Does het kan nog erger als dat?Hoe zuinig hij rijd is maar net hoe jij hem afsteld. Doordat jij de inlaat van het luchtfilter groter hebt gemaakt heb je waarschijnlijk ook de sproeier groter gemaakt en dan verbruikt hij meer. Ook voor die uitlaat heb je een grotere sproeier nodig en dat betekend meer verbruik.
HELE LATE EDIT: Wees blij dat je zo zuinig rijdt.
In iedere geval dank uviewtopic.php?f=24&t=511
Mijn Revivaltje rijdt ongeveer 1 op 50
Komt vooral omdat ik lange stukken volgas rijd, met korte stukkies in het dorp verbruikt ie wel wat meer, maar t leek me toch aardig netjes.
Als je echt zuinig wil rijden moet je eens een Honda Monkey proberen, die schijnen 1 op 100 te doen!
Het is misschien zo maar dan klopt deze dan!Openingen moeten altijd naar de inlaat kant, anders kom je niet eens vooruit.
Heb je de zuiger niet 180 graden verkeerd op de krukasstang zitten. De openingen van de "slotjes" horen aan de uitlaatpoort kant te zitten. Als je deze aan de inlaat hebt gezet lopen de veren idd kapot in de opening daarvan.
Tomos loopt goed, start altijd goed, wat zou er nog afstellen?Je zegt dat je je sproeier nog niet eens aangeraakt hebt. Zou je hem niet even afstellen voordat alles in de soep loopt? Verklaart misschien meteen je kutprestaties.
Gewent aan verbruik, als sommige mensen zijn tevreden met 1 tank/ 80 km ik moet dan zeker zijn met 1 tank 125-130 km.Verbruik heeft alles te maken met je Carburateur, sproeier en toerental. Ik weet niet met welke vertanding je nu rijd, maar met een langere vertanding kun je een boel winnen.
Zo ging ik van 1 op 25 naar 1 op 33 door van 33 achtertandwiel naar 28 te gaan.
Een keertje ingezet Airsal met de horizontale openingen, aan de inlaat kant?Waarom steek je een Airsal zuiger als je geen Airsal cilinder hebt? Staat in iedergeval nergens aangegeven... In een standaard 50 moet je gewooon die zuiger doen die borcheld zij.
Dat het goed loopt wil niet zeggen dat het goed isTomos loopt goed, start altijd goed, wat zou er nog afstellen?Je zegt dat je je sproeier nog niet eens aangeraakt hebt. Zou je hem niet even afstellen voordat alles in de soep loopt? Verklaart misschien meteen je kutprestaties.
Begin eerst eens met normaal te typen want ik snap er geen hol meer van.
Verder, je zeurt over het gebruik terwijl je bezig bent met opvoeren, met name inlaattraject aan het vergroten. Wat wil je nou man?
Rijd je nu met een airsal zuiger in een standaard cilinder? Foute boel, orginele tomos zuiger halen.
Dat hij goed start en goed rijd zegt niks. Zoek een afstel FAQ op.
Juist om die reden ik ben op deze forum!helemaal met joren eens! en neem es wat aan van de de mensen op dit forum. je vraagt wat dan ook es wat aan nemen en als je het al weet waarom vraag je dan?
2. http://www.tonvandenijssel.nl/service.htmlen de zuiger de je aanhaalt hoor er niet in te zitten.
Deze wel : http://www.tomoshop.nl/catalog/zuiger-d ... p-944.html
Optimaliseren product zo dat ie mooi loopt een weinig gebruikt!Verder, je zeurt over het gebruik terwijl je bezig bent met opvoeren, met name inlaattraject aan het vergroten.
Wat wil je nou man?
En nu nog een keer, je moet de zuiger nemen waarvan borcheld een link stuurde en niet die airsal zuiger. Die airsal zuiger is namelijk voor de snelle 50cc van airsal en niet voor jou standaard/immitatie gietijzeren cilinder.
Gedaan!En nu nog een keer, je moet de zuiger nemen waarvan borcheld een link stuurde
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten