hij starte wel normaal.
dus ik 10km naar huis lopen

tot op heden wil hij nog steeds niet starten.
iemand enig idee waar ik naar moet kijken?
Zullen we eerst even het niet vonken van de bougie afhandelen?
@TS:
Nieuwe/ andere bougie in de dop steken en controleren of die wel vonkt --> bougie defect.
Vonkt de andere ook niet, dan kunnen er 2 dingen zijn:
- Ontstekingsspoel defect
- CDI defect/ massadraad los van frame.
Check dit ff. Ook de verbinding tussen CDI--bougiekabel--dop of dit nog goed kontakt maakt. Desnoods een klein stukje afknippen en opnieuw bevestigen.
[/quote][/quote]omdat ik het niet echt helemaal begrijp van wat je nou bedoelde heb ik maar effe een fototje gemaakt van hoe hij nu is aangesloten [URL=http://imageshack.us/photo/my-imag ... .jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us[/url]quote="shadowranger"]Probeer de draad uit je blok eens rechtstreeks op de bobine/ cdi te zetten (zonder de uit-knop draden dus). Als ie dan wel vonkt is er iets mis met de uitknop op je stuur of de bedrading ervan.
Mocht dat niets uithalen:
Misschien is de ontstekingsspoel defect. Die kun je doormeten met een multimeter. 1 testdraad op de zwarte draad uit je blok, de andere ergens op massa. Dan instellen op Ohm. Als er iets gebeurd met de waarden op de display is de spoel goed.
Heb je een multimeter? Zet dan 1 testdraad daarvan op de zwarte draad uit je blok en de andere ergens op de massa. Als het display (digitaal) anders aangeeft dan 1 is de ontstekingsspoel goed. Analoog (wijzer) slaat uit. Meter op Ohm stand zetten.
Of meet hoeveel spanning er uit de ontstekingsspoel komt als je kickt. Zet de rode testdraad van de meter op de zwarte draad uit je blok en de andere testdraad ergens op massa. Zet de meter op wisselspanning en hoger dan 100 Volt. Kick met enig toerental en kijk wat de uitgangsspanning is. Zou ergens ronde de 50-75 volt moeten liggen (wisselspanning).
CDI kun je niet testen. Als je een andere hebt of kan lenen waarvan je zeker weet dat ie wel werkt kun je proberen of het daarraan ligt.
Rood draad van multimeter op zwarte draad uit blok
Andere draad van multimeter ergens op massa (bruine draad of schroef oid)
De rode draad van je bobine kun je weer aan de uit-knop draden maken zoals het zat.
Verder hoef je niets los te maken, geel is voor verlichting namelijk, dat heeft niets te maken met de ontsteking.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 12 gasten