Berichtdoor shadowranger » 11 mar 2012 16:42
Is het kontaktslot niet door te meten? Ik begrijp dat het lastig wordt om zonder sleutel het slot te draaien en zo erachter te komen welke aansluitingen worden doorverbonden als je het slot draait.
Maar voor zover ik kan begrijpen uit het schema (in de uit-stand) staan de pennen 1 en 2 met elkaar in verbinding waardoor de ontsteking wegvalt (kortgesloten alsof de uitknop wordt bediend). Als de sleutel gedraaid zou worden komen pennen 3 en 4 met elkaar in kontakt en wordt de verbinding tussen 1 en 2 verbroken (anders krijgt de bobine geen spanning). Icm het aantrekken van een van de remhendels wort het circuit gesloten om samen met de startknop het relais te bedienen waardoor de startmotor wordt aangedreven.
Ik denk dus dat je de aansluitingen van pen 3 en 4 (resp. geel en blauw) aan elkaar kunt zetten. Als je dan de remhendel(s) inknijpt en de startknop bediend moet de motor starten.
Suc6.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn