• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Paar vragen voor opvoeren Revival TS

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
9 berichten • Pagina 1 van 1
lythic
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor lythic » 14 jul 2012 15:35

Dag luitjes,

Zojuist even alle beginners-informatie gelezen maar om eerlijk te zijn wist ik niet zo goed waar ik moest zijn, dus heb ik toch maar hier een topic geopend;
Mocht ik hier verkeerd zijn, mijn excuus!

Hieronder zou ik graag een aantal vragen stellen met betrekking tot het opvoeren van mijn Tomos:

Gegevens:
Welke model tomos heb je? Revival TS
uit welk jaar komt de tomos ? Er staat 2005 op, maar misschien is dat registratie kenteken
Is het een snor of een brommer? Brom
wanneer ontstond het probleem? Het is geen probleem maar een wens

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? Onderhoudsbeurt gehad, nieuwe versnellingsbakolie, boegie, smeringen etc.

Wat is het probleem?:

Enige tijd geleden heb ik een 2e hands Revival TS gekocht die een tijdje stil heeft gestaan.
Toen hij een tijdje ongebruikt was reed hij ong. 43 en na zo'n 500km te hebben gereden reed hij max. 50km/h en dat is nu (1000km na aanschaf) nog steeds zo. Ik heb dus het idee dat alles weer schoongebrand is en met deze setup 50km/h de max is.

De brommer is helemaal standaard, niets aan veranderd.
Graag zou ik hem zo'n 60km/h willen laten lopen.
Om eerlijk te zijn heb ik er niet zoveel verstand van, maar ik ben eerst eens op het forum gaan rondzoeken.

De oplossing die me aansprak was een standaard-snel uitlaat, omdat het dan ook niet opvalt dat hij is opgevoerd.

Over deze oplossing heb ik de volgende vragen:

1: Kan het zijn dat mijn op een of andere manier is begrensd, en een nieuwe uitlaat dus geen nut heeft?

2: Waar kan ik een standaard-snel uitlaat kopen die past op mijn Revival TS? Ik kan op internet wel std/snel uitlaten vinden voor de Revival, maar ik heb gelezen dat niet zomaar elke Revival uitlaat ook op een Revival TS past vanwege andere bevestigingspunten. Vandaar mijn vraag: welke heb ik wél nodig en hoe kom ik daar aan?

3: Ik las in de FAQ Dat ik als ik mijn uitlaat vervang, ik ook een grotere sproeier moet hebben, wat is een sproeier, en hoe krijg ik deze groter?

4: zijn er nog andere dingen waar ik over na moet denken als ik mijn brommer van 50 naar 60 wil doen dmv een nieuwe uitlaat?

Hopelijk stel ik niet al te domme vragen :) Alvast bedankt voor de tips!

Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 14 jul 2012 17:45

Een snorfiets is een brommer met begrenzers, jij hebt dus geen begrenzers zoals een snorfiets heeft.
Een ander uitlaat zal geen verschil van 10km winst geven.
Een betere uitlaat dan standaard is wel altijd merkbaar, bijv met optrekken en sommigen geven wel enkele km's
winst op top.

Om te beginnen kan je een kleiner ATW nemen , bijv een 26 ..
Verwissel dit ivm slijtage wel als een set , VTW ,ATW en ketting.
Je snelheid gaat omhoog , maar de trekkracht gaat iets omlaag.

Je kan kijken of er een koppakking tussenzit , zoja , haal je deze ertussenuit.
Zorg er wel voor dat de pakkingsresten geheel verwijderd zijn en je een mooi gladde
oppervlak overhoudt.

Daarnaast kan je kijken of hij beter loopt met een 15/15 carb en spruitstuk( wel aan de hand van de kleur van je bougie , afstellen met de juiste sproeier ). Ik zou dan wel een NGK B6HS erin doen.

UIteraard zijn er meer mogelijkheden zoals een Aircal cilinder , HDkop etc etc

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.

lythic
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor lythic » 14 jul 2012 19:58

Bedankt voor je reactie:-),

Op Internet las ik vaak dat het erop zetten van een techno std. snel uitlaat 10-15km/h verschil maakt in top, dus ik dacht dat is even makkelijk, maar blijkt dus niet zo te zijn?

m.b.t. het wisselen van tandwielen, is dat eenvoudig zelf te doen voor iemand die niet zoveel verstand heeft van brommers of kan ik dat beter bij de brommerboer laten doen? En dan gelijk ander aantal tanden vragen (zoals je zegt dus bijv. 26/26 of zelfs 26/22)?
Gaat mijn brommer dan eigenlijk meer benzine verbruiken of valt dat mee?

Koppakking verwijderen lijkt me erg lastig, en ik ben een beetje bang dat hij dan misschien valse lucht zal zuigen omdat ik het misschien niet goed heb schoongemaakt.

En zou je me iets meer kunnen vertellen over hoe zo'n andere carburateur werkt?

Het belangrijkste is dat hij wel betrouwbaar blijft, omdat ik er elke dag 50km mee moet reizen tegen weinig kosten, maar 50km/h werd zo saai :-).

Nog bedankt voor de eerdere antwoorden!
Lythic

Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 14 jul 2012 23:26

Bedankt voor je reactie:-),

Op Internet las ik vaak dat het erop zetten van een techno std. snel uitlaat 10-15km/h verschil maakt in top, dus ik dacht dat is even makkelijk, maar blijkt dus niet zo te zijn?
Wel als je een snorfiets hebt :wink:

m.b.t. het wisselen van tandwielen, is dat eenvoudig zelf te doen voor iemand die niet zoveel verstand heeft van brommers of kan ik dat beter bij de brommerboer laten doen? En dan gelijk ander aantal tanden vragen (zoals je zegt dus bijv. 26/26 of zelfs 26/22)?
Gaat mijn brommer dan eigenlijk meer benzine verbruiken of valt dat mee?
Valt enorm mee , je maakt hierdoor juist minder toeren 8)

Koppakking verwijderen lijkt me erg lastig, en ik ben een beetje bang dat hij dan misschien valse lucht zal zuigen omdat ik het misschien niet goed heb schoongemaakt.
Ik kan niet oordelen over jouw kwaliteiten o|O

En zou je me iets meer kunnen vertellen over hoe zo'n andere carburateur werkt?
Werkt hetzelfde , maar de cilinder krijgt hierdoor meer lucht en benzine

Het belangrijkste is dat hij wel betrouwbaar blijft, omdat ik er elke dag 50km mee moet reizen tegen weinig kosten, maar 50km/h werd zo saai :-).
Lang leve Tomos :mrgreen:

Nog bedankt voor de eerdere antwoorden!
Lythic

Ik zou zeggen als je in de buurt woont , wil ik je wel helpen.
Woon je te ver weg , dan woon je misschien dichter bij iemand anders in de buurt,
die bereid is je te helpen.
Een bromboer wordt al gauw te duur.

De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.

lythic
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor lythic » 15 jul 2012 12:56

Bedankt voor het aanbod om te helpen, ik woon echter nogal uit de richting haha, Lelystad, dus laat ik maar eens gaan puzzelen wat ik kan doen :).
Tandwielen vervangen lijkt me niet heel lastig, alleen voor is misschien wat moeilijker dan achter denk ik.
Maar ach, als het niet lukt zet ik het weer in elkaar zoals het was.

Als dat klaar is ga ik maar eens kijken wat de winst op snelheid is, en of ik er nog wat anders aan wil doen. Tandwielen leek me de makkelijkste stap dus vandaar dat ik daar eerst maar eens aan begin.

Kan ik gewoon std. Tomos tandwielen bestellen via easyparts o.i.d. ? :)

Aankomende week zal ik even gaan sleutelen en stoppen met jullie lastig vallen :P .

Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 15 jul 2012 13:20

Gewoon alles loshalen , het spreekt voor zich
Als je geen 2 linkse handen hebt , kan jij dit vast wel.
Belangrijk is wel dat je het weer goed vastzet en de borging met zorg toepast.

Let op dat er bij de V. tandwielen aangegeven staat dat het voor een Revival is:
http://www.tomoshop.nl/catalog/mechanis ... 5_101.html

Maak maar wat foto's tijdens het sleutelen en plaats ze op het forum :wink:

lythic
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor lythic » 15 jul 2012 21:48

Hi,

Geprobeerd mijn carterkap eraf te halen, maar dat lukte niet (hij zat los, maar kwam er niet af.) hoorde iets rinkelen maar kon niet vinden wat het was... er weer op gezet en je raadt het al: hij start niet meer :-(.
Zowel kick als elektrisch doet niets, (kick krijg ik niet verder geduwd, en elek doet gewoon niets, je hoort alleen *tik*) alsof hij vastloopt tegen iets.

Morgen maar met de bus naar m'n werk en dan dinsdag brommer naar de garage brengen oid... Baal hier echt van, moest het even kwijt :-p.

Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 15 jul 2012 22:01

Dat is idd fuck !
ALs je dit nog leest ...
Waarschijnlijk heb je een draadje los getrokken waardoor de elek. start het niet doet.

Het lastig om verder te zeggen hoe of wat ,
aangezien we niet mee kunnen kijken .

Kan je hier wat mee ? :
http://wiki.tomosforum.nl/index.php/Ele ... _afstellen

Loshalen zou het simpelste moeten zijn wat er is .

lythic
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor lythic » 16 jul 2012 09:30

Dat is het helaas niet denk ik, toen ik de carterkap eraf wilde halen had ik de bouten los, en ik had het idee dat hij ergens linksonderin nog vast zat met een kabel/leiding o.i.d.

De kickstart blokkeert ook, dus ik denk dat er 'iets' ergens tegenaan vastloopt, ik kan de kick niet meer bewegen en je hoort bij het elektisch starten ook iets van dat hij een zetje geeft maar dan jammed.

Vanmiddag maar even bellen en hopen dat ik morgenochtend gelijk geholpen kan worden :) moet de rest v/d week gewoon werken.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
9 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers