Ik ben teruggegaan, meteen. En toen zei 'ie dus dat dat normaal was, dat alles zich nog een beetje moest zetten, en dat het probleem binnen 50 km opgelost zou moeten zijn.gewoon terrugaan en zeggen dat hij het moet oplossen
Dat zit wel goed. Sowieso geven ze 3 maanden garantie op elke reparatie, dus teruggaan om te reclameren zal ik, als na 50 km het probleem nog steeds aanwezig is, zeker doen. Deze bromboer is geen oplichter ofzo, het zijn vriendelijke en hulpvaardige lui, alleen twijfel ik ernstig aan hun deskundigheid. Helaas er hier maar 2 bromboeren in de buurt, en bij de ander ben ik recent dermate lomp behandelt dat ik daar helemaal geen vertrouwen in heb. Ik had een onderdeel nodig, die vent pleurt het zonder boe of ba te zeggen op de toonbank, slaat het bedrag aan op de kassa, neemt mijn geld aan en loopt weg om vervolgens weer met een collega te gaan ouwehoeren. Hij zei geen alsjeblieft of dankjewel, hij had niet eens het fatsoen om mij het bonnetje te geven. Dat moest ik zelf uit de printer trekken.vraag 'm dan om dat even op papier te zetten zodat je iets hebt om op terug te vallen
Ik heb de factuur met de datum waarop de werkzaamheden staan aangegeven, oa "koppelingsreparatie". Als het probleem niet verdwijnt ga ik sowieso terug. Het probleem was dat 'ie heel lang in z'n 1 bleef hangen voordat 'ie naar 2 doorschakelde. Maar het nieuwe probleem is veel irritanter. Ik kan nu niet eens met lopende motor stilstaan voor het stoplicht, tenzij ik de rem ingedrukt hou. En ondertussen hoor en voel je 'm trekken aan die ketting.toch wel een metertje bon meer meegenomen?
Als ik 'm verder uitdraai gaat het achterwiel alleen maar harder draaien. Draai ik 'm juist de andere kant op, dan valt de motor uit zodra ik stilsta. Het probleem zit 'm niet in de stationairschroef maar in de koppeling.stationairschroefje iets uitdraaien
Ze kunnen dus wel goed werk leveren bij "mijn" bromboer, als ze maar willen. Ik bracht mijn brommer terug, binnen een uur was hij klaar (normaal gesproken duurt het 2 dagen). Er zitten nieuwe segmenten in, hij schakelt weer goed door EN de 1e koppeling grijpt niet meer te vroeg aan. De segmenten zijn in rekening gebracht, het arbeidsloon (terecht) niet.Of hij heeft de eerste veer opgerekt, ipv de 2de, zodat nu de eerste te vroeg aangrijpt.
Beter kijk je de koppeling zelf even na of de segmenten versleten zijn, en haal je zelf sowieso 2 nieuwe veren en een nieuw flesje ATF olie, en eventueel nieuwe 2de koppelingssegmenten en vervang je het zelf als je een beetje handig bent. Dat is niet zo moeilijk, en een stuk goedkoper.
(Een veer uitrekken omdat de voering versleten is, is in mijn ogen nogal beun)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast