Welke model tomos heb je? standaard
uit welk jaar komt de tomos ? 2005
Is het een snor of een brommer? snor
wanneer ontstond het probleem? sinds zijn laatste opknapbeurt
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
Mijn tomos heeft helaas een flinke vastloper gehad. Toen heb ik alles schoongemaakt en vervangen wat nodig was. Er zit een nieuwe cilinder op. Ik kreeg na deze schoonmaakbeurt nog al veel extra power, ik ging veel harder. Hij maakte keiharde overtoeren en dit resulteerde in warmlopers (ik had de orginele snor vertanding). De bromerzaak adviseerde mij, om van brommer uitlaat terug te gaan naar een normale snor uitlaat. Dit had ik heb ik gedaan en ik reed keurig 32, omdat hij waarschijnlijk zijn lucht niet kwijt kon. (je voelde hem inhouden).
Ik vond dat het tijd was voor een nieuwe ketting en tandwielen en dit leek mij een mooi moment om iets te veranderen aan mijn vertanding. Ik heb nu een iets kleiner tandwiel achter. (hij trekt nu gelijk heerlijk, houd niet meer in en rijd bijna 40)
Wat is het probleem?
Het probleem is; ik kan nu lekker bijna 40 rijden maar als ik dat langer dan 100-200 meter doe, dan lijkt hij weer warm te lopen (geen overtoeren denk ik). Hij loopt echter niet echt warm, want als gas terug neem, neemt mijn snelheid af. Wanneer ik rond de 20 rijd, kan ik weer gas geven en versnellen.
Dit halve warmlopertje zou ik graag tegengaan, kan iemand mij helpen?
(ik heb en brommer carb. en heb de vernauwing uit mijn spruitstuk gehaald).
ps. tips die ik van vrienden heb gehad zijn: Maak je spullen even schoon, het kan vuil zijn. Of een slechte benzine toevoer.
Ik hoor het graag,
alvast bedankt!!!