Lampje lijkt echt wel door te branden. Was voor de nieuwe spanningsregelaar ook zwart.Door trillingen gaat het lampje dan waarschijnlijk kapot.
Een 24 volt lampje werkt ook op 12 volt en brand minder vel en trilt niet zo snel kapot.
Dat wist ik niet. Bedankt voor de info. Hoe kan ik controleren of de spanningsregelaar wel goede massa maakt? Is er verder nog iets te doen om het kapot trillen te voorkomen?Een ba 15 lampje van 12 volt krijgt in mijn auto ruim 14,2 volt als de motor loopt....die gaan al meer dan 5 jaar mee.
De lampen van het achterlicht van mijn auto kijken ook al aardig zwart, komt door de velen brand uren.....zwart heeft niets te maken met doorbranden.
Dus of ze trillen kapot, of je spanningsregelaar maakt af en toe geen goede massa waardoor de lampjes soms de volle mep krijgen.
Bedankt voor alle hulp. Ik ga aan de slag en hou u op de hoogte!Het beste kun je de massa van de regelaar aan het blokje maken, kabeloog achter een m6 bout van kickstartkap....NIET achter de m8 blokbouten want die zitten niet met schroefdraad in het blok.
Sommige Tomosjes trillende nieuw al, koppelingshuis is dan niet in balans....je kentekenplaat kan dan ook gaan scheuren.
https://forum.tomosforum.nl/viewtopic.php?t=8633
Als een 24 volt lampje ook kapot trilt dan zou ik naar led gaan.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 0 gasten