• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

verzekering

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
17 berichten • Pagina 1 van 1
beunhaas123
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor beunhaas123 » 06 mei 2010 18:33

Ik ben van plan om een bullet uitlaat onder mijn standard snor te leggen. Als ik nou een ongeluk veroorzaak, ben ik dan nog wel verzekerd? Ik heb een WA verzekering bij Unigarant. Alvast bedankt!

sjoerdtomos
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor sjoerdtomos » 06 mei 2010 18:41

Ja dat ben je zeker, maar ik zou geen bullet uitlaat halen zijn veel betere uitlaatjes dan dat.:)
het enigste wat er gebeurt is dat je garantie vervalt als je iets aan de brommer veranderd. Als je hem bij een dealer heb gekocht tenminste.

beunhaas123
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor beunhaas123 » 06 mei 2010 18:54

Oke dat is mooi, ik heb hem namelijk niet bij een dealer ofzo gekocht. Wat voor een uitlaatje kan je me aanbevelen, ik ben op zoek naar een goedkope waar ik ongeveer 10 km harder mee ga. Nu loopt mijn tomos nog standaard, ongveer 30 km/h.

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 06 mei 2010 19:19

Eigenlijk rijd je onverzekerd als je iets aan je Tomos veranderd. De type goedkeuring vervalt immers (Die uitlaat zal wel geen E-Keur hebben?).

sjoerdtomos
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor sjoerdtomos » 06 mei 2010 22:47

Ja eigenlijk maar alsof niemand wat aan ze tomos doet op dit forum...

Sugi
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Sugi » 07 mei 2010 14:14

@sjoerdtomos: dat was niet de vraag
Ik ben van plan om een bullet uitlaat onder mijn standard snor te leggen. Als ik nou een ongeluk veroorzaak, ben ik dan nog wel verzekerd? Ik heb een WA verzekering bij Unigarant. Alvast bedankt!
Het antwoord is strikt genomen volgens de wet gewoon "nee". Als de verzekering door heeft dat er het een en ander veranderd is (en ze zijn in een slechte bui) dan betalen ze niet uit.

beunhaas123
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor beunhaas123 » 08 mei 2010 00:04

@sjoerdtomos: dat was niet de vraag
Het antwoord is strikt genomen volgens de wet gewoon "nee". Als de verzekering door heeft dat er het een en ander veranderd is (en ze zijn in een slechte bui) dan betalen ze niet uit.
ik heb nu namelijk zo'n snor uitlaat met een s bocht erin. Zou ik nog wel verzekerd zijn als ik een standaard tomos brom uitlaat eronder leg, zonder die s bocht erin? En hoeveel kilometer zou ik hierdoor ongeveer harder gaan?

BertSpeedy
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor BertSpeedy » 08 mei 2010 05:40

Ik zou dat aan de verzekering zelf vragen dan weet je het zeker...en wat betreft je snelheid denk ik misschien maximaal 5/10 km/h naar mijn mening.

:mrgreen:

Timo
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor Timo » 08 mei 2010 19:07

Ik weet wel dat als je tomos echt opgefokt is (dus 30kmh harder dan dat je tomos eigenlijk mag) dat je dan zelf op mag draaien voor de schade die je hebt aangericht.

Het kan ook zijn dat na een ongeluk een 'expert' of inspecteur je brommer even nakijkt. Zoals hierboven al aangegeven: als ze in een slechte bui zijn mag je zelf voor de kosten opdraaien.

beunhaas123
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor beunhaas123 » 08 mei 2010 20:18

oke maar bij een tomos brom uitlaat zouden ze dit toch niet zo snel doen? ik zie namelijk bijna geen snor tomosjes die nog een standaard snor uitlaat hebben.

hubert123
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor hubert123 » 09 mei 2010 09:58

Aan beunhaas123,
Het heeft absoluut niets te maken met of "ze" een goede bui hebben of niet. De regels voor de WA verzekering zijn bikkelhard schriftelijk vastgelegd. Al sinds enkele jaren worden grotere schade gevallen veroorzaakt door opgevoerde brommers bij de veroorzaker terrug-gehaald !! Ik heb de laatste tijd twee scooters bij mijn tomosjes erbij gekocht. De verzekering heeft voor bijde snorscooters een separate brief gezonden met de dringende waarschuwing, dat schade veroorzaakt door OPGEVOERDE
brommers zelf betaald moet worden.(Terruggehaald wordt bij de veroorzaker.) In princiepe betaal je dus wel premie maar bent niet verzekerd. De verzekeringsmaatschapij heeft dus geen risico meer. Vanzelfsprekend gaat het niet om kleine zaakjes, die kosten meer om uit te zoeken dan om uit te betalen.Het gaat om ernstige ongevallen waar bij hoge ziekenhuiskosten en loonuitval ontstaan. Zulke ongevallen kun je zelf ook maar zo veroorzaken , en deze gaan in de tienduizenden van Euro´s
UNIGARANT schrijft onder andere op de groene kaart welke iedere bromfietsberijder van zijn verzekering toegestuurd krijgt;;
ER WORDT GEEN SCHADE UITGEKEERD;
--als blijkt dat de bromfiets is opgevoerd;
--Als de bestuurder niet in het bezit was van een wettelijk voorgeschreven bromfietscertificaat of rijbewijs.
Ga hierover dus niet fantaseren ; het ligt voor iedereen schriftelijk vastgelegd als je je vervoersmiddel opgevoerd hebt, rijd je
praktisch ONVERZEKERD.!!!(In de praktijk alleen voor grotere schadegevallen)
Groeten Hubert

Timo
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor Timo » 09 mei 2010 21:20

Kan misschien aan mij liggen, maar in alle brieven die ik van de verzekering heb gehad, en ook op het groene papiertje, of waar dan ook (ook in de voorwaarden) staat zoiets dergelijks helemaal niet beschreven.
In principe zou de verzekering mij dus niks kunnen laten betalen, omdat er zoiets nooit is afgesproken.

beunhaas123
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor beunhaas123 » 09 mei 2010 22:43

ik heb net even op mijn groene papiertje gekeken en hier stond wel precies op wat hubert geschreven had.

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 10 mei 2010 14:20

Kan misschien aan mij liggen, maar in alle brieven die ik van de verzekering heb gehad, en ook op het groene papiertje, of waar dan ook (ook in de voorwaarden) staat zoiets dergelijks helemaal niet beschreven.
In principe zou de verzekering mij dus niks kunnen laten betalen, omdat er zoiets nooit is afgesproken.
Moet jij de polis eens doorlezen :wink:

hubert123
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor hubert123 » 10 mei 2010 22:17

Kijk in je polis onder artikel-21 Bijzondere uitsluitingen ( Unigarant) 21.2 Opvoeren.
Wie een WA verzekering heeft afgesloten voor een snorfiets maar van z´n snorfiets een lichte motorfiets gemaakt heeft
met een cilinder van 60 of 75 cc, is absoluut niet verzekerd. Voor zo een voertuig ben je namelijk verplicht een motorfiets
verzekering af te sluiten. Het probleem zit eigenlijk niet in het krijgen van een bekeuring, maar in het fijt dat je geen ongeval
mag maken .75% van de snor en bromfietsen zijn echter wel opgevoerd en zijn in strijd met de wettelijke bepalingen.
Ik heb dit al 8 keer gedaan en had tot nog toe geluk. groeten Hubert

Cosmokramer
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Cosmokramer » 18 mei 2010 22:23

Het ligt toch iets ingewikkelder. De vraag is namelijk wat er verstaan wordt onder opvoeren. Volgens de polisvoorwaarden van Unigarant is een bromfiets opgevoerd "'indien het object een technische wijziging heeft ondergaan die in strijd zijn (sic) met de wettelijke bepalingen en de begripsomschrijving van het verzekerd object.".

Volgens de wettelijke bepalingen mag een snor/bromfiets niet harder kunnen dan de in de kentekenpapieren vermelde constructiesnelheid plus 5. Deze snelheid wordt gemeten met een rollerbank, en daar wordt nogmaals een correctie van 6 km/u op losgelaten. Met andere woorden: een snorfiets mag 36 kunnen, een bromfiets 56. Dat betekent echter niet dat je er zo hard mee mag rijden.

Om toch het zekere voor het onzekere te nemen heb ik nog even gemaild met Unigarant, en die gaven mij te kennen "een bromfiets die zonder dat er technisch een wijziging aan de motor is aangebracht, harder rijdt dan de officiële snelheid is niet in strijd met de voorwaarden."

Hieruit zou je zelfs kunnen concluderen dat een andere uitlaat of kleiner atw niet eens onder opvoeren valt, aangezien dit geen technische wijziging aan de motor betreft.

michabooij
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer michabooij
Website
  • Citeer

Berichtdoor michabooij » 18 mei 2010 22:44

als je gewoon een standaard snel haalt, en je rijdt hem in de prak (zo dat ie niet meer op roller kan dan heb jij geen probleem :D
viewtopic.php?f=68&t=12658

mijn a35

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
17 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij