Wat is het bouwjaar? 2007 Nieuw Model
Sinds wanneer speelt dit probleem? nvt
Wat is het probleem? Nou als ik de tomos start dan loopt die heel even en dan slaat die af ineens, bougie nagekeken wel vettig dus zou je zeggen moet grotere sproeier in, ja zei de medewerker in brommerzaak want dan loopt die op de shoke stand ja vertel mij iets wat ik niet wist maargoed zit nu sproeier 54 in daarvoor een 52 en dus nu van 52 t/m 58 erin gehad al geloof zelfs 60 en 62 ook dus begin nu beetje moedeloos te worden, wat moet ik nu doen wordt er gek van heb vervoer nodig want mn auto laat me ookal in de steek koppakking ligt er uit
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Ja,een standaard replica membraan 50cc erin gezet omdat ik dacht het hier aan lag,een standaard bougie vervangen ngk,nieuwe cilinder pet vn puch maxi

Hallo allemaal, Nou als ik de tomos start dan loopt die heel even en dan slaat die af ineens, bougie nagekeken wel vettig dus zou je zeggen moet grotere sproeier in, ja zei de medewerker in brommerzaak want dan loopt die op de shoke stand ja vertel mij iets wat ik niet wist maargoed zit nu sproeier 54 in daarvoor een 52 en dus nu van 52 t/m 58(een kenner had mij verteld met mijn setup probeer tussen de 48 en de 52 sproeier iemand anders dus) erin gehad al geloof zelfs 60 en 62 ook dus begin nu beetje moedeloos te worden, wat moet ik nu doen wordt er gek van heb vervoer nodig want mn auto laat me ookal in de steek koppakking ligt er uit

Nu was ik zelf nog even na gaan denken ook handig en toen begon ik eigenlijk te twijfelen over de zuiger stand, in de zuiger zitten namelijk 1 of in mijn geval 2 poorten ingevreesd en nu had ik online gekeken hoe die moesten zitten, zover als ik nog wist van de technische school was dat dit voor de afvoer van uitlaatgassen is van de motor? dus toen had ik dat geprobeerd en naar de uitlaat poort gezet die gaten en later kwam ik online van tomos a35 weer foto tegen op forum waar ze zeiden dat moet aan de bovenkant zitten?Dus nu voor ik verder ga prutsen wil ik graag weten of die zuiger poortjes nu aan de INLAAT zijde of de UITLAAT zijde moeten staan?want ja er staat geen peiltje op of zo en had ook eens gelezen dat het per type tomos kon verschillen?dus ja nu ben ik eigenlijk in de war ook omdat ik dus dat kreng niet aan de praat krijg met de gebruikte sproeiers.
Op dit moment heb ik die zuigergaatjes(poortjes) dus aan de INLAAT zijde zitten??nu is de vraag is dat goed zo?
Wist en weet er wel behoorlijk veel van alleen tomos is een geval apart soms en jah kleine details ben ik vergeten sinds mijn auto ongeluk enkele jaren geleden.
Op dit moment gebruik ik wel een Twinair openlucht filter 60mm de setup zal ik onderaan vermelden zometeen
Heb er geen haast mee maar ik ben wel afhankelijk van vervoer ook omdat ik zowel voor mezelf als mn ouders medicatie moet halen wekelijks dus ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij een "kickstart" met het repareren zouden kunnen geven weer

De Setup van mn Tomos Qaudro 2007 "nieuw model:
Oorspronkelijk is het een snor blauw kenteken maar waar ik het van gekocht heb hebben er een brommer motor onder gezet een A35 na alle waarschijnlijkheid:
-50cc cilinder (poortjes inlaat/uitlaat zijn origineel)
-hogedruk pet puch maxi 70cc maar 50cc heb ik ook liggen mocht het niet willen alleen ik weet niet zeker of het wel 50cc petten zijn volgens brommerzaak wel maar heb twijfels over omdat volume erg klein is en het geen hogedruk petten zijn denk i keerder 25cc of zo?vandaar dat nieuwe besteld heb
-motor zelf is standaard waarschijnlijk wel kortere trekveren in koppeling trekt rete snel op
-spruikstuk 12mm uitgevreesd naar 15mm (busje eruit) niet erg spannend weet het.
-carburateur 15/15 met gebruik dellorto sproeier dik op dit moment 54 loopt niet..membraan tandaard replica..moet maar even..
-uitlaat rechte bocht 26mm pakking 26mm bus eruit grotendeels op 40mm na dan.
verder weet ik zo niet hij is precies en zorgvuldig in elkaar gezet alleen jammer dat ik de kleine details vergeten ben want rijd/reed al 18jr auto weer.
Loopt voor geen meter en baal als stekker op dit moment.