• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

brandstof enzo

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
34 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 20 nov 2005 16:49

meen je dat nou? :o
Omhoog


Thomos87
Tomosforummer
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2005 12:39
Locatie: Leiderdorp
  • Citeer

Berichtdoor Thomos87 » 26 nov 2005 19:15

Ik heb 65cc Airsal, 21 mm carb en 21 spruitstuk.. Zou ik dan ook euro 98 kunnen gebruiken of helpt dat alles naar de klote? Ik rij rond de 70 en ik hoor wel metaalachtig getik.. Maar moet je die euro dan nog mixen met iets ofzo?
Omhoog

Milan
Vaste forummer
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 jun 2005 10:28
Locatie: Bussum
Contacteer:
Contacteer Milan
Website
  • Citeer

Berichtdoor Milan » 26 nov 2005 19:19

jah, je zou euro 98 of Vpower kunnen gebruiken.

Dit moet je dan mixen met speciale brommer-mixolie.
In de verhouding 1:50 (standaard verhouding)
Maar liever 1:40 (omdat je brommer harder loopt dan normaal heeft ie meer smering nodig)
(DUS: 1 deel olie, 40 delen vpower/euro 98.)

Bij easy parts zijn uit mijn hoofd 3 soorten olieen. Ga er maar van uit dat je per liter zelf gemixed het zelfde bedrag kwijt bent als aan de pomp.

Suc6 met experimenteren, groeten MILAN
Afbeelding
Omhoog

Thomos87
Tomosforummer
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2005 12:39
Locatie: Leiderdorp
  • Citeer

Berichtdoor Thomos87 » 26 nov 2005 19:26

Maar weet je ook merken? Waarvan je weet dat dat merk olie sowieso goed is.. Dan weet ik ook gelijk wat ik moet nemen :wink: .. Maar stel je gooit je tank als ie helemaal leeg is helemaal vol.. hoeveel benzine en hoeveel olie ongeveer?
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 26 nov 2005 19:48

Maar weet je ook merken? Waarvan je weet dat dat merk olie sowieso goed is.. Dan weet ik ook gelijk wat ik moet nemen :wink: .. Maar stel je gooit je tank als ie helemaal leeg is helemaal vol.. hoeveel benzine en hoeveel olie ongeveer?
mix adviesen staan vaak achterop je bus olie !
bij inrijden iets riker smeren als "normaal" meestal 1 cl op 1 liter benz toch ofzo ?
bij inrijden moet je dat dan met de helft verhogen werd mij aangeraden dat ik laatst een cilindertje nieuw kocht...

@milan :
V power heeft imo geen effect aangezien Vpower (althans de Nederlandse) is ontwikkeld voor nederlands gebruik, met een vrij laag octaan gehalte en zuigige uitstoot bij het vrij vaak voorkomende file rijden.. Al tgank je de Duitse V power met een stuk hoger octaan gehalte heeft het wel effect aangezien je een optimalere verbranding kan bereiken DENK IK

er was hier eeen heel groot topic over op het kartforum waar ik ook wel op gezeten heb toen ik nog karte (half jaartje terug oid) hierin werd ook vermeld dat deze brandstof was ontwikkeld in samenwerking met ferrari om goed te werken op een motor met zuigers in een V vorm (lees Vtwin V4 V6 V8 V10 V12 V16 enz.) of dat waar is of niet weet ik niet, ik las daar toen ook dat het octaangehalte in de Duitse Vpower zelfs boven de 115 kwam oid :shock:
Omhoog

Milan
Vaste forummer
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 jun 2005 10:28
Locatie: Bussum
Contacteer:
Contacteer Milan
Website
  • Citeer

Berichtdoor Milan » 27 nov 2005 12:44

Maar weet je ook merken? Waarvan je weet dat dat merk olie sowieso goed is.. Dan weet ik ook gelijk wat ik moet nemen :wink: .. Maar stel je gooit je tank als ie helemaal leeg is helemaal vol.. hoeveel benzine en hoeveel olie ongeveer?
Allemerken olie zijn in princiepe gewoon goed. Er zijn geen slechte bij. Dus maak je daar niet druk om. Hier kan je kijken:
http://www.easyparts.nl/showarticles.ph ... th=429-880
Hou er rekening mee dat je een full-sythetic olie neemt, deze laten minder rotzooi achter dan half sytheten. (ter voorbeeld: Tnt Motorolie 2t 100% Synthet. 1 Liter )

De verhoudingen waarin je moet mengen onder normale omstandigheden (niet opgevoerde brommer) is 1:50 (1 deel olie, 50 delen brandstof)
Jij geeft aan dat je brommer opgevoerd is in dat geval zou ik kiezen voor ene verhouding van 1:40 (1 deel olie, 40 delen brandstof) Dit geeft net iets meer smering, is goed tegen warmlopers, slijtage noem maar op.
En voor het deel brandstof zou ik dan 98 kiezen, vooral als je hoge compressie hebt (kan nooit kwaad).

Suc6 ermee , groeten MILAN

PS olie NIET in je tank mengen, dit kan je het best ff in een jerry can doen. Dan heb je meer overzicht over je mengverhoudingen.
Afbeelding
Omhoog

JooL
Vaste forummer
Berichten: 433
Lid geworden op: 27 dec 2004 10:53
Locatie: Helvoirt
Contacteer:
Contacteer JooL
Website
  • Citeer

Berichtdoor JooL » 27 nov 2005 13:14

niet vergeten te schudden
Afbeelding
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 27 nov 2005 15:12

schudden doe ik nooit als ik eerst olie doe en dan benz.. wel het kraantje dicht als je in je tank mengt, anders krijgt je brom strax een slok olie :shock:

als ik er olie later bij gooi doe ik me brommer ff gouw heen en weer, schudde gebeurt wel met mijn rijstijl :wink:
Omhoog

Jeroen
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2005 12:01
Locatie: Drenthe
Contacteer:
Contacteer Jeroen
Website
  • Citeer

Berichtdoor Jeroen » 27 nov 2005 21:07

waarom in faq? :?
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 27 nov 2005 21:08

omdat het geen sleutelprobleem is , en geen tuning..
hier is gewoon algemeen brandstof topic, hier kunnen we gewoon discussieren, nu weer ontopic danku
Omhoog

Milan
Vaste forummer
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 jun 2005 10:28
Locatie: Bussum
Contacteer:
Contacteer Milan
Website
  • Citeer

Berichtdoor Milan » 27 nov 2005 21:21

niet vergeten te schudden
uhuh :wink:
Afbeelding
Omhoog

PrutPrut
Pindabrein
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2006 23:20
Locatie: Bxtl
  • Citeer

Berichtdoor PrutPrut » 05 jan 2006 23:32

Feit 2 Een dieselmotor is PER DEFINITIE een 4-takt
ff googlen en je vind ook 2takt diesels, al zitten die dan wel in locomotieven en oceaanstomers :D
Omhoog

Gebruikersavatar
jboy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 600
Lid geworden op: 03 nov 2005 23:48
Locatie: hoorn
  • Citeer

Berichtdoor jboy » 06 jan 2006 01:59

ik heb trouwens nog een heel handig programmatje voor die mengdingen
:? ik weet alleen niet hoe ik het aan iedereen kan geven die erin geintereseert is

is dit mischien niet wat voor op de website ofzo

als download :D
Omhoog

JooL
Vaste forummer
Berichten: 433
Lid geworden op: 27 dec 2004 10:53
Locatie: Helvoirt
Contacteer:
Contacteer JooL
Website
  • Citeer

Berichtdoor JooL » 06 jan 2006 14:47

klopt er bestaan 2tackt diesel motoren maar ze zijn zeldzaam
Afbeelding
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
34 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Archief”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.