• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

tomos warschijnelijk ontsteking

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
7 berichten • Pagina 1 van 1
richardlan
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor richardlan » 18 dec 2009 10:09

probleem is al verholpen carburateur was kapot een nieuwe en doet het weer :)
Laatst gewijzigd door richardlan op 20 dec 2009 11:16, 3 keer totaal gewijzigd.

rikvg
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 18 dec 2009 11:22

je hebt je tomos over 1 jaar pas?

maargoed met ander uitlaatje wil hij nog wel eens een grotere sproeier nodig hebben, ICM dit weer kan dat mss wel de oorzaak zijn.

monteer sproeier 51-52 en kijk wat hij doet.

start hij wel mooi op de choke?
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt

Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame

richardlan
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor richardlan » 18 dec 2009 13:56

je hebt je tomos over 1 jaar pas?

maargoed met ander uitlaatje wil hij nog wel eens een grotere sproeier nodig hebben, ICM dit weer kan dat mss wel de oorzaak zijn.

monteer sproeier 51-52 en kijk wat hij doet.

start hij wel mooi op de choke?
de uitlaat is precies het zelfde als de vorige alleen deze heeft de demper nog en de ander niet dus zou hij gewoon moeten doen lijkt me en de sproeier zou misschien ook wel kunnen

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 18 dec 2009 15:35

• Welke model tomos heb je? tomos a35
    Uit welk jaar komt de tomos ? ik denk rond 2005
    Is het een snor of een brommer? brommer
    Wanneer ontstond het probleem? misschien al bij de vorige eigenaar

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? ja maar niks bijzonders midden standaard is nu zij standaard en een ander uitlaat (dit zal misschien het probleem kunnen zijn) ander uitlaat was de demper er uitgehaald dus een dik kabaal

Wat is het probleem?
als ik de tomos a35 start(kick start) dan doet hij het niet. Pas na 20 keer pogingen doet hij het pas . De bougie heb ik al vervangen en ook getest met bougie kabel en doet het prima. Wat het probleem zou kunnen zijn weet ik niet misschien door de kou maar lijkt mij niet :? en de km/h teller doet het niet, heeft het trouwens nooit gedaan heb ik gehoord van de vorige eigenaar. Hij had het er over iets met de senor dus mijn vraag hoe kun je dit monteren

misschien kunnen jullie mij helpen ??? :) :) dat zou erg mooi wezen ik heb de tomos sinds zondag 11 december 2010

mvg richardlan
- Wordt de bougie nat als je kickt? Maw komt er brandstof in de cilinder?
- Heeft de Tomos gereden of heb je hem zo gekocht?
- Sproeiermaat, carburateur grootte, wat voor cilinder (membraan/ ei)?
- Hoe verloopt het kicken? Voel je duidelijk compressie of kan je de kickstart met de hand bewegen? Dan kan een of beide krukaskeerringen kapot zijn, waardoor je valse lucht aantrekt
- Over valse lucht, kijk ook de aansluiting na van spruitstuk->carburateur. Daar wil ook wel eens lekkage optreden?
- Gebruik je de choke of niet?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

richardlan
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor richardlan » 18 dec 2009 19:54

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? ja maar niks bijzonders midden standaard is nu zij standaard en een ander uitlaat (dit zal misschien het probleem kunnen zijn) ander uitlaat was de demper er uitgehaald dus een dik kabaal

Wat is het probleem?
als ik de tomos a35 start(kick start) dan doet hij het niet. Pas na 20 keer pogingen doet hij het pas . De bougie heb ik al vervangen en ook getest met bougie kabel en doet het prima. Wat het probleem zou kunnen zijn weet ik niet misschien door de kou maar lijkt mij niet :? en de km/h teller doet het niet, heeft het trouwens nooit gedaan heb ik gehoord van de vorige eigenaar. Hij had het er over iets met de senor dus mijn vraag hoe kun je dit monteren

misschien kunnen jullie mij helpen ??? :) :) dat zou erg mooi wezen ik heb de tomos sinds zondag 11 december 2010

mvg richardlan
- Wordt de bougie nat als je kickt? Maw komt er brandstof in de cilinder? nog niet gezien
- Heeft de Tomos gereden of heb je hem zo gekocht? ik heb een proef rit gemaakt maar denk dat hij hem al voor heeft gereden dat hij al warm is gelopen
- Sproeiermaat, carburateur grootte, wat voor cilinder (membraan/ ei)? ik neem aan membraan
- Hoe verloopt het kicken? Voel je duidelijk compressie of kan je de kickstart met de hand bewegen? Dan kan een of beide krukaskeerringen kapot zijn, waardoor je valse lucht aantrekt
- Over valse lucht, kijk ook de aansluiting na van spruitstuk->carburateur. Daar wil ook wel eens lekkage optreden?
nee

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 18 dec 2009 20:28

Ik zie 6 vragen.

Anders geef je gewoon goed antwoord. Zo kunnen we je niet helpen toch?

Sugi
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Sugi » 19 dec 2009 15:33

Ik zie 6 vragen.

Anders geef je gewoon goed antwoord. Zo kunnen we je niet helpen toch?
ik zie al een paar antwoorden...
maar om het je makkelijker te maken:

Wat is het probleem?

mvg richardlan
- Wordt de bougie nat als je kickt? Maw komt er brandstof in de cilinder?nog niet gezien
- Heeft de Tomos gereden of heb je hem zo gekocht? ik heb een proef rit gemaakt maar denk dat hij hem al voor heeft gereden dat hij al warm is gelopen
- Sproeiermaat, carburateur grootte, wat voor cilinder (membraan/ ei)? ik neem aan membraan
nee

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
7 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij