ja een klein beetje maar het was niet egt wat ik ervan verwacht had....
en een 16mm zou dat wel wat uitmaken dan of is dat eigelijk alleen maar zinloos.. ?
Hoe noem jij het dan, tandwielen veranderen?
Blijf toch hetzelfde man, wat loop je nou kinderachtig te doen.![]()
Met een goede tandwiel verhouding zul je alleen maar meer vemogen uit je blokje kunnen halen, maar dan moet je wel gaan testen (Lees: Afstellen) welke het beste loopt op jou blokje.
Misschien ga je met een TWV van 26-24 wel harder dan met een 24-26, om maar even een klein voorbeeld te geven.
Met 26-24 ga je ook harder dan met 24-26, haha.
En ik weet niet hoor, maar wat is het verschil tussen een 50cc standaard en een Airsal?
Behalve een andere timing en misschien wat andere spoelkanalen?
Andere timing, grotere spoelpoorten en kanalen, een bredere en hogere uitlaatpoort en schacht plus een grotere en bredere inlaatpoort
En vind jij 70 hard?
Ja, voor op een tomos iig hard genoeg.
Bij mij is hard/snel/vlug of hoe je het wilt noemen, toch echt als je 85/100 ECHTE km's gaat.
En met halfgas nog niet normaal weg kunt rijden omdat hij anders een wheelie trekt.
Rijd jij met sprinttomosjes op straat o.i.d?
Verder heb ik nooit gezegt dat je met een 50cc niet leuk kan rijden, en hier is natuurlijk makkelijk de 70 mee te halen.
Maar dat lukt ook met een standaard 50cc, dus waarom geld uit geven voor niets? Met een standaard 50cc is niet makkelijk de 70 te halen.
En van je carburateur van een 14/12 naar een 15/15 veranderen merk je inderdaad, maar je gaat niet ineens keihard erdoor ofzo.
Je zal wat sneller optrekken en wat harder rijden op top, hooguit 5 km.
Hier spreek je jezelf toch echt tegen.En uitgaande van een standaard onbewerkte cilinder is de 70 niet makkelijk te halen. Tuurlijk kan je er wel 70 mee, maar je tomosje komt daar dan niet makkelijk.
Ik snap heel goed hoe het allemaal werkt.henkie, volgens mij snap je iets niet helemaal als je denk dat met 24-26 harder gaat op top dan met een 26-24 vertanding.
Hoe groter ATW hoe sneller op top, en bij het voorwiel is het juist andersom.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Semrush [Bot] en 6 gasten