Berichtdoor shadowranger » 11 feb 2012 14:15
Aangezien je verhaal mbt de choke tijdens het rijden, vermoed ik een slechte afstelling met de sproeier. Gezien de klacht dat ie met choke wel kracht heeft en zonder niet --> grotere sproeier monteren. Dat de bougie nu op je foto nat en zwart is komt doordat deze steeds op de choke is gebruikt. Dit geeft geen goede indikatie.
Vwb de opmerkingen die hierboven al zijn geventilieerd, kijk eens naar de afstelling van de ontsteking. Bij snorfietsen is de ontsteking naar het BDP gedraaid (onderste streepje op het carter) terwijl je op bromstand (bovenste streepje) meer gasreactie krijgt (=betere verbranding) en iets meer trekkracht mits goed afgesteld.
Ik ga ervanuit dat er origineel nog een 14/9 carburateur op zit en daar hoort een 49-51 sproeier in te zitten. Dat kun je controleren door het zwarte bakje van je carburateur af te schroeven en op de zijkand van de koperkleurige schroef naar de maat te zoeken. Deze kan ook losgetrilt zijn, dus check of deze ook vastzit. Verder is het voor ons wel interessant om te weten wat je gehele setup is (luchtfilter met/ zonder begrenzer, spruitstuk schuin of recht en eventuele begrenzer, wat staat er op de rechter koelvin op de kop (d25?) en wat voor type bougie gebruik je nu?, etc...)
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn