heeft dat niets met de kou of vocht en regen te maken?
kan water in je bedrading/kastje zitten maar ook in de bougiedop zelf en bij de aansluiting van de bobine.
als dat vochtig word krijg je oxidatie en slecht contact of juist sluiting.
ik heb heel vaak tomosjes gerepareerd die slecht starten/uitvallen/stotteren daardoor en dan doe ik altijd het volgende:
kastje op het stuur openmaken en droog maken met een haarfohn.
dan zijkapje eraf en bedrading droog fohnen.
dan draai ik met een platte schroevendraaier het messing dopje uit de bougiedop zodat de bougiekabel eruit komt en dan knip ik daar een cm af en dan zet ik het terug in elkaar.
meestal zie je daar meteen dat er vocht zit dan is het groen geoxideerd.
dan draai ik de bougiekabel uit de bobine linksom en dan knip ik er een cm af en draai ik die er weer op rechtsom.
dan is het slecht starten/stotteren/afslaan meestal meteen verleden tijd en loopt hij als een zonnetje.
en meestal doe ik een zakje om het stuurkastje heen met plakband als het nog veel regent.
als je neit wil lopen adviseer ik je om Heidenau banden te nemen ik heb zeer veel banden getest en die zijn het aller beste uit de test gekomen nog nooit lek gereden.
ze zeggen alle banden kunnen kapot maar dat heb ik met die banden nog nooit meegemaakt en ik heb er al heel wat versleten.
