Nee, dat klinkt vrij simpel inderdaad. Wederom bedankt voor je hulp! Moet je trouwens de gehele kabel vervangen, of alleen dat binnenste geval?Je draait m onder en boven los (kan soms met de hand, anders ff met een tangetje doen) en draait de nieuwe onder en boven weer vast. Is dat zo moeilijk?
Hij zit precies zoals de oude kabel. Vanuit de onderkant van de teller gaat hij nagenoeg recht naar beneden, tussen de koplampbedrading door, ietsjes naar links, langs het stuurslot. Even daaronder gaat hij door een haak (vlak boven het spatbord), en maakt hij een ruime boog naar achteren, en vervolgens weer naar voren naar dat ding in m'n voorwiel. De lijn die hij maakt ziet er nog het meeste uit als een vraagteken dat in een x-as gespiegeld is.Zit er ergens een knik in de kabel? Of loopt ie met een krappe bocht ergens langs?
Denk dan dat dit de oorzaak is (blauwe tekst).Ik heb de kabel vervangen, was een makkie, en een beetje naaimachine-olie erin laten lopen. De teller werkt weer, maar ik heb nu het probleem dat het wijzertje razendsnel heen en weer gaat. Hij slaat ongeveer 2 km uit, dus als ik 35 rij gaat hij razendsnel heen en weer tussen 33 en 37. Voorheen stond hij redelijk stil, dus ik denk dat ik toch iets niet helemaal goed heb gedaan. Suggesties?
Oh, dus hij gaat dus schokken door de olie (of slippen, wellicht?). Ik meende er juist goed aan te doen de kabel te olieen, zodat hij wat soepeler zou lopen, en niet zo snel zou breken als de vorige. De vorige kabel (de gebroken dus) zat overigens ook onder de olie. Dus ik nam aan dat dat zo hoorde. Wat nu te doen? De binnenkabel uit de hoes halen en afvegen is niet mogelijk, vanwege de metalen "verdikkingen" aan beide uiteinden.Ik zeg dat het schokkerige gedrag komt door de olie en dat als de kabel stroever loopt de teller stiller staat
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 7 gasten