hallo allemaal ik heb toenstraks me zuiger getuned
maar als k stil sta en gas geef verzuipt die
maar als k eerst ren en dan gas geef dan rijd die gewoon goed
zonder problemen
weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen
k heb gat geboord in zijkant van de zuiger zodat die meer benzine krijgt
maar nu krijgt die teveel benzine
is er geen manier zodat die meer lucht krijgt
k heb er een 15/15 carb opligge....
daarvoor reed die wel goed
k heb ook bogie gecontroleert als die op top rijd
die is gewoon koffiebruin
door die gaten in de zij kant van je zuiger heb je je compressie verlaagt.
die gaten hebben alleen zin als je een snelle cilinder er op hebt.
wil je het verschil kleiner maken zou je nu je cilinderkop moeten afveilen(hoge druk kop)
je krijgt dan meer onder druk waardoor die gaten wel effect hebben.
ja k heb kop wel wat afgevlakt 2 schuurpapieren gebruikt
moet k mischien nog verder afvlakken of kan dat niet?
en tot hoeveel mm zou k hem dan kunnen afvlakken?
en als k een snelle cilinder zou maken
wat zou k dan moeten doen?
uilaatpoort vergroten?
ik heb de cilinderkop afgevlakt tot 1 mm k zal morgen even testen hoe die rijd
k had vanmorgen zonder koppakking geprobeerd
hij reed heel goed, trok goed op, goede top
maar toen k me bezine op reserve moest zette reed die echt slecht
k moest op de choke rijden om vooruit te komen anders verzoop die
en daarna me choke erafhalen om verder te rijden
als je op reserve rijd dan krijgt ie minder benzine,dan normaal omdat er meestal wel wat rommel onder in je tank zit.
het risiko wat je hebt is dat je sproeier dan dicht gaat zitten.
dus als je straks tankt en hij rijd nog rot,moet je effe je sproeier door prikken.
nu k tog bezig was met sproeier doorprikken heb k gelijk maar heel de carb schoongemaakt
maar k zag dat er sproeier 53 in zat
is dat niet een beetje te klein??????
door die gaten in je zuiger te boren heb je het vermogen onderuit gezet.
eigelijk is het beter om eerst een andere of nieuwe zuiger er in te zetten.
zo krijg je weer de zelfde situatie als voor die tijd,behalve dat je er nu een hoge druk kop op hebt.
door die kop krijg je meer trek kracht.
als je er nu een grotere sproeier in zet word het gokken,53 is te klein,maar wat is de goede maat??
zonder die gaten in je zuiger,en met een hoge druk kop zou ik zeggen een 56,maar door die gaten weet ik het niet precies.
duidelijk is dat ie van begin af aan nooit verzoop door teveel benzine,maar gewoon inhield door teweinig benzine.