Hallo,
Ik nu nu zo'n 2 weken een nieuwe carburateur, een 15 mm. Nu loopt hij al vanaf het begin heel slecht, koud gaat alles goed, start goed, trekt goed, rijd goed. Maar dan als hij eenmaal warm is, en ik vaart minder om door de bocht te gaan, of even stop bij een stoplicht, houd hij zo'n 2 seconden in als ik weer gas geef.
Heb tot nu toe elke sproeier van 54 tot 68 geprobeerd, en ook allemaal in combinatie met std luchtfilter en gaasfilter. Nu loopt uiteraard de een beter dan de ander, de beste zijn waarschijnlijk 62/63. Maar, met elke van die sproeiers heb ik dat als hij warm is, hij dus even weg valt als ik vanuit stilstand gas geef.
Hiervoor had ik een 14/9, het is wel een brommer, maar de vorige eigenaar was waarschijnlijk niet al te slim. Nu heb ik ook m'n 14/9 met elke sproeier van 53-68 geprobeerd. Nu loopt met die ook de een beter dan de ander, 54 beste, maar heb ik met GEEN EEN van de sproeiers dat hij ook maar uit lijkt te vallen als ik gas geef terwijl hij warm is. Heb dit geprobeerd in de hoop dat hij dat wel zou doen, en ik dus zou weten of hij dan te groot of te klein is.
Hij heeft ook geen valse lucht, heb al alle pakkingen vervangen, en overal met deo gespoten. Alleen m'n krukaskeeringen heb ik nog niet vervangen, maar dan zou m'n bougie toch zwart moeten zijn (is koffiebruin met jusite sproeier) en zou er veel witte rook uit m'n uitlaat moeten komen (komt goede rook uit, weinig en blauwig).
Ook gaat hij met de sproeier die het het beste doet maar rond de 50/52, terwijl veel mensen zeggen dat je al snel rond de 55-60 gaat met alleen een Tecno CC. En valt m'n brommer niet uit als ik m'n hand voor de uitlaat houd (bougie wordt dan wel pikzwart na een paar seconden). Als ik m'n hand er dan voor houd is hij ook helemaal stil en ontsnapt er nergens lucht. Heb alles (sproeiers, luchtfilter combinaties, hand voor uitlaat) ook al geprobeerd met m'n oude standaard uitlaat, en een proma uitlaat van een vriend. Ook heb ik net een nieuwe bougie erin gedaan, hittegraad 6 gewoon.
De enige manier hoe ik het een soort van op heb kunnen lossen is hem heel hoog stationair laten draaien. Maar aangrijpende koppeling bij stationair is niet erg fijn voor mij en m'n blok. Heb hem uiteraard afgesteld terwijl die warm is. Ontsteking staat ook goed.
M'n setup:
Std 50cc
15mm Carburateur
Gaasfilter
Tecno CC
Ontgrensd spruitstuk