beter wel eff die valse lucht oplossen ja
en ik zou gewoon eff de cilinder eraf trekken.. is eff inlaat losdraaien, uitlaat losdraaien en dan de cilinder eraf draaien
Zuiger en veren + cilinder dus een half jaartje, wel kreeg hij 2 keer een warmloper omdat er een gevlakte kop op zat, maar na er een snorkop op te hebben gezet is dit probleem opgelost. Zal ik morgen gewoon ook ook zuigerveren meenemen als ik toch pakkingen ga ga halen?begin eers eens me die valse lucht.
En hoelang heeft die zuiger met die zuigerveren erin gezeten dan en is hij een keer warmgelopen?
toch is de valse lucht niet goed en als hij zonder dat je het merkt op die plek meer valse lucht gaat trekken en je afstelling niet meer klopt gaat je brommer te arm lopen en loopt je cilinder alsnog kapot..
en hij krijgt niet zomaar een warmloper.. als hij een warmloper/vastloper krijgt klopt er iets niet met je benzine/lucht mengsel of je olie toevoer... maar hoe trekt hij eigenlijk valse lucht?
Als je me goed begrepen had was het niet erger geworden want dan was de bougie verkleurt. Ik heb heus wel verstand er van hoor heb zelf ook een dikke setup perfect lopen met een top van 85. Alleen was dit gewoon heel raar en snapte er niks van. Oke dus vandaag nieuwe pakkingen en nieuwe zuiger want er zaten beste warmloopsporen op van toen er nog een gevakte kop op zat, gelukkig was er niks te zien aan de cilinderwand. Nieuwe zuiger erin pakkingen vervangen en toen aangekickt deed precies hetzelfde en geen valse lucht meer. Ik carter open gehaald koppeling los maar kon niks vinden dus alles netjes terug gezet olie in het blok en toen deed die het weer zoals het hoort dus probleem is hierbij opgelost, al weet ik niet wat de oorzaak nou was.jonge luister eens goed, valse lucht is nooit goed, en als het altijd al iets was kan het ook ineens een stuk erger worden.
fix dat eerst en als je toch niet luistert na wat wij zeggen zoek het zelf uit
Nee lees eens goed in mn bericht, ik had de pakkingen vervangen dus vasle lucht opgelost en toen deed hij het nog niet. Het probleem zat ergens in de versnellingsbak.en toch wel gek dat nu je de valse lucht hebt gefixt hij het weer goed doet.
De tomos was afgesteld op de valse lucht omdat de eigenaar hem misschien nodig had? Hij was toen bezig met zijn VW Kever project dus had geen auto om naar zijn werk te gaan dus dan maar de tomos met een klein beetje valse lucht.als jij weet waar je het over hebt dan weet je dat je valse lucht op moet lossen en dan pas afstellen en er niet mee door moet blijven rijden... maarja dat zal denk ik ook wel aan mij liggen?
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Bougie is goed, zit een NGK b8hs in en ook geprobeerd met b6hs en nog een nieuwe b7hs (Allemaal bougies die in mijn airsal 65 goed functioneren, ja ik weet het er hoort geen b6hs in een Airsal 65 maar dat was ff kijken of hij het goed deed). Tuurlijk kijk ik precies, want ik wil dat ding zo snel mogelijk weer goed hebben. Ik heb het zonder uitlaat geprobeerd maar het hielp niks, uitlaatpoort was trouwens nog zo goed als schoon en uit de demper kwam gewoon heel goed de uitlaatgassen en na een even je hand erop viel hij uit. Het membraam heb ik ook aangedacht en heb ik het oude tomos mebraam van mij ingezet, die was nog perfect maar ik rij zelf met een airsal membraam, verder zit het probleem niet bij het starten want 1 keer kicken en hij loopt. en hij loopt redelijk stationair maar dat komt omdat er weer een andere carb op zit nu een 14/12 en dus weer afgesteld moet worden. Onsteking staat goed op brom en hij wil nog niet, het lijkt wel alsof die gewoon geen kracht heeft om weg te rijden (dat heeft ie ook niet :p). Toen de koppeling los was geweest deed hij het gewoon weer zoals normaal, en gister trapte ik m aan en toen trok die dus weer niet. Alles was netjes in het carter, de vraagtekenveer, koppelings segmenten + voering waren allemaal nog goed en koppelingsveren zaten erg strak. Vanavond de bobine/cdi overplaatsen kijken of het iets doet.Waarde Homoetje,
Mogelijk zit er iets fout met je ontsteking.
Vervolgens: Begin er eerst een doodgewone L86 Champion bougie in te zetten. Of een F50 of F70 van klg. Dan weet je zeker dat het niet aan de bougie kan leggen.
Je zou de eerste niet zijn die zich rot zoekt naar een start probleem. Die kouwe bougie`s zijn niet nodig, zolang je Tomos geen 10.000 toeren draait.
Verder: even de uitlaat iets los maken van de cilinder. Dan weet je tenminste zeker dat de uitlaatgassen weg kunnen.
Verder: Als de membraam niet goed sluit (Door schade of vuil er tussen) start hij ook voor geen meter.
Verder: Kijk of je bougiekabel niet ergens tegenaan ligt en zo lekt tegen een metalen deel.
Als hij het na een paar maal niet doet. Steeds even de bougie er uit halen en droog maken.
Is je stationair circuit van je carburateur in orde ?
Het zijn zo wat suggesties.
Kijk er eens precies naar en niet van effe. Precisie daar gaat het om.
Mijn brommertjes lopen altijd, ook al staan ze even een poosje stil. Een kwestie van perfect afstellen.
Doe je voordeel er mee. Schrijf op wat je doet (Dan kan je zelf ook een week later zien wat je gedaan hebt.) En laat het ons ook even weten.
Geluk er mee.
Ik had het idee dat de zuigerveren op waren, denken jullie dit ook?
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten