• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos a35 loopt wel, valt uit bij gas geven

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
37 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
John1950
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 05 mei 2017 10:18

Dat is zo Ief, maar blijft toch raar dat die bij de voetpakking valse lucht schijnt te trekken.
Tomos heeft lang stil gestaan, zit de oude benzine er soms nog in? Misschien benzinzinekraan filter eens checken op vuil.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 05 mei 2017 17:20

Grote spoelers in het carter en kleine op de cilinder geven lekkage, ongeacht welke pakking je gebruikt. Je moet het heel goed monteren om het echt luchtdicht te krijgen. Omgekeerd geldt hetzelfde. Een pakking gebruiken voor de kleine poorten heeft geen zin, dan gaat de performance eraan.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

DaanTomos
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor DaanTomos » 07 mei 2017 14:46

Ter bevestiging: De voetpakking genoemd door John1950 is de voetpakking wat ik er op dit moment onder heb liggen.

Bestaat er een kans dat de carter en de cilinder niet op elkaar passen, dat het zeg maar een mismatch is? Ik zal vandaag de 2 los halen voor foto's

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 07 mei 2017 15:17

Is de voet wel luchtdicht maar die van het membraan (pakking) niet? Ik vind het vreemd dat de motor uitvalt terwijl je met brandbaar spul spuit. Dan zou ik verwachten dat ie harder zou gaan draaien.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

ivowieman
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer ivowieman
YouTube
  • Citeer

Berichtdoor ivowieman » 07 mei 2017 16:18

Is de voet wel luchtdicht maar die van het membraan (pakking) niet? Ik vind het vreemd dat de motor uitvalt terwijl je met brandbaar spul spuit. Dan zou ik verwachten dat ie harder zou gaan draaien.
ligt er maar net aan...
ik heb het zo vaak gehad dat hij uitviel als ik met remreiniger spoot.
heb ook zo vaak gehad dat hij harder ging lopen.
denk dat dat eraan licht hoeveel valse lucht hij trekt, zou kunnen dat hij nu opeens verzuipt wanneer je spuit
gang is alles, rem is angst
ik kan happy hardcore op z'n tijd wel waarderen.
goeie Ivo :)
mooi lassen is een luxe

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 07 mei 2017 17:51

Bij mij hetzelfde verhaal. Soms harder lopen, soms uit vallen. Maakt in principe niet zoveel uit natuurlijk aangezien elke verandering van externe invloeden verkeerd is.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

DaanTomos
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor DaanTomos » 03 jun 2017 20:21

Vandaag een nieuwe poging gedaan, zie onderin ook wat nieuwe foto's ter info.
Dit keer heb ik nogmaals beide zijdes volledig schoongemaakt van evt pakkingresten. Ik heb nieuwe pakking gehaald bij een auto onderdelen zaak, dit keer een wat dikker pakpapier dan normaal.
Bij het aandraaien viel het op dat de moer linksonder niet goed vastdraaide en na een tijdje zelfs 'dol' gedraaid schroefdraad had als ik dat goed zeg. Na wat onderzoek een ander moertje geprobeerd wat sws goed was, ook deze werd doorgedraaid. Ik heb nu dus de links onder tapbout los gedraaid en op de foto kun je zien waar het probleem zit, gelukkig aan de bovenkant. Plan is dus om een nieuwe tapbout te kopen en een nieuwe poging te doen.

Mogelijk dat er nog wat (pakking)tips volgen na de foto's voordat ik de tapbout binnen heb. Ik ga er voor nu even vanuit dat dit probleem er voor zorgde dat ik niet voor een goede sluiting kon zorgen. Overigens vandaag gewoon dezelfde problemen ervaren als voorheen met de 'nieuwe' setup.

Ik heb wat reacties gezien over oude benzine resten e.d.
Ik heb een nieuwe benzine kraan, en dus ook nieuwe filter. In de carb zga alles vervangen en zeker goed schoon gemaakt omdat we eerst dachten dat hier het probleem lag. Ook een carb van een vriend geprobeerd wat 100% werkt maar gaf op mijn brommer 'mijn' symptomen.

Ik ga dus nog steeds uit van valse lucht, en deze lijkt zich te bevinden aan de carburateur kant bij de voetpakking (deo test motor valt daar uit), dit is tevens dezelfde kant als de dolle tapbout. De motor loopt stationair onregelmatig en gas geven heeft geen tot weinig effect.

Zie foto's:
Bijlagen
Screenshot_2017-06-03-20-09-21.jpg
P_20170603_165340.jpg
P_20170603_165346.jpg
P_20170603_165359.jpg
P_20170603_165403.jpg
P_20170603_170413.jpg
P_20170603_175811.jpg
P_20170603_200802_HDR.jpg

ivowieman
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer ivowieman
YouTube
  • Citeer

Berichtdoor ivowieman » 03 jun 2017 20:30

heb je die pakking gebruikt op de 6e foto (van boven)?

je moet er zo eentje gebruiken:
IMG_4704.PNG
mooi lassen is een luxe

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 03 jun 2017 20:41

Is dus gewoon kleine spoeler blok, je eerste pakking was prima (de juiste in dit geval dus) Dolgedraaid moertje/ tapeind zal het euvel dan wel zijn.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

DaanTomos
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor DaanTomos » 03 jun 2017 20:46

Maar bedoel je ook dat het blok en de cilinder dus correct bij elkaar passen? Dus beide zijn 'kleine spoelers'?

Zo ja, in ieder geval goed om te weten

DaanTomos
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor DaanTomos » 03 jun 2017 20:48

Ivowieman, de gebruikte pakking dit keer was zelf geknipt, en ja die wat te zien was op de foto. Maar ik heb inmiddels alle soorten al gebruikt haha.

Ervan uitgaande dat de dolle bout nogal wat invloed had, ga ik er van uit dat de eerdere tests niet echt valide meer zijn. Ik zal dus inderdaad een pakking gebruiken zoals in jou afbeelding, maar denk wel dat ik m zelf ga maken van pakkingpapier

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 03 jun 2017 21:30

Maar bedoel je ook dat het blok en de cilinder dus correct bij elkaar passen? Dus beide zijn 'kleine spoelers'?

Zo ja, in ieder geval goed om te weten
yep
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

DaanTomos
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor DaanTomos » 10 jun 2017 15:14

Korte update, ik heb dus vandaag nieuwe draadeindes gehaald. In dit geval alleen de 'boosdoener' vervangen, zelfgemaakte pakking van redelijk dik pakking papier gebruikt, geknipt in de vorm zoals voorgesteld en zoals in mijn meest recente poging. Alles vast gedraaid, en toch hetzelfde probleem.

Deo test heeft nergens effect, behalve op de bekende plek bij de voetpakking onder de benzine kraan, resultaat is motor valt uit. Verder loopt ie stationair niet geheel constant en bij gas geven valt ie uit.

Weet niet meer helemaal wat ik moet doen, en langzamerhand worden de euro's die ik eraan uitgeef de moeite niet meer waard zegmaar. Ik zou wel overwegen om voor 50 euro een nieuwstaat cilinderset te kopen, maar ik ben bang dat dat het euvel niet gaat verhelpen (stel dat het lek juist ontstaat bij de 'blok-kant'?)

Iemand nog feedback hierover? Al eens gehoord van een lek wat niet meer te dichten viel?

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 10 jun 2017 16:12

Als er iets echt niet goed zit dan moet je dat toch kunnen zien? Spul moet recht/ vlak en schoon zijn.

O no, red pilled...

ivowieman
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer ivowieman
YouTube
  • Citeer

Berichtdoor ivowieman » 10 jun 2017 18:23

oke, een gokje; je zegt daar onder benzinekraan, daar zit de carterkap ook. stel dat due carterkap niet goed aansluit en er zo deo bij de keerring komt? hoe is de compressie? wat doet hij op de choke?
mooi lassen is een luxe

ivowieman
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer ivowieman
YouTube
  • Citeer

Berichtdoor ivowieman » 10 jun 2017 18:26

oja, en je aansluiting carb op spruit? die zit daar ook in de buurt...
mooi lassen is een luxe

DaanTomos
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor DaanTomos » 11 jun 2017 10:21

Ivowieman, bij aansluiting carb op spruit heb ik ook nog een extra rubberen ring geplaatst voor zekerheid dat die dicht is. Naar mijn gevoel is dat niet de boosdoener.

En ik heb beide krukaskeerringen vervangen, maar erna geen verschil.

Op de choke valt ie na een tijdje wel uit maar de choke maakt geen wereld van verschil. Wat bijv wel helpt (niet veel, maar je merkt een verschil) is bij gas geven de choke ook deels gebruiken waardoor je de lucht ietwat dicht, alsnog geen wonderbaarlijke resultaten maar ik kan wel iets meer gas geven dan wanneer ik dat niet doe

Overigens zeg ik wel 'daar onder de benzinekraan', maar ik spuit wel echt precies op de voetpakking plek, zonder andere delen echt te raken, en krijg dan het effect.

Ik zal proberen binnenkort een filmpje te uploaden,mogelijk is het dan nog duidelijker.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
37 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen