of 2 busjes in de zuiger..Je kan inderdaad een andere drijfstang plaatsen/laten plaatsen. Is een lastig en precies werkje, waar je speciaal gereedschap voor moet hebben.
Een ander optie is een pistonpen laten draaien plus een busje die dan dus zowel in de zuiger kunnen als in de drijfstang
oohja dat is inderdaad een goeie.Kan ook, wat ik bedoelde was aan de ene kant van de zuiger plaats je een busje waardoor de binnendiameter daar 10mm wordt.
En dan maak je een pistonpen die aan de éne kant 12mm is en dan 10mm wordt en blijft op de plek waar die door je drijfstang heen moet.
Ja daar ben ik het mee eens.Ik bedoelde dit. Doorsnede van de pistonpen en het rode is het busje.
Dat lijkt me een betere oplossing dan 2 busjes. Aangezien er bij 2 busjes kans is dat de piston pen van links naar rechts kan verschuiven als je circlipjes net niet de pistonpen op z'n plek houden.
Koper heeft een zachte legering ,Ik had er een stukje koper inzitten ipv een naaldlager en die opgeboord tot 12mm
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Ja dat had ik ergens al gelezen ja. maar de bovenstaande optie is denk ik wat goedkoper en ook wat simpeler.volgens mij word dat ook wel lager brons genoemd
en je komt idd bij een a3 in de problemen met de carterkap dat lager erin is anders naar mijn weten.
maar zit er geen brons busje in je big-end? want je kan die er ook uit persen en dan een ander brons busje laten maken naar met een geruimd gat van rond 12, liefst niet geboord omdat een boor kan slingeren en een ruimer niet
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten