Wat voor geluid is het? Een hard rakketak geluid, heel snel? Als je zegmaar volgas rijdt, en dan een heel beetje gas mindert, word het dan erger?
Ik heb namelijk ook zoiets, maar dan met std 50cc cilinder, ook boven de 40kmh (26-28) krijg ik kutgeluiden uit het blok.
Die rammels op lagere snelheid zijn waarschijnlijk je koppelingen die rammelen, dat doen ze bijna allemaal.
Verder, aan je zuiger te zien, lijkt het dat je zuigerveren geen goed werk hebben gedaan. Als er roet (zwart) onder je 2e zuigerveer komt duidt dit op een lek. Ook zie ik die aanslag op je krukas.
Het is inderdaad een rakketak geluid, en op vol gas is het echt het ergste. Neem ik een beetje gas terug tot een bepaald toerental, en hou ik dat constant, dan hoor ik af en toe een rare tik. Bij het tikken schokt de brommer ook enigszins.
Het is hiervoor altijd goed geweest, en maakte de brommer nauwelijks geluid.
Er zit overigens geen roet op de zuiger, maar het is hele dikke olie drap. (stom dat ik dit vergeten ben te zeggen in de openings post..) Dit zit ook op de krukas. Heb de zuiger inmiddels schoon gemaakt, en is nog lekker ijzerkleurig.
Weet niet of meer mensen het wel eens hebben gehad, maar mijn als ik optrok, en wanneer die wil overschakelen gas terug neem, dan pakt hij hem soms niet een gaat de brommer wat schokken. Dit geluid hoor ik dus de hele tijd, maar het schokken is lang niet zo erg.