• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos revival sneller laten lopen

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
25 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
revivaltcc
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2011 19:06
  • Citeer

Berichtdoor revivaltcc » 07 aug 2011 17:22

Hey
ik ben redelijk nieuw in de brommers, ik heb laatst een tomos revival gekocht. Vooral om het model, het is een snor uitvoering.
een aantal dingen heb ik al gedaan:
15/15 dellorto carb
snelle 50 cc cilinder met bromkop van puch
bromzuiger
ontsteking op bromstand
uitlaat is een techno en dan die sigaar ( enkele chromen pijp) ik wil de zwarte snellere uitvoering halen met 26 mm bocht
voor tandwiel 26 origineel
achtertandwiel 31 dmp
de spriere is de originele die in de carb zat maat geen idee
luchtfilter is standaard

de problemen die ik heb:
- afstellen carb, loopt nu redelijk snel stationair als ik dit terugdraai valt hij uit, op moment dat ik optrek heeft hij erg weinig power,. en na schakelen naar 2e versnelling valt ie soms helemaal dood dan moet ik gas terug nemen en langzaam opendraaien
- topsnelheid 42 km/u
- in zijn geheel erg weinig trekkracht, als ik een heuvel oprij moet ik bijna gaan duwen

waar ik nu zelf aan zit te denken is het hele blok opnieuw op te bouwen en dan een airsal snelle 50 of 65 met brom of hd kop, de uitlaat die ik hier boven ook al benoemde. zijn er verder nog ideeen??
ik wil dat ie ongeveer 60 loopt en goed wegtrekt dus niet dat de fietser achter je bij het stoplicht zich ergeren haha, en dat er beetje power inzit
Omhoog


Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 07 aug 2011 17:30

65cc airsal
15mm spruitstuk
15/15 dellothe
Snelle uitlaat geen sigaar bijv homoet technigas
powerfiltertje
atw 28

dan trek je wel heel goed op en vergeet niet om het geheel goed af te stellen
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

revivaltcc
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2011 19:06
  • Citeer

Berichtdoor revivaltcc » 07 aug 2011 17:33

ik wil het liefts een uitlaat die niet erg opvalt en geen terugloop ofzo en weinig geluid het liefst
Omhoog

revivaltcc
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2011 19:06
  • Citeer

Berichtdoor revivaltcc » 07 aug 2011 17:39

http://www.rijwielparts.nl/cubecart/ind ... ductId=535
dat is de uitlaat die ik wil
Omhoog

Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 07 aug 2011 17:45

Is wel heel duur
en de prestaties zijn niet super en is een beetje klein voor je brommer
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 07 aug 2011 21:39

anders homoet?
Omhoog

Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 07 aug 2011 21:55

homoet is the best
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

BBTomos
Vaste forummer
Berichten: 342
Lid geworden op: 26 okt 2009 17:38
Locatie: Santpoort-noord
  • Citeer

Berichtdoor BBTomos » 08 aug 2011 17:10

Als je er een brom cilinder + carburateur + spruitstuk + snelle knik uitlaat erop zet rijd je met gemak 55 en trekt ie ontzettend hard op. Mijn revival(s) trekken namelijk super zowel in zn 1 als zn 2. Nou zit er bij mij nog een standaard revival uitlaat op. Ook kan je beter voor een passende revival uitlaat gaan ivm de katalysator.
Runnin' on music & petrol.
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 08 aug 2011 17:15

Als je er een brom cilinder + carburateur + spruitstuk + snelle knik uitlaat erop zet rijd je met gemak 55 en trekt ie ontzettend hard op. Mijn revival(s) trekken namelijk super zowel in zn 1 als zn 2. Nou zit er bij mij nog een standaard revival uitlaat op. Ook kan je beter voor een passende revival uitlaat gaan ivm de katalysator.
revival gaat sneller dan a35 hoor, de poorten etc zijn net sneller.
Omhoog

revivaltcc
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2011 19:06
  • Citeer

Berichtdoor revivaltcc » 08 aug 2011 21:07

hey bbtomos
ff een vraagje wat is jou setup van de revival uit 2005, ik wil graag dat deze niet teveel herrie maakt en wel lekker ong 60 65 kunnen rijden en goed weg trekken ??
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 08 aug 2011 21:10

hey bbtomos
ff een vraagje wat is jou setup van de revival uit 2005, ik wil graag dat deze niet teveel herrie maakt en wel lekker ong 60 65 kunnen rijden en goed weg trekken ??
kopieer brombertje zn setup, die gaat precies zo hard
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 08 aug 2011 21:11

hey bbtomos
ff een vraagje wat is jou setup van de revival uit 2005, ik wil graag dat deze niet teveel herrie maakt en wel lekker ong 60 65 kunnen rijden en goed weg trekken ??
Dell Orto PHVA 17,5 ED, sproeier 58
home made luchtfilter
Tecnigas Next R Chrome (vervang door standaard snel als je technigas te hard vind)
ATW 22
Omhoog

revivaltcc
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2011 19:06
  • Citeer

Berichtdoor revivaltcc » 08 aug 2011 21:24

ok ik zal zelf te denken aan airsal 65, dell orto 15/15 die heb ik namelijk al, luchtfilter heb ik al verschillende reacties over gehoord de een zeg standaard de ander zecht gaten dr in boren en die zeg weer powerfilter of standaard gaas dell orto
denk ook idd standaard snel, welke setup bedoel jij met brommertje??
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 08 aug 2011 22:26

65cc airsal
15mm spruitstuk
15/15 dellothe
Snelle uitlaat geen sigaar bijv homoet technigas
powerfiltertje
atw 28

dan trek je wel heel goed op en vergeet niet om het geheel goed af te stellen
dan trek je zeker goed op maar heb je op top wel wat veel toeren met atw 28,want ik heb precies dezelfde setup gehad :)
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 09 aug 2011 18:28

Die Streetmate trekt niet zo heel hard op met atw 22. 24 is beter voor Revival/Streetmate. (hij gaat wel 60 tegen de brug op hoor)
By the way, ik denk dat ie geen A55 blok heeft omdat ie het over puchkop en 15/15 dellorto heeft.
Dan heeft ie waarschijnlijk gewoon de zwarte A5 cilinder gehad. Dan past die uitlaat uit de link ook niet, want die is voor de TS/Streetmate A55. Gewone A3 uitlaten passen dan wel.
Welke snelle 50cc heb je nu? Want daarmee moet je al hard kunnen rijden en goed optrekken.
Ik haalde op mijn originele 50 cc A5 cilinder al 55 km/u en trok goed op met standaard snel uitlaat, 14/12 carb met originele filter en gevlakte kop. Standaard brom achtertandwiel 22. Fietsers hoefden echt niet op mij te wachten.
Goed (heel goed) testen op valse lucht, want als je met atw 31 niet hard optrekt zit er echt iets helemaal niet goed.
Heb je de goede voetpakking gebruikt, want je hebt waarschijnlijk een A52 carter met grote spoelpoorten, en als je dan geen goede voetpakking hebt krijg je veel valse lucht/compressieverlies. Je moet de grote voetpakking gebruiken (DEZE), of zelf knippen. Met een Airsal 50cc heb je bijna altijd valse lucht met originele pakkingen (ook de grote) omdat die cilinder niet gemaakt is voor dit carter. Vanwege de vorm van de cilindervoet met die deukjes aan de zijkant kan je het beste een eigen voetpakking knippen van 0,3mm pakkingpapier. (binnenkant knippen als de cilinderpoorten, buitenkant knippen als de grote voetpakking/carterbuitenkant)
Kijk ook de koppeling goed na.

Goedkope oplossing om een standaard snorblok (want dat is dit volgens mij) harder te laten lopen:
Bromzuiger/cilinder (dit heb je al met snelle 50cc)
Ontsteking naar brom (heb je ook al)
Atw 26 of 24. 24 is standaard voor Revival brom.
Gaasfilter, dat helpt echt op die carb. Gaten in de filter boren is niet echt fijn en als je verkeerd boort zit je naast de filter en kan je echt vuil in je cilinder krijgen. (65 km/u rijden en superstil zijn gaat niet samen op een tomos, of je moet een scooter kopen)
Bullet uitlaat of Technigas Next R 2e hands (anders is het niet goedkoop meer :lol:)
Dan goed afstellen qua sproeier.

En een Technigas maakt minder geluid dan je denkt, een powerfilter maakt meer geluid.
Mijn Technigas is trouwens nog stiller op mijn Streetmate dan op de Standard.
Omhoog

revivaltcc
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2011 19:06
  • Citeer

Berichtdoor revivaltcc » 10 aug 2011 18:26

zo we zijn weer bezig aan de tomos, ik ga hef even helemaal uit elkaar trekken en even alles checken... waar ik nog wel benieuwd naar ben is wat in nu het beste kan doen ik heb zon sigaar uitlaat er onder waarvan ze zeggen dat die snel is..nu ben ik heel eigenwijs en wil ik deze er graag ophebben.
verder heb ik:
- een aluminium dmp 50 cc (volgens zegge ook snel)
- ik heb nog het originele inlaatspruitstuk (onbegrensd bus is eruit)
- 15/15 dell orto carb
- standaard luchtfilter ook deze wil ik er dan graag ophouden met oog op verbruik en geluid
- een 50 cc bromkop van een puch maxi
- zuiger die me bij de brommerzaak was aangeraden (extra inlaat uitsparing, is danm denk ik brom toch??)
- voortandwiel 26 origineel
- achter 31 dmp
- sproeier origineel uit 15/15 (maat is mij onbekend)
- overal nieuwe pakkingen tussen gedaan
- dmp membraam vol
verder betreft het een revival uit 2005 volgens mij geen ts
qua snelheid heb ik mijn eisen al een beetje aangepast 50/55 zal hard zat zijn op top wil ik niet teveel toeren maken zodat ik ook rustig kan cruisen en dr moet ook wel wat trekkracht in zitten omdat de revival redelijk zwaar gaat worden

wat raden jullie me que sproeier en verdere setup aan??
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 10 aug 2011 18:29

zo we zijn weer bezig aan de tomos, ik ga hef even helemaal uit elkaar trekken en even alles checken... waar ik nog wel benieuwd naar ben is wat in nu het beste kan doen ik heb zon sigaar uitlaat er onder waarvan ze zeggen dat die snel is..nu ben ik heel eigenwijs en wil ik deze er graag ophebben.
verder heb ik:
- een aluminium dmp 50 cc (volgens zegge ook snel)
- ik heb nog het originele inlaatspruitstuk (onbegrensd bus is eruit)
- 15/15 dell orto carb
- standaard luchtfilter ook deze wil ik er dan graag ophouden met oog op verbruik en geluid
- een 50 cc bromkop van een puch maxi
- zuiger die me bij de brommerzaak was aangeraden (extra inlaat uitsparing, is danm denk ik brom toch??)
- voortandwiel 26 origineel
- achter 31 dmp
- sproeier origineel uit 15/15 (maat is mij onbekend)
- overal nieuwe pakkingen tussen gedaan
- dmp membraam vol
verder betreft het een revival uit 2005 volgens mij geen ts
qua snelheid heb ik mijn eisen al een beetje aangepast 50/55 zal hard zat zijn op top wil ik niet teveel toeren maken zodat ik ook rustig kan cruisen en dr moet ook wel wat trekkracht in zitten omdat de revival redelijk zwaar gaat worden

wat raden jullie me que sproeier en verdere setup aan??
dmp 50cc is trager dan ori zeggen sommigen zelfs, sowieso is het beun-kwaliteit

achter 31 is wel overtoer gevoelig, dus even letten daarop

neem airsal 50cc
Omhoog

revivaltcc
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2011 19:06
  • Citeer

Berichtdoor revivaltcc » 10 aug 2011 18:40

ok en qua kop hebben ze ook een bromkop van dat airsal?
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 10 aug 2011 19:08

ok en qua kop hebben ze ook een bromkop van dat airsal?
neem een puch-hd kop (16 euro puchshop.de of waar dan ook)
en anders bromkop (puch kop > tomos kop)
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 10 aug 2011 19:32

ik vind airsal ook grote troep net als DMP ,beter ga je voor een parmakit ofzo
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
25 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot] en 6 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.