Zojuist even alle beginners-informatie gelezen maar om eerlijk te zijn wist ik niet zo goed waar ik moest zijn, dus heb ik toch maar hier een topic geopend;
Mocht ik hier verkeerd zijn, mijn excuus!
Hieronder zou ik graag een aantal vragen stellen met betrekking tot het opvoeren van mijn Tomos:
Gegevens:
Welke model tomos heb je? Revival TS
uit welk jaar komt de tomos ? Er staat 2005 op, maar misschien is dat registratie kenteken
Is het een snor of een brommer? Brom
wanneer ontstond het probleem? Het is geen probleem maar een wens
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? Onderhoudsbeurt gehad, nieuwe versnellingsbakolie, boegie, smeringen etc.
Wat is het probleem?:
Enige tijd geleden heb ik een 2e hands Revival TS gekocht die een tijdje stil heeft gestaan.
Toen hij een tijdje ongebruikt was reed hij ong. 43 en na zo'n 500km te hebben gereden reed hij max. 50km/h en dat is nu (1000km na aanschaf) nog steeds zo. Ik heb dus het idee dat alles weer schoongebrand is en met deze setup 50km/h de max is.
De brommer is helemaal standaard, niets aan veranderd.
Graag zou ik hem zo'n 60km/h willen laten lopen.
Om eerlijk te zijn heb ik er niet zoveel verstand van, maar ik ben eerst eens op het forum gaan rondzoeken.
De oplossing die me aansprak was een standaard-snel uitlaat, omdat het dan ook niet opvalt dat hij is opgevoerd.
Over deze oplossing heb ik de volgende vragen:
1: Kan het zijn dat mijn op een of andere manier is begrensd, en een nieuwe uitlaat dus geen nut heeft?
2: Waar kan ik een standaard-snel uitlaat kopen die past op mijn Revival TS? Ik kan op internet wel std/snel uitlaten vinden voor de Revival, maar ik heb gelezen dat niet zomaar elke Revival uitlaat ook op een Revival TS past vanwege andere bevestigingspunten. Vandaar mijn vraag: welke heb ik wél nodig en hoe kom ik daar aan?
3: Ik las in de FAQ Dat ik als ik mijn uitlaat vervang, ik ook een grotere sproeier moet hebben, wat is een sproeier, en hoe krijg ik deze groter?
4: zijn er nog andere dingen waar ik over na moet denken als ik mijn brommer van 50 naar 60 wil doen dmv een nieuwe uitlaat?
Hopelijk stel ik niet al te domme vragen