Ik heb een aantaal vervelende problemen en zou wel wat tips kunnen gebruiken bij oplossen ervan. (Tomos Quadro snor model 2003)
Als eerste een klein probleempje met de achterrem, bij het remmen is deze losgeschoten in mn handremconstructie (dat ding waar je mee remt). Is dit gemakkelijk op te lossen door iemand die er nooit aan sleutelt of moet ik weer veel geld uit gaan geven aan een reparatie door een monteur?
Ten tweede mn km teller, deze was een tijdje terug ook al kapotgegaan, laten repareren (nieuwe kabel) bij een brommerzaak en een paar weken later weer kapot. Ik heb de kabel bij het wiel even losgemaakt om te kijken of daar een probleem zat, de teller deed het nog wanneer ik aan dat uitstekende ding draaide. Het probleem zit dus volgens mij niet in de kabel maar in de mechaniek bij het wiel, iemand die hier meer over weet?
Ten slotte mn grootste irritatie, mn uitlaat maakt een achterlijk geluid. Van het weekend geprobeerd een std snel uitlaatje van een vriend erop te gooien maar kreeg de bouten bij mn inlaat (?) er niet af, waarschijnlijk maat 9,5 die ik niet heb ipv 9 of 10. Hierdoor kreeg ik maar 1 moer een paar slagen losgedraaid. Omdat het toch niet ging werken deze moer maar weer een btje vast gedraaid maar vanaf toen maakte mn tomos een nogal tikkend harley geluid wat eigenlijk sinds vandaag echt achterlijk hard is. Lijkt net een scooter, rijdt overigens wel iets lekkerder en harder (lijkt wel of de begrensing iets minder effectief is) maar geloof niet dat dit hele gezeik erg goed is voor mn tomos. Heb net geprobeerd het moertje iets vaster te draaien, lukte 2 of 3 slagen alleen geluid blijft. Iemand een oplossing?
Alvast bedankt, tips zijn welkom, hou er alleen rekening mee dat ik niet echt veel verstand heb van sleutelen. Thnx