Ik ga er vanuit dat er een 14/9 op zit ivm de sproeiermaat van 50 wat eerder wordt vermeld. De begrenzing zou in principe geen probleem moeten zijn bij deze carburateur, met genoemde klachten. Wat wel van belang is de valse lucht bij aansluiting carburateur/ spruitstuk (let op de naad bij de stationairschroef dat deze goed is afgedicht!).
Verder kan de uitlaatdemper dichtgekoold zitten (schoonmaken) en de uitlaatpoort dichtgeslibt. Hierdoor kan de motor zijn uitlaatgassen niet goed kwijt en is het volgende deel wat in de cilinder minder brandbaar en dus minder kracht (met gevolg genoemde klachten).
Wat je ook nog kan doen is de ontsteking nog iets verdraaien naar bromstand (bovenste streepje bij 4-spoels ontsteking) zodat je meer voorontsteking hebt. Vaak loopt het motortje daarna op top ook wat lekkerder.
Vwb de voetpakking, er zijn 2 typen op de markt: Voor A3(5) en A55 motoren. Die laatste heeft grotere spoelers, waardoor de pakking van de eerste niet goed aansluit op de cilinder en blok. Andersom geldt hetzelfde, waarbij er valse lucht langs de spoelpoorten kan komen en daardoor een te schraal mengsel in de cilinder komt.
Links de A55 pakking, links de pakking voor de andere motoren.