Welke Tomos model heb je? S25
Wat is het bouwjaar? onbekend
Sinds wanneer speelt dit probleem? Heb de brommer samen met een vriend gekocht, Hij zei dat het een koopje was en dat hij het wel ff zou fixen.
Wat is het probleem? We zijn dus veel met mijn tomos bezig geweest en hebben van alles geprobeerd. Maar hij wil maar niet stationair lopen. We hebben de brommer niet lopend gekocht.. maar al gauw bleek dus dat het een miskoop was. Ik weet verder niet veel van brommers maar wil er wel meer over te weten komen. Nu zijn er een paar dingen mis. Hij loopt dus niet stationair en hij maakt echt heel veel herrie. Nu is mij al gezegd welkom bij de tomos club met de herrie maar deze maakt wel echt heel veel herrie. Zal later nog een filmpje proberen te uploaden. Het betreft dus een S25 one speed blok. Toen we het bij aanvang open schroefde lag de koppeling half uit elkaar. Was de inlaat poort (als ik het goed zeg) door een beun uitgefreesd waardoor de zuiger niet helemaal meer afsloot en nog wel wat dingetjes. Ik heb toen nieuwe ei-cilinder gekocht ( 25 euro ) ook een nieuwe koppeling gekocht ( 30 euro ) we hebben dit er toen allemaal opgezet. Ook nog blok aangevuld met tomos olie ( 10 euro ). Toen liep die alleen niet stationair. Vervolgens hebben we ontsteking nog beter afgesteld en de ontsteking zelf vervangen want die 2 plaatjes leken beetje versleten ( 10 euro ). Ik ben een beetje ten einde raad en die vriend heeft er geen zin en tijd meer voor dus ben op me zelf aangewezen om hem te maken. Even een rijtje wat ik denk dat zeker goed is:
- Ontsteking is vandaag bij iemand helemaal goed gezet 0,40 millimeter en goede stand.
- Bougie is mooi koffie bruin
- Deo test gedaan en trekt nergens valse lucht.
- Hij maakt gewoon genoeg compressie hebben we getest.
- We hebben stationair schroef helemaal in en uit gedraaid en getest in verschillende standen maar maakt geen verschil.
- Als we boven bij gaskabel los draaien dan valt die dus of uit bij stilstand of hij rijd volle gas aan er is geen midden weg...
Nu had ik al beetje lopen zoeken ernaar maar kon niks vinden. Alleen zie ik overal wel steeds dat mysterieuze vraagteken veertje opduiken.
Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Of de herrie kunnen veroorzaken?
Bij voorbaat dank allemaal
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? koppeling
ontsteking
verlichting
bougie
cilinder