De vettigheid in de 'mond' van je luchtfilter komt door de brandstof/mengsmering. Kan geen kwaad. Ik zelf maak het eens in de zoveel maanden even schoon met een droge lap. Vet kan zelfs vuiligheid opvangen, dus een beetje vettigheid is echt niet erg.Omdat ik vanavond nog een uurtje overhad alvast begonnen met demonteren.
Luchtfilter is eraf. Volgens de vorige eigenaar heeft hij in het verleden startproblemen gehad door een niet goed afsluitende luchtfilter. Hij is nu wel goed sluitend, alleen valt me op dat het rubber waarmee het luchtfilter op de carburateur zit erg vettig is van binnen. Kan dit kwaad of hoort dit zo ??
Carburateur is eraf en ziet er schoon uit. Deze ga ik a.s. zondag grondig reinigen met remmenreiniger en schoonspuiten met perslucht. Ook de choke probeer ik dan gelijk te maken.
Brandstoffilter in de tank was inderdaad vuil. Is nu weer schoon. Ik zit eraan te denken nog een extra filter te kopen voor tussen het brandstofkraantje en de carburateur.
Uitlaat binnendemper heb ik eruit getikt. Wat me zorgen baart is de hoeveelheid olie dat er nog uitkwam. Ik denk bijna een kopje (100ml) olie, terwijl ik hem een paar dagen geleden al deels had leegegoten. Uitlaat wordt in ieder geval nog ontkoold.
Ik zou toch echt de keerringen gaan vervangen. Ik heb van jou geen bevestiging gekregen of je deze hebt vervangen. Dat de as van de kickstart nat is van de olie is normaal. Deze zit namelijk in de versnellingsbak. Het mag het niet uit de bak komen waar deze bij het pedaal naar buiten komt. Echter heeft dit niets te maken met de motorische problemen.Is die "zwarte drab" geen ATF olie uit de bak? Je geeft aan dat het probleem ineens is ontstaan. Ik kan me voorstellen dat een onderdeel defect geraakt kan zijn. Gezien de klachten zou ik het gaan zoeken in keerringen, met name die achter de koppeling op de krukas. Vervang ze beiden (ook die achter de ontsteking) dan heb je dat iig uitgesloten.
Het kan zijn dat je tijdens het rijden dikke witte rook uit de uitlat hebt zien komen? Dan is het 99% zeker de krukaskeerring. Die witte rook is namelijk verbrande ATF.
Dit heeft niets te maken met het vervangen van de zuiger, blijkbaar is jouw zuiger verkeerd om gemonteerd (gat naar uitlaatzijde bij membraancilinder) of niet geschikt voor jouw type cilinder (zonder membraan/ poortgestuurd). Het zou wel prettig zijn als je aangeeft welk type cilinder je hebt om mensen niet op een dwaalspoor te zetten.Hey,
Ik heb precies het zelfde probleem gehad er heel lang naar gezocht. Ik had bijna alles wat vervangen kon worden vervangen, maar dit zelfde probleem bleef maar aanhouden. Toen ik er op een dag helemaal klaar mee was besloot ik maar even langs mijn buurman te gaan, die er aanzienlijk veel meer verstand van heeft als ik. Hij had binnen een dag de oorzaak gevonden, namelijk de vorige eigenaar had de zuiger vervangen voor een nieuwe zuiger, maar de verkeerde ( eentje met zo'n groot ovaal gat er in). Na dat we deze hadden vervangen voor de originele zonder zo'n gat deed mijn brommer het gewoon en nu heb ik er erg veel plezier van. Mijn tip is ga na bij de vorige eigenaar of hij toevallig de zuiger heeft vervangen of miss jij zelf wel, want wie weet![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten