De enige aanpassing die ik heb gedaan tot nu toe is een powerfilter erop zetten, vooral omdat ik van dat geluid hou. Op het moment rijd hij als hij warm is 35 top (GPS). Nu zou ik wel willen dat hij toch iets sneller gaat, rond de 40/45 en dat hij een mooier, evt harder, geluid maakt (weet alleen niet of dit verstandig is in leiden met de vele rollenbanken). Dus zat ik te denken aan een nieuwe uitlaat, maar ik weet niet welke uitlaat aan te raden is voor max 40 euro voor dit model. Op het moment zit de standaard zwarte uitlaat met chroom hitteschild erop.
Hiernaast zat ik ook te denken aan het achtertandwiel en of ik er niet een andere op moest zetten, omdat hij denk ik op 35 al veel toeren maakt. Het VTW zal wel origineel zijn: 27 tands. Het ATW is 32 tands. Ook heb ik als ik de tomos net start dat hij heel snel doortrekt naar 35 op de teller en dat hij dan begint te tikken alsof hij in houd, zodra hij warm is trekt die door naar 40 en is dit getik naar mijn idee weg.
Ik weet dus niet echt wat ik hiermee aan moet, misschien kan iemand mij wat tips geven?

Even de specs op een rijtje
ATW 32, VTW 27
Sha 12/9
Cilinder (49cc) en kop zover ik weet origineel
Standaard uitlaat