Hoi allemaal.
Vandaag is me blok zo ongeveer overleden denk ik. Ik sta echt voor een raadsel wat er aan de hand kan zijn.
Stationair lopen doet ie 5 seconden goed, daarna valt ie ineens uit. Uit het niets, zonder ook maar een raar geluid te maken.
Als ie dan wel blijft lopen, en ik wil wegrijden, volgas(!), dan valt ie of stil, of hij doet er minstens 10 seconden over om de 5km/h te halen. Als ik dan al zo ver ben (bij hoge uitzondering), van blijft ie heeel lang hangen op de 20 km/h. Na een tijdje passeert ie die, en dan gaat ie richting de 40 (terwijl ik normaal toch makkelijk 60 kon halen)
Nu doet ie zelfs helemaal niks meer, ik kan gas geven wat ik wil, hij gaat gewoon niet vooruit en meestal slaat ie af.
Ik heb om te beginnen het blok open gehaald.
Op een kapotte krukaskeerring na, was er weinig bijzonders te zien. De kruk van 1 segment was een beetje versleten, maar zat nog wel gewoon goed vast. Andere 2 segmenten waren nog goed. 2e versnelling zat er nog keurig uit. Ook het vraagtekenveertje zat waar ie zitten moest.
Onderaan de post wat foto's.
Nu was er ook iets raars. Als ik me Tomos met een ruk achteruit trok, hoorde ik in het blok iets draaien met een hoop lawaai. Voorheen deed ie dat nooit.
(mocht iemand behoefte hebben aan een beeldopname met geluid daarvan, dan wil ik die evt. wel uploaden)
Heb ook even de cilinderkop eraf gehaald. Zuiger zat een klein putje in. Geen gat. Verder was ie een beetje vies, maar absoluut niet kapot.
Is het de moeite nog dit alles te repareren? Of kan ik beter een nieuw blok aanschaffen?
Laat maar wat horen.
Firezi.
Afbeeldingen: