Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
bougie bekijken heeft geen nut omdat je voor het bougie aflezen je eerst een paar 100 meter voluit moet hebben gereden. nu zal die alleen maar nat en zwart zijn. zorg er eerst voor dat je brommer weer rijdt en dan pas de fijn afstelling.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
carb. vandaag voor de 3de keer helemaal schoongemaakt, zit sproeier 52 in, luchtfiler had ik ook al gecheck en hiero een foto geplaatst en is ook schoon, benzine heb ik nog niet vervangen maar heb gister heel e cilinder eraf gehad dus ook het benzine kraantje dus de tank is helemaal leeg geweest, ook het filtertje van de benzine kraan in de tank is schoon.Ik zou de carb nog eens helemaal schoonmaken en nakijken ,
alles even doorblazen , als je bij de sproeier gaat doorblazen , even de 2 gaatjes in de koperen pijpje( venturi ) dichthouden .
Sproeier goed vastzetten.( kijk gelijk welke maat er in zit )
Luchtfilter even openschroeven , misschien zit de filter wel helemaal dicht.
PS: heb de benzine al vervangen ?Stroomt het ook goed door ?
Je zou de kraan er nog uit kunnen draaien en kijken of er daar troep uitkomt. ( het deel wat in de tank zit vh kraantje gelijk schoonmaken )
als je de choke erop houdt dan slaat hij ook af, het is een kwestie van choke op, choke eraf en veel gas als je hem aan de praat wil houden.Dat is waarschijnlijk wel valse lucht, want als je echt zo moet choken (minder lucht) om hem aan te houden, dan denk ik dat er toch iets niet goed gemonteerd zit. Standaard snor heeft sproeier 49, en jij hebt 52 wat ik heb gelezen. Heb je de deotest al bij de cilinderaansluitingen gedaan? Spruitstuk/membraanpakking, voetpakking en koppakking?
nee leg nooit meer op z'n kant, maar vlak nadat ik hem uit de auto haalde deed hij het gewoon heel de dag goed.Brom carb dus. brom heeft standaard 52, maar soms heb je iets groter nodig.
Sowieso nieuwe benzine erin doen, en geen tomosjes meer op de kant leggen, vinden ze niet fijn .
nee sproeier/carb is wel goed, allicht iets beter afstellen met nieuw sproeiertje, en ja je ontsteking kan ook verrot zijnnee leg nooit meer op z'n kant, maar vlak nadat ik hem uit de auto haalde deed hij het gewoon heel de dag goed.Brom carb dus. brom heeft standaard 52, maar soms heb je iets groter nodig.
Sowieso nieuwe benzine erin doen, en geen tomosjes meer op de kant leggen, vinden ze niet fijn .
moet er dan een kleinere carb. op icm me sproeier ...? zou dat de oorzaak kunnen zijn?
en de ontsteking kan daar nog iets mis mee zijn??
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast