• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos S25 wil niet stationair lopen

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3 berichten • Pagina 1 van 1
tomosboy_24
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor tomosboy_24 » 30 nov 2012 00:41

Welke Tomos model heb je? S25
Wat is het bouwjaar? onbekend
Sinds wanneer speelt dit probleem? Heb de brommer samen met een vriend gekocht, Hij zei dat het een koopje was en dat hij het wel ff zou fixen.
Wat is het probleem? We zijn dus veel met mijn tomos bezig geweest en hebben van alles geprobeerd. Maar hij wil maar niet stationair lopen. We hebben de brommer niet lopend gekocht.. maar al gauw bleek dus dat het een miskoop was. Ik weet verder niet veel van brommers maar wil er wel meer over te weten komen. Nu zijn er een paar dingen mis. Hij loopt dus niet stationair en hij maakt echt heel veel herrie. Nu is mij al gezegd welkom bij de tomos club met de herrie maar deze maakt wel echt heel veel herrie. Zal later nog een filmpje proberen te uploaden. Het betreft dus een S25 one speed blok. Toen we het bij aanvang open schroefde lag de koppeling half uit elkaar. Was de inlaat poort (als ik het goed zeg) door een beun uitgefreesd waardoor de zuiger niet helemaal meer afsloot en nog wel wat dingetjes. Ik heb toen nieuwe ei-cilinder gekocht ( 25 euro ) ook een nieuwe koppeling gekocht ( 30 euro ) we hebben dit er toen allemaal opgezet. Ook nog blok aangevuld met tomos olie ( 10 euro ). Toen liep die alleen niet stationair. Vervolgens hebben we ontsteking nog beter afgesteld en de ontsteking zelf vervangen want die 2 plaatjes leken beetje versleten ( 10 euro ). Ik ben een beetje ten einde raad en die vriend heeft er geen zin en tijd meer voor dus ben op me zelf aangewezen om hem te maken. Even een rijtje wat ik denk dat zeker goed is:
- Ontsteking is vandaag bij iemand helemaal goed gezet 0,40 millimeter en goede stand.
- Bougie is mooi koffie bruin
- Deo test gedaan en trekt nergens valse lucht.
- Hij maakt gewoon genoeg compressie hebben we getest.
- We hebben stationair schroef helemaal in en uit gedraaid en getest in verschillende standen maar maakt geen verschil.
- Als we boven bij gaskabel los draaien dan valt die dus of uit bij stilstand of hij rijd volle gas aan er is geen midden weg...

Nu had ik al beetje lopen zoeken ernaar maar kon niks vinden. Alleen zie ik overal wel steeds dat mysterieuze vraagteken veertje opduiken.
Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Of de herrie kunnen veroorzaken?

Bij voorbaat dank allemaal
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? koppeling
ontsteking
verlichting
bougie
cilinder
Bijlagen
foto-1.JPG
foto.JPG

C. van Klaveren
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor C. van Klaveren » 30 nov 2012 08:23

Hallo tomosboy,

Als je tomos wel draait, maar niet stationair blijft draaien, zit het probleem in de carburateur.

Probeer even een andere carburateur te lenen.

Verder: Er zit een heel klein gaatje, net achter je gasschuif, beneden aan, als je de carburateur inkijkt.
Aan de achterkant van de carburateur bevind zich ook een klein luchtgaatje naast de grote luchtinlaat.
Als een van die gaatjes verstopt zijn, zal hij nooit stationair draaien.
Doch voor de goede orde: Dit betreft allemaal bij een Dellorto SHA 14/9 of 14/12 carburateur.

Om het nog duidelijker te maken, even wat foto`s.

Afbeelding
Afbeelding

Het spreekt voor zich. Doe er je voordeel mee.

Vriendelijk gegroet,
Laatst gewijzigd door C. van Klaveren op 28 jul 2013 21:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Keeshaven

tomosboy_24
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor tomosboy_24 » 04 jan 2013 22:50

Hallo allemaal, Ik heb inmiddels tijd gehad om de carburateur helemaal uit elkaar te halen met hoge druk spuit schoon gespoten en nachtje in de benzine laten weken nu heb ik alles weer helemaal terug in elkaar gezet en nu doet die het helemaal niet meer... word er een beetje moe van. En nu had ik gehoord dat alle tomos blokken onder alle frames passen. Is dit zo ? Anders koop ik een 2de hands compleet lopend blok van een wat nieuwer model. Want dit blok was zoiezo heel lawaaiig. En dan ben ik van alles af.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
3 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers