Allereerst de setup:
Tomos A35 (oud model), is helemaal standaard snor, met een tecno bullet uitlaat er onder.
Vorige eigenaar had enorm zitten kloten met de uitlaat, zat vast met kit bij de uitlaatpakking etc.
Dit allemaal netjes gemaakt en hij lekt daar nu geen valse lucht.
Hij reed eerst moeizaam op sproeier 49 (van de vorige eigenaar), toen heb ik de carb helemaal grondig gereinigd en sproeier 54 gemonteerd, startte aan het begin nog best goed en reed goed, maar begon toen slecht te starten en te stotteren.
Sproeier 52 geprobeerd, rijdt nog steeds matig, stottert bij optrekken, houdt in op top, (dit heeft hij overigens op 49 en 54 ook gedaan) en start heel slecht. Met choke start hij helemaal niet, zonder choke na vaak kicken en met gas bijgeven alleen.
Het probleem is dat niet starten met choke en alleen met gas bijgeven lijkt op een te kleine sproeier,
aan de andere kant betekent stotteren bij optrekken vaak sproeier te groot, en zou bij alleen een snellere uitlaat niet sproeiermaat 54 passen, maar eerder 52...
Ik heb nu sproeier 50 gehaald en ga die er van het weekend/vanavond in zetten.
Overigens sist de tomos ook, dus ik zit te denken dat hij misschien valse lucht pakt net na de carb?
Ik kan het geluid niet helemaal plaatsen en heb deze week nog geen deotest uitgevoerd, maar voor het vervangen van de sproeier trok hij nergens valse lucht vandaan (toen wel deotest uitgevoerd).
Ik ben benieuwd naar jullie mening!