• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

gebruik van

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
35 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
buitertje
Vastgeroeste forummer
Berichten: 806
Lid geworden op: 07 aug 2011 19:00
Locatie: nieuw-weerdinge
  • Citeer

Berichtdoor buitertje » 06 apr 2013 23:13

kun je het verhaal misschien ook in het nederlands uitleggen? zonder dat algebra wat je typt want de zinnen kloppen voor geen meter war het heel onduidelijk maakt

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog


air
Tomosforummer
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 jan 2013 20:13
  • Citeer

Berichtdoor air » 07 apr 2013 23:12

Ik zaal proberen, maar ik denk het kan niet beter?

Hoe kan ik uploaden fotos op deze forum zo dat wordt makkelijker?
Of dat werkt allen met de links, ergens vandaan links met fotos zeten?

Het is eigenlijk simpel?
Omdat iedereen of bijna iedereen zegt zuiger met de openingen (airsal of de originele van bromer)
rijdt Tomos beter meer vermogen acceleratie snelheid (dan is dat waarschijnlijk ok zuiniger als iemand rijdt op normale snelheid)

Om te proces van werking van Tomos verbeteren zuiniger makken wil ik dat ook doen.
Maar mag niet uit wat voor een ik inzetten monteren opzetten plaatsen in de cilinder.
Het komt altijd "rare" geluid "tikkertjes" "tikjes".
Achter demontage er zijn op de zuiger zelf krasjes aan de kant van inlaat!
Als ik opnieuw monteren de oude of een zonder die (airsal gaatjes, hapjes uitsparingen)
er is geen rare geluid er is geen krasjes op de zuiger zelf.

Zou dat komen met de cilinder of mij snor kan dat niet hebben ivm constructie van cilinder.
Tomos is uit jaar 2008.

Dan heb ik precies deze
viewtopic.php?f=7&t=11127

Heb je de zuiger niet 180 graden verkeerd op de krukasstang zitten. De openingen van de "slotjes" horen aan de uitlaatpoort kant te zitten. Als je deze aan de inlaat hebt gezet lopen de veren idd kapot in de opening daarvan.
lopen de veren idd kapot in de opening daarvan.
dank u voor de begrip
Omhoog

Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 08 apr 2013 07:45

Je hebt het nou nog steeds over je Airsal zuiger, die moet je niet in je originele gietijzer 50cc doen. Vergeet dat hele ding, als het aan mij ligt vernietig je hem ook gelijk. Je moet er een originele tomos zuiger in doen of die immitatie van dmp die borcheld als link gaf. Luister nou gewoon eens naar ons.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

air
Tomosforummer
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 jan 2013 20:13
  • Citeer

Berichtdoor air » 09 apr 2013 11:20

So moet het beter?
http://imageshack.us/g/705/dsc0061fr.jpg/

Zie die krasjes op de zuiger?
Alle twee zeg maar soorten?

De vraag is altijd waarom werkt niet dat bij mij.
Allen de zuigers die zijn dicht of zeg maar zonder enkele openingen!

Als ik terug plaatsen originele of eentje zonder dan is dat goed!

does 3X nieuw zuiger maar het werkt niet teruggezet originele
een alles loopt goed
en de zuiger de je aanhaalt hoor er niet in te zitten.
Deze wel : http://www.tomoshop.nl/catalog/zuiger-d ... p-944.html
gedaan
maar het werkt niet
zie foto het komen krasjes op de zuiger


http://imageshack.us/photo/my-images/705/dsc0061fr.jpg/
Met de zuiger links op de foto, zeg maar horizontale opening Tomos rijdt 47 op de eigen teler!
Maar het komen krasjes een de "rare" geluid, tikjes!
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 09 apr 2013 15:38

Misschien moet je het probleem niet zoeken in de zuiger,
kijk ook even naar je cilinder, aangezien je al meer problemen gehad hebt met verschillende zuigers en veren.
Ik vermoed dat de ciilinder zzelf ook niet helemaal glad is aan de binnenkant.

Controleer ook op speling van de krukaslagers en toplager.

Maak gerust nog meer foto's , dan kunnen we je misschien beter helpen.

Waar komt die gele kleur vandaan eigenlijk ? Ik zie het bij de spoelpoorten , op de zuiger etc.
Welke olie gebruik je ? Lijkt wel frituurvet .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

air
Tomosforummer
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 jan 2013 20:13
  • Citeer

Berichtdoor air » 09 apr 2013 20:33

Eigenlijk het is absoluut niet de een probleem?
Ik zou graag te willen nog verder te optimaliseren verbrandingsproces bij de Tomos.
- hoe beter, verbrandingsproces = meer vermogen
- meer vermogen = meer snelheid
- maar als ik rijdt gewoon normaal dan is kom ik op mijn gewenste zuinigheid
- en dit is wat ik wil
- en dit is richting die ik wil

Omdat ik denk dat het is tomos snor in feite gedood tomos broom!
- alle optimalisatie die is op de brommer wordt vervangen door niet geoptimaliseerde om te kunnen langzamer te draaien
- maar zo doen niet serieuze mensen,

Zoals ik zeg ik heb gelezen dat het beter zal werken met de "geopende" zuiger.
Maar bij mij dat werkt niet.!!??
Het lijkt is net zo, als deze jongen zegt?
viewtopic.php?f=7&t=11127

Heb je de zuiger niet 180 graden verkeerd op de krukasstang zitten. De openingen van de "slotjes" horen aan de uitlaatpoort kant te zitten. Als je deze aan de inlaat hebt gezet lopen de veren idd kapot in de opening daarvan.
Nu met de oorspronkelijke zuiger, die lelijkste op de foto's, met bijna 10 000 km op de kilometerteller, alles nog steeds loopt als, beter als het hoort te zijn.

Olie is gewon gekocht bij bromer-boer bij rond 6000 km.
- merk onbekend voor mij

dank u voor de begrip
ps als iedere mens op deze arde doet zijn best om te alles wat er is bij en in zijn handen te verbeteren
helle wereld wordt mooi om te leven voor all
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 09 apr 2013 20:49

Doe wat Ping zegt en Hij bedoelt welke olie er door de benzine zit.
Niet welke olie in het blok zit.
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

air
Tomosforummer
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 jan 2013 20:13
  • Citeer

Berichtdoor air » 09 apr 2013 22:24

Doe wat Ping zegt en Hij bedoelt welke olie er door de benzine zit.
Niet welke olie in het blok zit.
Mijn Nederlands is niet zo een topi maar volgens mij, ik het begrijp het zo.
Hij heeft op de foto gezien kleur van de olie, daarom zegt hij zo:
Lijkt wel frituurvet .
Welke olie gebruik je ?
Controleer ook op speling van de krukaslagers en toplager.
spiksplinternieuw achter zo veel montage end demontage het moet dan een keertje nieuw in
Niet welke olie in het blok zit
- gewon texaco mix altijd nooit een keertje gemaakt door mij

Welke olie moet in merk tipe etc?
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 23 apr 2013 18:12



Welke olie moet in merk tipe etc?
Ik snap deze vraag niet. kan je hem anders stellen?
Welke clinder heb je eigenlijk. kan je foto's maken van de buitenkant van de cilinder
en de binnenkant van de cilinder. (poorten enzo) :wink:
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

air
Tomosforummer
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 jan 2013 20:13
  • Citeer

Berichtdoor air » 26 jul 2013 20:04

Hier zijn paar foto`s!
http://imageshack.us/v_images.php

Sorry het kan niet "vroeger" ivm het is niet iedere dag aan te sleutelen!

Achter 11.000 km en aan de zuiger zelf te zien is beetje niet in orde!
Kan het zijn dat er is ook cilinder verslijten of niet!

Want die "nieuwe" werkt voor geen meter!
Zelfs loopt trager, onmogelijk stationeer werking te instellen, start trager of totaal niet etc.

Maar nog steeds is de vraag waarom past in mij cilinder die zuiger met de verticale gleufjes?
Want het komt "raar" geluid een de krassen op de zuiger zelf.

dank u

Tevens de vraag!?
- als u, ik, of wie dan ook
- rijdt met de snor 33-35 wordt het een bekeuring
- als een fietser rijd voorbij, met grotere snelheid
- is het ook een bekeuring of niet
Want ik ben zelf gefietst naar de werk 25-33 km/h!
Is dat niet beetje "ouderwets wet" dat een fietser rijd voorbij brom of het snor!!
Ik denk van vel!

Last keertje komt politie heling af met die "apparatuur" kunnen wij zegen als u met die "apparatuur" van jullie
staan heling "up" dan hall ik niet eens 20 laat staan 34 km/h.
Omhoog

Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 26 jul 2013 23:17

Een fietser die te hard rijdt krijgt geen boete, want daar is geen snelheidslimiet voor. Als dat je vraag was trouwens.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 30 jul 2013 14:57

Hier zijn paar foto`s!
http://imageshack.us/v_images.php

Sorry het kan niet "vroeger" ivm het is niet iedere dag aan te sleutelen!

Ik kan de foto,s Niet bekijken, zou je het opnieuw proberen te plaatsen?

Achter 11.000 km en aan de zuiger zelf te zien is beetje niet in orde!
Kan het zijn dat er is ook cilinder verslijten of niet!

Want die "nieuwe" werkt voor geen meter!
Zelfs loopt trager, onmogelijk stationeer werking te instellen, start trager of totaal niet etc.

Maar nog steeds is de vraag waarom past in mij cilinder die zuiger met de verticale gleufjes?
Want het komt "raar" geluid een de krassen op de zuiger zelf.

dank u

Tevens de vraag!?
- als u, ik, of wie dan ook
- rijdt met de snor 33-35 wordt het een bekeuring
- als een fietser rijd voorbij, met grotere snelheid
- is het ook een bekeuring of niet
Want ik ben zelf gefietst naar de werk 25-33 km/h!
Is dat niet beetje "ouderwets wet" dat een fietser rijd voorbij brom of het snor!!
Ik denk van vel!

Last keertje komt politie heling af met die "apparatuur" kunnen wij zegen als u met die "apparatuur" van jullie
staan heling "up" dan hall ik niet eens 20 laat staan 34 km/h.
[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

air
Tomosforummer
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 jan 2013 20:13
  • Citeer

Berichtdoor air » 30 jul 2013 23:25

Een fietser die te hard rijdt krijgt geen boete, want daar is geen snelheidslimiet voor. Als dat je vraag was trouwens.
Met andere worden techniek loopt vooruit de Nederlandse wetten!
Onlangs rijd ik naast "ene of de andere mw" die is "elektrisch aan te fietsen" rond 33 Km/h een
als er is politie langs de weg, ik wordt beboet zij niet.
- ouderwets wetgeving

Tevens nooit gebruiken deze cilinder, gewon is dat niks!!!
http://imageshack.us/content_round.php? ... q.jpg&sa=0

Zuiger is gewon op achter 11.000 km
http://imageshack.us/photo/my-images/138/818s.jpg/

Achter gemonteerde de nieuwe zuiger in de oude originele tomos cilinder, snor is gewon goed.
- genoeg treekracht, acceleratie snelheid etc
Omhoog

air
Tomosforummer
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 jan 2013 20:13
  • Citeer

Berichtdoor air » 11 apr 2014 23:59

Aansluitend op het zelfde brommer, war ik heb nog steeds plezier met de rijden en achter zo en nieuwe 5000km.
Ik wil u best volgende mededelen of te zegen.

Maand geleden ik heb gemerkt dat "ie" slecht start, slecht trekt en te veel "witte rook uit uitlaat"
(koud of overnachten brommer wil pas achter minuutje aanzwengelen starten, met te veel witte rook uit uitlaat)
oplossingen waren:
- kapot keerring
- verslijten zugerveren
- etc

Het was niks van dat alles.
- gekocht 1 liter terpentine
- verf kwast
Gronding schoongemaakt, carburateur in de terpentine gezet en met kwastje alles nagelopen.
Daarna dat alles "ingegooid" in uitlaat, goed geschud beetje afwachten, opnieuw herhalen met de schone terpentine.

Resultaat is: alles loopt als is het nieuw.
Omhoog

dingiedong
Tomosforummer
Berichten: 148
Lid geworden op: 28 aug 2012 09:42
  • Citeer

Berichtdoor dingiedong » 12 apr 2014 11:15

Als ik uw verhaal zo bekijk kan ik toch maar een ding bedenken: Overweeg betere olie te gebruiken en zelf te gaan mengen

Ik rij zelf 10 tot 12 duizend kilometer per jaar op de brommer en meng zelf. Mijn routes bestaan uit veel lange stukken volgas...Eerst gemengd met Action Halfords en Hema olie maar daar gebeurde me steevast hetzelfde mee:

Verstopte uitlaat en uitlaatpoort binnen 6000 kilometer (betekend ontkolen)
Vastgebakken zuigerveren (weg compressie motor mag open)
veel slijtage aan zuiger zuigerveren en cilinder.

Ik meng nu steevast met Castrol Power RS ook omdat het goed verkrijgbaar is en relatief goedkoop...

Weg problemen....Zuigerveren gaan nu zon 12000 kilometer mee en aanzienlijk minder kool en verstopte uitlaten en nog mooier: geen vastgebakken zuigerveren meer.

Voor mij houdt het in dat de motor maar hooguit 1x per jaar open hoeft ipv 2x en dat ik niet om de haverklap mijn uitlaat hoef te ontkolen.

mijn vorige tomosje heeft het 32000 kilometer uitgehouden.

Het grappige is dat mijn 43 jaar oude mobyletje die goedkope oliën prima vindt...helemaal geen problemen mee..
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
35 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.