• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Uitlaat, kilometerteller en rem probleem

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
9 berichten • Pagina 1 van 1
timm
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor timm » 05 apr 2006 15:53

Ik heb een aantaal vervelende problemen en zou wel wat tips kunnen gebruiken bij oplossen ervan. (Tomos Quadro snor model 2003)

Als eerste een klein probleempje met de achterrem, bij het remmen is deze losgeschoten in mn handremconstructie (dat ding waar je mee remt). Is dit gemakkelijk op te lossen door iemand die er nooit aan sleutelt of moet ik weer veel geld uit gaan geven aan een reparatie door een monteur?

Ten tweede mn km teller, deze was een tijdje terug ook al kapotgegaan, laten repareren (nieuwe kabel) bij een brommerzaak en een paar weken later weer kapot. Ik heb de kabel bij het wiel even losgemaakt om te kijken of daar een probleem zat, de teller deed het nog wanneer ik aan dat uitstekende ding draaide. Het probleem zit dus volgens mij niet in de kabel maar in de mechaniek bij het wiel, iemand die hier meer over weet?

Ten slotte mn grootste irritatie, mn uitlaat maakt een achterlijk geluid. Van het weekend geprobeerd een std snel uitlaatje van een vriend erop te gooien maar kreeg de bouten bij mn inlaat (?) er niet af, waarschijnlijk maat 9,5 die ik niet heb ipv 9 of 10. Hierdoor kreeg ik maar 1 moer een paar slagen losgedraaid. Omdat het toch niet ging werken deze moer maar weer een btje vast gedraaid maar vanaf toen maakte mn tomos een nogal tikkend harley geluid wat eigenlijk sinds vandaag echt achterlijk hard is. Lijkt net een scooter, rijdt overigens wel iets lekkerder en harder (lijkt wel of de begrensing iets minder effectief is) maar geloof niet dat dit hele gezeik erg goed is voor mn tomos. Heb net geprobeerd het moertje iets vaster te draaien, lukte 2 of 3 slagen alleen geluid blijft. Iemand een oplossing?

Alvast bedankt, tips zijn welkom, hou er alleen rekening mee dat ik niet echt veel verstand heb van sleutelen. Thnx

Janssuh
Vaste forummer
Contacteer:
Contacteer Janssuh
Website
  • Citeer

Berichtdoor Janssuh » 05 apr 2006 16:12

Waarschijnlijk is de uitlaatpakking dan kappot waardoor hij zo'n vreemd hard geluid maakt. Of de uitlaat zit idd niet goed vast.
Probeer eens of je hem met wat kruipolie loskrijgt de schroeven en koop sowieso even een nieuwe uitlaat pakking en zet die vervolgens ertussen.

Over dat kilimeterteller probleem, daarmee zou ik gewoon teruggaan naar de bromhandelaar want die zal dan toch iets verkeerds hebben gedaan waardoor het steeds stuk gaat, of iets niet gecontroleerd ofzo.

Ik neem aan bij de remmen dat gewoon het kabeltje eruit is geschoten wat daar bij de remhevel zit?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

timm
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor timm » 05 apr 2006 16:22

Kabeltje is idd losgeschoten uit remhevel, uiteinde van de binnenkabel ziet er nogal gaar uit. Denk zelf dat er een nieuwe binnenkabel in moet.

Zal idd goed kunnen dat de pakking kapot is, ik kreeg het moertje niet meer strakker gedraaid zonder hem kapot te draaien. Is het alleen niet slecht voor mn tomos om deze manier rond te rijden, rijdt overigens wel een stuk beter namelijk :)

Dankjewel in iedergeval

Pardo
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer Pardo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Pardo » 05 apr 2006 19:21

Lijkt me opzich geen kwaad kunnen. Het is ongeveer hetzelfde als er een andere uitlaat onder hebben hangen, de druk veranderd iets, meer niet.
Afbeelding

freaky_Tomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 05 apr 2006 20:03

nieuwe remkabel zal je remprobleem oplossen.

gebruik een party kruipolie om die bouten ij je uitlaat los te krijgen, en koop een nieuwe uitlaatpakking.

probeer een nieuwe kmteller aandrijver.

timm
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor timm » 05 apr 2006 20:58

Mooi dat dat geluid niet zo'n probleem is, mensen keken er alleen een btje raar van op :) Heb nog nooit zo lekker gereden, binnekort een std snel uitlaatje erop. Weet iemand of zo'n aandrijver van de kmteller makkelijk te verkrijgen is, hoeveel ie kost, en is deze makkelijk zelf te monteren? Bij een brommerzaak zullen ze er wel weer achterlijk veel geld voor vragen.

Janssuh
Vaste forummer
Contacteer:
Contacteer Janssuh
Website
  • Citeer

Berichtdoor Janssuh » 05 apr 2006 20:59

als zei een niet degelijke teller hebben gemonteerd of verkeerd hebben gemonteerd zodat hij steeds kappot gaat zou ik ermee terug gaan
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

timm
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor timm » 05 apr 2006 21:03

Ze hebben gewoon niet gekeken naar het probleem en simpelweg een nieuwe kabel erop gezet van 10 euro + manuren. Heb iig even gezocht en kwam op easyparts dit tegen:

Afbeelding

Zal niet meer zijn dan wiel losmaken, ouwe eraf, nieuwe erop ofzo? Zo handig ben ik ook nog wel dus dat moet wel lukken.

freaky_Tomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 05 apr 2006 21:56

ja dat moet um ut doen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
9 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki