Wederom terug geweest naar de bromboer met mijn snor-Tomos. Bij de uitlaatpakking lekt hij, en ook bij het uiteinde lekt er het nodige. Geen condens of zo, nee echt druppels zwarte onvolledig verbrande benzine. De bromboer is er 3 dagen mee bezig geweest, maar kon echt niets vinden. Volgens hem was dat beetje lekkage normaal. Het is ook niet zo dat er een hele plas onder staat, het is meer af en toe een druppeltje, maar na verloop van tijd wordt dat toch een behoorlijk plakkerige smeerboel.
Maar mijn andere Tomos heeft dat helemaal niet, ja, af en toe een druppeltje heldere vloeistof bij het uiteinde, maar geen dikke zwarte druppels. De bromboer suggereerde dat hij misschien wat rijk was afgesteld, maar met sproeier 49 icm bromuitlaat lijkt de dat hoogst onwaarschijnlijk. En ik tank gewoon shellina, dus het is ook niet zo dat ik zelf meng en er teveel tweetaktolie ingooi, of zo.
Wat zou het kunnen zijn? De uitlaatpakking is al vervangen. Tweede pakking er tussen doen? Suggesties? Tips? Bedankt!