Mijn Tomosje wil toch maar steeds niet lekker rijden. Zelfs niet nadat ik hem weer had teruggebracht in de staat waarin ik 'm kocht. Hij is nu helemaal standaard, inclusief catalysatoruitlaat (vorige week gekocht, in bijna-nieuwstaat). Alleen ipv het oorspronkelijke atw 33 zit er een 26. Hij trekt goed op, en de trekkracht is ook oke, alleen de snelheid valt wel tegen. Hij gaat nu gemiddeld 30 op de teller, afhankelijk van de windstand. Dat zou toch wel wat sneller moeten zijn?
Ik heb ook even een nieuwe bougie erin gezet. De oude was een Champion L86C, nu zit er een NGK B5HS in. De oude zat er al iets van 5000 km in, dus het leek me hoog tijd. De oude was altijd mooi koffiebruin van kleur, maar toen ik vandaag de nieuwe inspecteerde na een rit van ± 25 km zag hij nog behoorlijk wit/grijs. Dus ik dacht dat er misschien een grotere sproeier in zou moeten, wellicht dat dat ook bevorderlijk zou zijn voor de snelheid. Dus de 49 eruit en 50 er in. Hoewel hij iets lekkerder leek te rijden (soepeler, minder resonanties enzo) haalde hij nu nog maar 25. En de bougie was nog steeds akelig bleek.
Dus wat is er nu loos? Hoe komt het dat ik met atw 26 ipv 33 nog steeds behoorlijk langzaam ga? De uitlaat zit niet verstopt ofzo, want hij is bijna nieuw en de trekkracht is goed. En kan dat bougie/sproeierverhaal hier verband mee houden? Of is het normaal dat mijn bougie zo wit ziet, omdat hij pas 2 dagen oud is, en duurt het wat langer voordat hij bruin wordt.
Avast bedankt voor de hulp!