Pagina 1 van 1

probleempjes na opnieuw in elkaar zetten.

Geplaatst: 09 mar 2007 20:37
door WouTeR
Goeiedag mensen.

Ik heb laatst me blok gedeeltelijk uit elkaar gehaald. Dit om me zuiger te kunnen vervangen, tevens heb ik er ook een nieuwe uitlaat(techno circuit),een nieuwe powerfilter(gaas)op gezet en me uitlaat en inlaatpoort heel lichtjes gevreest, maar weet zeker dat ik iig niks aan de trimming heb veranderd.
Ik heb alles weer in mekaar gezet, ik heb hem afgesteld.
Maar nu is het probleem dat voor me gevoel me cillinder te snel te warm wordt. Iemand enig idee hoe het komt ?

Heb ook al de zoekmachine gebruikt , maar niks gevonden wat toepasbaar was bij mij.

Gr.

Geplaatst: 09 mar 2007 22:36
door Orio_fout
Hij loopt dus ook harder, neem ik aan? Dan wordt ie ook snel warmer. Dat heb ik ook met mijn snellere snor. Verder rijdt ie goed?

Geplaatst: 10 mar 2007 17:10
door WouTeR
Ja hij rijd verder goed en start ook goed. Hij gaat idd harder ja.

Alleen vind ik hem voor me gevoel wel erg warm worden.

Geplaatst: 10 mar 2007 20:50
door sicktuning
ja is logisch als je een nieuwe zuiger hebt!
die moet je eerst goed inrijden!
als je nieuwe zuiger hebt word je cilinder veel sneller heet en mag je ook niet te lang rijden! kijk maar naar het FAQ inrijden

Geplaatst: 10 mar 2007 21:46
door Orio_fout
Ik gooi extra olie in mijn tank omdat ik ook een nieuwe zuiger heb. Die olie is eigenlijk voor een sparta met maar wordt ook gebruikt om extra te smeren met een nieuwe zuiger. Een flesje van 100 ml voor ongeveer 3 euro.

Geplaatst: 10 mar 2007 22:39
door sicktuning
2takt olie ja

Geplaatst: 11 mar 2007 12:10
door Volty
:?

Als ie te warm wordt is het meestal de bedoeling naar je carburateurafstelling te kijken, zeker nu je een powerfiltertje hebt..

en een nieuwe zuiger/cilinder/whatever MOET je juist inrijden door lange stukken te rijden! het is onzin dat je dan maar 10 km kan rijden omdat ie anders vastloopt.. en ab-so-luut geen extra olie erbij gooien, dan kan je alleen maar langer inrijden..

Geplaatst: 11 mar 2007 12:21
door sicktuning
:?

Als ie te warm wordt is het meestal de bedoeling naar je carburateurafstelling te kijken, zeker nu je een powerfiltertje hebt..

en een nieuwe zuiger/cilinder/whatever MOET je juist inrijden door lange stukken te rijden! het is onzin dat je dan maar 10 km kan rijden omdat ie anders vastloopt.. en ab-so-luut geen extra olie erbij gooien, dan kan je alleen maar langer inrijden..
hmm.. mij is verteld dat ik 15 min moest rijden dan ff 15 min pauze..
heb je zon 100 kmters gereden kun je wel wat langer blazen.. verder af en toe op top rijden (maar 15 sec) zodat niet dat randje ontstaat) maar goed verder weet ik er niet veel van maar ik d8 juist niet lange stukken

Geplaatst: 11 mar 2007 12:30
door WouTeR
Nieuwe zuiger zal dan wel de verklaring zijn voor de hitte. Ben zelf nu ook een beetje alles aan het inrijden en gebruikt wel van die inrij olie. Wel of niet mee door gaan, want zal er niet voor niets zijn toch ?

Gr.

Geplaatst: 11 mar 2007 13:49
door Jordi
Beter vraag je anders even op brommerforum.nl. Maar sommigen zeggen ook dat die olie juist niet goed is omdat je dan extra smering hebt waardoor het langer duurt voordat hij is ingereden..

Geplaatst: 13 mar 2007 15:21
door WouTeR
Jongens, heb jullie hulp weer nodig. Geluk is niet aan mij zijde.

Heb dus laatst ook me cillinderkop afgevlakt. Nu alles weer erop gezet. Maar nu looptie weer niet lekker. Als ik hem start met de choke en ik klik hem eraf dan maakt hij alleen een beetje een bromgeluidje en gaat hij na 3 seconde weer uit.
Heb alles bijna al geprobeert. Kop en voetpakkingen ertussen, alles van binnen een keer schoongemaakt, verschillende sproeiers gebruikt.
Moet er wel bij vermelden dat me ketting er niet op zit en als ik me cillinderkop eraf haal na een paar keer kicken dan zit er allemaal olie in me cillinder volgens mij ?

Iemand enig idee.

Gr.

Geplaatst: 13 mar 2007 15:23
door Paul123
wat zegt je bougie?

zegt ie ik ben bruin, ik ben zwart of ik ben wit?
:roll:

Geplaatst: 13 mar 2007 15:34
door WouTeR
Die is grijs, en nat van de olie volgens mij.
maar naar je bougie kan je niet echt kijken als die 3 seconde aan staat neem ik aan.

Geplaatst: 16 mar 2007 21:10
door shadowranger
Wat voor olie, die uit de versnellingsbak? Je zal wel een geklapte keerring hebben op de krukas, waardoor je versnellingsbakolie naar binnen wordt getrokken. Dat verklaart ook waarom ie slecht loopt (geen compressie). Moet je dus vervangen. :roll: Check maar als je de vulbout uit je versnellingsbak haalt. Als je luchtverplaatsing hebt als je je Tomos aantrapt is die keerring kapot.

Geplaatst: 23 mar 2007 15:28
door WouTeR
Jongens , jullie moeten me weer ff helpen :(
Brommer doet 't nog steeds niet.

Problemen zijn :
Eerst liep die tot 30 km/h normaal en wou je harder dan reageerde hij niet. Ging je wel meer gas geven dan viel die uit.
Nu looptie maar een paar seconde, gewoon normaal. Kan helemaal doortrekken tot top speed. Maar valt na paar seconde gewoon automatisch uit. Heb t gevoel dat hij alleen benzine in me carb verbrand en dan uitvalt.

Set up:
-49 cc beetje getuned en afgevlakte kop.
-Techno cc uitlaat
-powerfilter(gaas)
-1e koppelingsveer 1 cm ingekort

Al geprobeert:
-Alles muurvast aangedraait, dus valse lucht is het als het goed is niet.
-Sproeier: 53(*standaard),54,56,58 geprobeert.
-Me set up *standaard maken hielp ook niet.

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven zodat een van jullie mij misschien kan helpen.

Geplaatst: 23 mar 2007 16:14
door Volty
wat shadowranger zei, controleer of 1 van je keerringen er niet toevallig uit ligt..

dan krijg je namelijk dit soort symptomen, de tomos doet het eventjes en valt dan uit alsof ie verzopen is.

Geplaatst: 23 mar 2007 18:47
door WouTeR
Weet bijna 100 % zeker dat dat het probleem niet is, want heb nu geen last meer van olie in me cillinder. Maar zal van het weekend nog even kijken voor de zekerheid. Iemand nog andere oplossing ?