• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

probleempjes na opnieuw in elkaar zetten.

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
17 berichten • Pagina 1 van 1
WouTeR
Tomosforummer
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:40
Locatie: Rijswijk
  • Citeer

Berichtdoor WouTeR » 09 mar 2007 20:37

Goeiedag mensen.

Ik heb laatst me blok gedeeltelijk uit elkaar gehaald. Dit om me zuiger te kunnen vervangen, tevens heb ik er ook een nieuwe uitlaat(techno circuit),een nieuwe powerfilter(gaas)op gezet en me uitlaat en inlaatpoort heel lichtjes gevreest, maar weet zeker dat ik iig niks aan de trimming heb veranderd.
Ik heb alles weer in mekaar gezet, ik heb hem afgesteld.
Maar nu is het probleem dat voor me gevoel me cillinder te snel te warm wordt. Iemand enig idee hoe het komt ?

Heb ook al de zoekmachine gebruikt , maar niks gevonden wat toepasbaar was bij mij.

Gr.
Omhoog


Orio_fout
Pindabrein
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jan 2007 18:43
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Orio_fout » 09 mar 2007 22:36

Hij loopt dus ook harder, neem ik aan? Dan wordt ie ook snel warmer. Dat heb ik ook met mijn snellere snor. Verder rijdt ie goed?
Omhoog

WouTeR
Tomosforummer
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:40
Locatie: Rijswijk
  • Citeer

Berichtdoor WouTeR » 10 mar 2007 17:10

Ja hij rijd verder goed en start ook goed. Hij gaat idd harder ja.

Alleen vind ik hem voor me gevoel wel erg warm worden.
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 10 mar 2007 20:50

ja is logisch als je een nieuwe zuiger hebt!
die moet je eerst goed inrijden!
als je nieuwe zuiger hebt word je cilinder veel sneller heet en mag je ook niet te lang rijden! kijk maar naar het FAQ inrijden
Omhoog

Orio_fout
Pindabrein
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jan 2007 18:43
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Orio_fout » 10 mar 2007 21:46

Ik gooi extra olie in mijn tank omdat ik ook een nieuwe zuiger heb. Die olie is eigenlijk voor een sparta met maar wordt ook gebruikt om extra te smeren met een nieuwe zuiger. Een flesje van 100 ml voor ongeveer 3 euro.
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 10 mar 2007 22:39

2takt olie ja
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 11 mar 2007 12:10

:?

Als ie te warm wordt is het meestal de bedoeling naar je carburateurafstelling te kijken, zeker nu je een powerfiltertje hebt..

en een nieuwe zuiger/cilinder/whatever MOET je juist inrijden door lange stukken te rijden! het is onzin dat je dan maar 10 km kan rijden omdat ie anders vastloopt.. en ab-so-luut geen extra olie erbij gooien, dan kan je alleen maar langer inrijden..
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 11 mar 2007 12:21

:?

Als ie te warm wordt is het meestal de bedoeling naar je carburateurafstelling te kijken, zeker nu je een powerfiltertje hebt..

en een nieuwe zuiger/cilinder/whatever MOET je juist inrijden door lange stukken te rijden! het is onzin dat je dan maar 10 km kan rijden omdat ie anders vastloopt.. en ab-so-luut geen extra olie erbij gooien, dan kan je alleen maar langer inrijden..
hmm.. mij is verteld dat ik 15 min moest rijden dan ff 15 min pauze..
heb je zon 100 kmters gereden kun je wel wat langer blazen.. verder af en toe op top rijden (maar 15 sec) zodat niet dat randje ontstaat) maar goed verder weet ik er niet veel van maar ik d8 juist niet lange stukken
Omhoog

WouTeR
Tomosforummer
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:40
Locatie: Rijswijk
  • Citeer

Berichtdoor WouTeR » 11 mar 2007 12:30

Nieuwe zuiger zal dan wel de verklaring zijn voor de hitte. Ben zelf nu ook een beetje alles aan het inrijden en gebruikt wel van die inrij olie. Wel of niet mee door gaan, want zal er niet voor niets zijn toch ?

Gr.
Omhoog

Jordi
Tomosforummer
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 okt 2006 10:19
  • Citeer

Berichtdoor Jordi » 11 mar 2007 13:49

Beter vraag je anders even op brommerforum.nl. Maar sommigen zeggen ook dat die olie juist niet goed is omdat je dan extra smering hebt waardoor het langer duurt voordat hij is ingereden..
Brommer: Tomos A35
Bouwjaar: Onbekend
Blok: A5, alles standaard
Uitlaat: Proma
Max Speed: +- 65/70
Omhoog

WouTeR
Tomosforummer
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:40
Locatie: Rijswijk
  • Citeer

Berichtdoor WouTeR » 13 mar 2007 15:21

Jongens, heb jullie hulp weer nodig. Geluk is niet aan mij zijde.

Heb dus laatst ook me cillinderkop afgevlakt. Nu alles weer erop gezet. Maar nu looptie weer niet lekker. Als ik hem start met de choke en ik klik hem eraf dan maakt hij alleen een beetje een bromgeluidje en gaat hij na 3 seconde weer uit.
Heb alles bijna al geprobeert. Kop en voetpakkingen ertussen, alles van binnen een keer schoongemaakt, verschillende sproeiers gebruikt.
Moet er wel bij vermelden dat me ketting er niet op zit en als ik me cillinderkop eraf haal na een paar keer kicken dan zit er allemaal olie in me cillinder volgens mij ?

Iemand enig idee.

Gr.
Omhoog

Gebruikersavatar
Paul123
Pro Forummer
Berichten: 1111
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:00
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Paul123 » 13 mar 2007 15:23

wat zegt je bougie?

zegt ie ik ben bruin, ik ben zwart of ik ben wit?
:roll:
Doe gezond, rook een appel.
Afbeelding
Omhoog

WouTeR
Tomosforummer
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:40
Locatie: Rijswijk
  • Citeer

Berichtdoor WouTeR » 13 mar 2007 15:34

Die is grijs, en nat van de olie volgens mij.
maar naar je bougie kan je niet echt kijken als die 3 seconde aan staat neem ik aan.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 16 mar 2007 21:10

Wat voor olie, die uit de versnellingsbak? Je zal wel een geklapte keerring hebben op de krukas, waardoor je versnellingsbakolie naar binnen wordt getrokken. Dat verklaart ook waarom ie slecht loopt (geen compressie). Moet je dus vervangen. :roll: Check maar als je de vulbout uit je versnellingsbak haalt. Als je luchtverplaatsing hebt als je je Tomos aantrapt is die keerring kapot.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

WouTeR
Tomosforummer
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:40
Locatie: Rijswijk
  • Citeer

Berichtdoor WouTeR » 23 mar 2007 15:28

Jongens , jullie moeten me weer ff helpen :(
Brommer doet 't nog steeds niet.

Problemen zijn :
Eerst liep die tot 30 km/h normaal en wou je harder dan reageerde hij niet. Ging je wel meer gas geven dan viel die uit.
Nu looptie maar een paar seconde, gewoon normaal. Kan helemaal doortrekken tot top speed. Maar valt na paar seconde gewoon automatisch uit. Heb t gevoel dat hij alleen benzine in me carb verbrand en dan uitvalt.

Set up:
-49 cc beetje getuned en afgevlakte kop.
-Techno cc uitlaat
-powerfilter(gaas)
-1e koppelingsveer 1 cm ingekort

Al geprobeert:
-Alles muurvast aangedraait, dus valse lucht is het als het goed is niet.
-Sproeier: 53(*standaard),54,56,58 geprobeert.
-Me set up *standaard maken hielp ook niet.

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven zodat een van jullie mij misschien kan helpen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 23 mar 2007 16:14

wat shadowranger zei, controleer of 1 van je keerringen er niet toevallig uit ligt..

dan krijg je namelijk dit soort symptomen, de tomos doet het eventjes en valt dan uit alsof ie verzopen is.
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

WouTeR
Tomosforummer
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:40
Locatie: Rijswijk
  • Citeer

Berichtdoor WouTeR » 23 mar 2007 18:47

Weet bijna 100 % zeker dat dat het probleem niet is, want heb nu geen last meer van olie in me cillinder. Maar zal van het weekend nog even kijken voor de zekerheid. Iemand nog andere oplossing ?
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
17 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.