• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Airsal 70cc

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
62 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 18 apr 2012 22:43

Heb je de schroefjes wel goed vast gezet? Dat ze niet ietsjes te los zaten waardoor de afstelling kon verdraaien.

En als ze versleten zijn moet je ze idd gewoon vernieuwen. kost niet veel die contactpuntjes dus is zat te doen.
Omhoog


Gebruikersavatar
Speedy007
Vaste forummer
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:01
Locatie: 's-Hertogenbosch
  • Citeer

Berichtdoor Speedy007 » 19 apr 2012 12:15

Ja, we weten zeker dat de schroefjes goed vast zaten. Dit kan het dus niet geweest zijn, en de contactpuntjes zijn zover ik kan zien nog nooit vervangen. Ze zijn dus waarschijnlijk enorm versleten, en daarom ga ik ze vandaag ook vervangen.

Ik moet straks toch mijn Airsal 65cc en nieuwe Carburateur ophalen, dus wat nieuwe contactpuntjes kan ik er dan ook meteen bij kopen. Ik zal jullie zo snel mogelijk laten weten hoe de Airsal is! :)
Tomos A35 Quadro (1996) 2-Speed:

Cilinder: Airsal 65cc & DMP Hogedruk Race Cilinderkop
Carburateur: 15mm Minarelli RV4 & 15mm Spruitstuk
Luchtfilter: Gaasfilter
Uitlaat: Tecno Bullet
TWV: 28 Voor, 22 Achter

Topsnelheid: 85km/u
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 19 apr 2012 17:38

Airsal is niets mis mee.
Kun je nog makkelijk 80 mee halen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Speedy007
Vaste forummer
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:01
Locatie: 's-Hertogenbosch
  • Citeer

Berichtdoor Speedy007 » 20 apr 2012 23:02

Hier ben ik dan weer!

Alles is binnen en ben vandaag samen met mijn Pa aan de slag gegaan. Toen we de ei-cilinder er volledig af hadden viel het ons op dat het maar een heel klein cilindertje was, het had een boring van 38mm en ontzettend kleine poorten. Toen we eenmaal de Airsal erop wouden zetten, kwamen we voor het eerste probleem te staan. In de krukas kon geen pen 12, maar alleen maar pen 10....We hebben toen de lager uit de krukas gehaald en er een lager van een Puch ingezet, dit paste perfect en de pen 12 kon er nu wel in...

Nou gaan we morgen verder met het erop zetten van de Airsal, maar ik vraag me af wat voor een verschil ik ga merken met de 65cc Airsal, als ik altijd nog met een klein ei-cilindertje heb gereden...
Tomos A35 Quadro (1996) 2-Speed:

Cilinder: Airsal 65cc & DMP Hogedruk Race Cilinderkop
Carburateur: 15mm Minarelli RV4 & 15mm Spruitstuk
Luchtfilter: Gaasfilter
Uitlaat: Tecno Bullet
TWV: 28 Voor, 22 Achter

Topsnelheid: 85km/u
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 21 apr 2012 18:28

Gigantisch meer trekkracht. en top zal bijna het dubbele zijn als je hem goed afstelt.
Omhoog

Gebruikersavatar
Speedy007
Vaste forummer
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:01
Locatie: 's-Hertogenbosch
  • Citeer

Berichtdoor Speedy007 » 21 apr 2012 23:31

Hier ben ik dan weer :)

Na veel sleutelen en het aanpassen van dingen zit alles er einderlijk onder...De carburateur paste niet helemaal goed op het Frame en deze zit er dus shuin op...Toen alles eenmaal was aangesloten zoals het hoort kwam het moment om hem voor het eerste aan te kicken..Wel had ik me vergist met het mengen, en dus 100ml olie bij 2Liter benzine gedaan, gelukkig bleek dit achteraf geen probleem te zijn :) En wat extra olie kan ook geen kwaad.

En daar stond ik dan met mijn voet op de kickstar en mijn Pa aan de zijde van de Carburateur...Met een beetje zenuwen trapte ik voor de eerste keer mijn nieuwe 65cc Airsal aan, hij prutelde wat maar deed niks. Normaal, hij is namelijk splinternieuw..Ik trapte voor de 2e keer de Kickstart flink hard in...en daar ging hij dan....hij bleef even heel rustig lopen toen hij ineens vanuit het niks omhoog ging in de toeren en volgas bereikte....Mijn gedachtens schoten door elkaar 'Daar gaat mijn nieuwe cilinder...' mijn pa trok uit het niets de bougie kabel eraf..en de Cilinder viel stil.

Mijn Pa en Ik keken elkaar aan met allebei de vrees dat hij kij hard de soep in was gedraait. Maar dit was niet het geval! Hij liep na 1x kicken en het nakijken van de stationairschroef heel rustig...Echter gaat het gasgeven nog niet zoals als het hoort, hij blijft namelijk in toeren omhoog kruipen ook al geef ik geen gas....

Weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen?

Sproeier: 74
15/15mm Carburateur
Spruitstuk 15mm
Tomos A35 Quadro (1996) 2-Speed:

Cilinder: Airsal 65cc & DMP Hogedruk Race Cilinderkop
Carburateur: 15mm Minarelli RV4 & 15mm Spruitstuk
Luchtfilter: Gaasfilter
Uitlaat: Tecno Bullet
TWV: 28 Voor, 22 Achter

Topsnelheid: 85km/u
Omhoog

Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 21 apr 2012 23:55

Misschien zit de gaskabel niet goed gemonteerd in de carb en daardoor blijft het gas "hangen". Of misschien heb je last van valse lucht.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser
Omhoog

Gebruikersavatar
Speedy007
Vaste forummer
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:01
Locatie: 's-Hertogenbosch
  • Citeer

Berichtdoor Speedy007 » 22 apr 2012 00:46

De gaskabel is goed gemonteerd in de Carburateur, deze hebben we namelijk een aantal keer nagekeken. Ook is er nergens valse lucht te bekenen, wel is het zo dat de Carburateur nog niet goed is afgesteld. Ook staat deze niet helemaal recht maar een beetje schuin. Hopelijk ligt het probleem bij de Carburateur, aangezien ik morgen toch de hele dag met de Tomos bezig ben zal ik jullie op de hoogte houden :)
Tomos A35 Quadro (1996) 2-Speed:

Cilinder: Airsal 65cc & DMP Hogedruk Race Cilinderkop
Carburateur: 15mm Minarelli RV4 & 15mm Spruitstuk
Luchtfilter: Gaasfilter
Uitlaat: Tecno Bullet
TWV: 28 Voor, 22 Achter

Topsnelheid: 85km/u
Omhoog

Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 22 apr 2012 01:29

Als de carburateur te schuin hangt dan zal deze ook minder goed werken.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser
Omhoog

Gebruikersavatar
Speedy007
Vaste forummer
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:01
Locatie: 's-Hertogenbosch
  • Citeer

Berichtdoor Speedy007 » 22 apr 2012 15:23

De carburateur staat nu mooi recht zoals hij hoort te staan..Wel krijgen we hem niet stationair, hij schiet constant in hele hoge toeren...en als we hem zo afstellen dat we hem aan moeten houden doormiddel van het gasgeven, dan hoef je de gashendel maar 1mm open te trekken en hij gaat alweer in hele hoge toeren...Morgen even verder kijken naar de afstelling.

Bij het luchtfilter zitten trouwens 2 standen, 'A' en 'C'...Weet iemand van jullie waar deze voor dienen?
Tomos A35 Quadro (1996) 2-Speed:

Cilinder: Airsal 65cc & DMP Hogedruk Race Cilinderkop
Carburateur: 15mm Minarelli RV4 & 15mm Spruitstuk
Luchtfilter: Gaasfilter
Uitlaat: Tecno Bullet
TWV: 28 Voor, 22 Achter

Topsnelheid: 85km/u
Omhoog

Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 22 apr 2012 16:40

Ik lees dat je de carburateur zelf opgeboord hebt. Misschien is dit niet goed gegaan? Welk luchtfilter gebruik je? Probeer anders eens wat andere sproeiers 68 en 70 ofzo.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser
Omhoog

buitertje
Vastgeroeste forummer
Berichten: 806
Lid geworden op: 07 aug 2011 19:00
Locatie: nieuw-weerdinge
  • Citeer

Berichtdoor buitertje » 22 apr 2012 17:16

Hallo

probeer es zonder luchtfilter dan weet je of het daaraan licht niet te lang want dat kan schade aanbrengen maar even kan geen kwaad

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Speedy007
Vaste forummer
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:01
Locatie: 's-Hertogenbosch
  • Citeer

Berichtdoor Speedy007 » 22 apr 2012 22:22

De Carburateur heb ik ook vervangen voor een nieuwe die origineel 15/15 is...Dus aan het zelf uitboren kan het niet liggen, aangezien dit een splinter nieuwe Carburateur is..En het luchtfilter hebben we al geprobeert, we denken dat hij bij het spruitstuk op dit moment niet goed afsluit, en dat de Gaskabel niet bij de deze Carburateur past....Ik laat morgen meer weten.
Tomos A35 Quadro (1996) 2-Speed:

Cilinder: Airsal 65cc & DMP Hogedruk Race Cilinderkop
Carburateur: 15mm Minarelli RV4 & 15mm Spruitstuk
Luchtfilter: Gaasfilter
Uitlaat: Tecno Bullet
TWV: 28 Voor, 22 Achter

Topsnelheid: 85km/u
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 22 apr 2012 23:16

De gaskabel is gewoon hetzelfde hoor. je hoeft geen andere maat te gebruiken.
Omhoog

Gebruikersavatar
Speedy007
Vaste forummer
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:01
Locatie: 's-Hertogenbosch
  • Citeer

Berichtdoor Speedy007 » 23 apr 2012 14:49

Dan zal het waarschijnlijk de slechte afsluiting hij het spruitstuk zijn, die ervoor zorgt dat er vals lucht binnenkomt. Mijn Pa zou vandaag een passend ijzeren ringetje maken die ervoor zou zorgen dat alles perfect afsloot en luchtdicht is, ben benieuwt hoe de Airsal dan loopt.

Er kun nu namelijk lucht het spruitstuk in terwijl het gas dichtstaat, misschien dat die voor het onvoorspelbare gedrag zorgt. Ik laat het jullie vanavond nog weten!
Tomos A35 Quadro (1996) 2-Speed:

Cilinder: Airsal 65cc & DMP Hogedruk Race Cilinderkop
Carburateur: 15mm Minarelli RV4 & 15mm Spruitstuk
Luchtfilter: Gaasfilter
Uitlaat: Tecno Bullet
TWV: 28 Voor, 22 Achter

Topsnelheid: 85km/u
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 23 apr 2012 15:48

Er hoort een hele kleine opening te zijn. dit zodat je blokje nog stationair kan draaien.
Omhoog

Gebruikersavatar
Speedy007
Vaste forummer
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:01
Locatie: 's-Hertogenbosch
  • Citeer

Berichtdoor Speedy007 » 23 apr 2012 22:35

Het probleem is opgelost :) De gasregeling was niet goed gemonteerd, het was maar een klein probleem maar makkelijk over het hoofd te zien.

Echter zijn we er nog niet helemaal! Sinds een jaar geleden heeft de koppeling een kuur, hij heeft een 'vrije' stand zeg maar. Dit komt voor tijdens het starten, en het rijden. Ik kan dan gas geven, de cilinder schiet dan meteen hoog in de toeren omdat hij niks aan hoeft te drijven en een vrije gang heeft. Soms hapt de koppeling er dan ineens in, en kan ik weer rijden..Wel moet ik dit dan rustig aan doen, want hij schiet soms ineens weer in de 'vrije' stand.

Dit is alleen in de 1e versnelling, zodra hij in de 2e zit is er niks aan de hand en rijdt hij zoals het hoort. Weet iemand toevallig waardoor dit komt? We denken zelf aan de koppelingsveren, maar waarschijnlijk weten jullie wel waardoor dit veroorzaakt word. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen!
Tomos A35 Quadro (1996) 2-Speed:

Cilinder: Airsal 65cc & DMP Hogedruk Race Cilinderkop
Carburateur: 15mm Minarelli RV4 & 15mm Spruitstuk
Luchtfilter: Gaasfilter
Uitlaat: Tecno Bullet
TWV: 28 Voor, 22 Achter

Topsnelheid: 85km/u
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 23 apr 2012 22:53

Ik denk dat je koppelingssegmenten op zijn.
Als die slijten dan kan hij doorslippen als je veel gas geeft.
Omhoog

Gebruikersavatar
Speedy007
Vaste forummer
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:01
Locatie: 's-Hertogenbosch
  • Citeer

Berichtdoor Speedy007 » 23 apr 2012 23:40

Oke, bedankt voor de informatie.


Maar je zegt dat hij dan kan doorslippen als ik teveel gas geef, maar hij gebeurt ook heel vaak dat hij in de 'vrije' stand staat als ik hem de volgende ochtend aankick, doormiddel van hem een beetje vooruit te steppen en langzaam gas te geven schiet hij weer in de 1e versnelling.

Kan ik dan ook niet beter de koppelingsveren vervangen? En de koppelingssegmenten zijn die makkelijk te vervangen? Hopelijk zijn hier een aantal Tutorial/Guides voor te vinden op dit Forum, die het vervangen duidelijk maken.
Tomos A35 Quadro (1996) 2-Speed:

Cilinder: Airsal 65cc & DMP Hogedruk Race Cilinderkop
Carburateur: 15mm Minarelli RV4 & 15mm Spruitstuk
Luchtfilter: Gaasfilter
Uitlaat: Tecno Bullet
TWV: 28 Voor, 22 Achter

Topsnelheid: 85km/u
Omhoog

Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 23 apr 2012 23:48

Als je zeker wilt zijn vervang je de koppelingssegmenten samen met de koppelingsveren. Zie Faq: viewtopic.php?t=202
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
62 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.