Hier ben ik dan weer
Na veel sleutelen en het aanpassen van dingen zit alles er einderlijk onder...De carburateur paste niet helemaal goed op het Frame en deze zit er dus shuin op...Toen alles eenmaal was aangesloten zoals het hoort kwam het moment om hem voor het eerste aan te kicken..Wel had ik me vergist met het mengen, en dus 100ml olie bij 2Liter benzine gedaan, gelukkig bleek dit achteraf geen probleem te zijn

En wat extra olie kan ook geen kwaad.
En daar stond ik dan met mijn voet op de kickstar en mijn Pa aan de zijde van de Carburateur...Met een beetje zenuwen trapte ik voor de eerste keer mijn nieuwe 65cc Airsal aan, hij prutelde wat maar deed niks. Normaal, hij is namelijk splinternieuw..Ik trapte voor de 2e keer de Kickstart flink hard in...en daar ging hij dan....hij bleef even heel rustig lopen toen hij ineens vanuit het niks omhoog ging in de toeren en volgas bereikte....Mijn gedachtens schoten door elkaar 'Daar gaat mijn nieuwe cilinder...' mijn pa trok uit het niets de bougie kabel eraf..en de Cilinder viel stil.
Mijn Pa en Ik keken elkaar aan met allebei de vrees dat hij kij hard de soep in was gedraait. Maar dit was niet het geval! Hij liep na 1x kicken en het nakijken van de stationairschroef heel rustig...Echter gaat het gasgeven nog niet zoals als het hoort, hij blijft namelijk in toeren omhoog kruipen ook al geef ik geen gas....
Weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen?
Sproeier: 74
15/15mm Carburateur
Spruitstuk 15mm