• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

ff paar vraagjes

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
17 berichten • Pagina 1 van 1
sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 13 okt 2006 19:04

ik heb nu een snor, met alleen nog bromuitlaat
morgen ga ik een beetje verder
ik ga het spruistuk proberen te ontgrenzen, is het btw belangrijk wd 40
of siliconenspray te gebruiken? lijkt me wel maar ik heb dat spul niet dus moet ff kopen.
en ik ga grotere sproeier kope en erop zetten. is dit erg belangrijk om te doen en kan ik dat gwoon bij de brommerboer halen denk ik wel
en dan ook maar kleiner tandwiel, 26,

gr thom
Omhoog


C. van Klaveren
Vastgeroeste forummer
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 sep 2005 21:59
Locatie: ROTTERDAM
  • Citeer

Berichtdoor C. van Klaveren » 14 okt 2006 00:23

Heb je een orginele Brom uitlaat ?
Wat voor sproeier zit er in ?
Hoe snel loopt hij nu ?
Trek hij vlot op ?

Het is niet zo simpel om hem goed draaiend, startend en snel te krijgen.

Een iets verkeerde maat sproeier scheelt al 5 `a 10 Km.

Dus rustig aan, precies werken en alles opschrijven wat je doet.
Een soort dagboek bijhouden. Het werkt in je voordeel.

Veel plezier.
Preciesie dwingt respect af, niet de missers die je maakt.
Keeshaven
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9682
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 14 okt 2006 10:59

...(knip)..ik ga het spruistuk proberen te ontgrenzen, is het btw belangrijk wd 40 of siliconenspray te gebruiken? lijkt me wel maar ik heb dat spul niet dus moet ff kopen....(knip)...gr thom
Spruitstuk ontgrenzen is niet moeilijk. Neem een buisje van dezelfde binnendiameter als de buitenwerkse maat van je spruitstuk met een twee keer zo grote lengte als die van de begrenzingsbus. Een M6 moer in de opening vanaf het membraam laten zakken en een M6 bout en carrosseriering aan de andere kant en je hebt een prachtig stukje gereedschap om je begrenzer eruit "te trekken". WD40 heb je imo niet nodig. Zo vast zit deze bus niet als je het doet op bovenstaande wijze.

Zie ook mijn foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suc6.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 14 okt 2006 11:35

tnx voor je reactie, k ga het vanmiddag probere ik laat nog wel wat horen
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 14 okt 2006 20:01

ik heb alleen nog grotere sproeier gedaan, maat 54, ik had 50
maar ik heb iets fout gedaan neem ik aan want ik rij nu maar 20!
normaal 40
weet iemand het probleem, tnx gr thom
Omhoog

Gebruikersavatar
jroen_tomos
Vastgeroeste forummer
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 jan 2006 19:48
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor jroen_tomos » 14 okt 2006 20:10

Is je sproeier niet te groot? Hij liep toch goed? Waarom wil je dan je sproeier vergroten?
Tomos standard blauw snor

-50cc
-snorkop --> moet bromkop worden
-15/15mm dell
-std snel uitlaatje
-50 km/h
-atw 33 en vtw standaard
-sproeier maatje: 64
-spruitstuk onbegrensd
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 14 okt 2006 20:14

hij maakt een vrij hard ruisend geluid als ik op maximale snelheid rijd,
en sommige mensen zeggen dat ik grotere sproeier moet,
dus ik wilde het eens proberen, maar als ik niet achter het probleem kom en het niet kan fixen
dan zet ik de oude sproeier er weer op en kijke of ie het dan doet
Omhoog

Gebruikersavatar
jroen_tomos
Vastgeroeste forummer
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 jan 2006 19:48
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor jroen_tomos » 14 okt 2006 20:17

Probeer 52 is.. maar k denk dat je gwoon 50 erin moet houden..
Tomos standard blauw snor

-50cc
-snorkop --> moet bromkop worden
-15/15mm dell
-std snel uitlaatje
-50 km/h
-atw 33 en vtw standaard
-sproeier maatje: 64
-spruitstuk onbegrensd
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9682
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 14 okt 2006 20:49

@ sicktuning: Voor zover ik het nu begrijp, heb je van een standaard snorfiets alleen het spruitstuk ontgrenst en een bromuitlaat gemonteerd. Maar je carb is nog steeds een 14/9 dellortho? Dan zit daar ook een probleem, want alleen ontgrenzen van je spruitstuk helpt niet. Je moet dan ook een andere carburateur nemen (bijv. 14/12 of 15/15). Wat jroen_tomos zegt is ook mogelijk, je had eerst met de sproeier die erin zat proberen wat deze deed. Wellicht heb je nu teveel mengsel, waardoor je tos "verzuipt". Je kan ook de begrenzing nog uit je filterbox slopen waardoor de mengselverhouding weer wat beter wordt, maar ik denk dat het de 14/9 carburateur de oorzaak nu is, als je tos voor de ontgrenzing wel goed liep.

't Is een kwestie van goed lezen en zoeken op dit forum, want er staan diverse topics over het opvoeren/ ontgrenzen van snorfietsen beschreven. Als je het één verandert heeft dat consequenties voor de rest.

BTW, dat ruisen lijkt mij iets van valse lucht? Is alles wel goed gasdicht?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 14 okt 2006 21:23

ik heb het spruitstuk NOG niet ontgrenst, en ik zet weer de 50 sproeier erop.
en ik heb nog een 14/9 dell, dus ik ga ook pas aan ontgrenzen en bromkoppen enzo doen na ik een 14/12 of 15/15 heb gemonteerd
dat lijkt me wel t beste dan, eerst betere carb en dan de rest
Omhoog

Gebruikersavatar
chief
Tomosforummer
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 jun 2006 14:14
Locatie: tilburg
  • Citeer

Berichtdoor chief » 23 okt 2006 12:56

die 14/9 is een uitstekende basis om er een 15/15 van te maken met de dremel en een blik bier :wink: doe ik zelf ook altijd
life sucks and then we die
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 23 okt 2006 13:41

die 14/9 is een uitstekende basis om er een 15/15 van te maken met de dremel en een blik bier :wink: doe ik zelf ook altijd
aub dremel dan niet, maar uitdraaien/boren

en al helemaal niet met bier erbij :')
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

Gebruikersavatar
chief
Tomosforummer
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 jun 2006 14:14
Locatie: tilburg
  • Citeer

Berichtdoor chief » 23 okt 2006 13:57

ja wel bier er bij is leuk daar kun je heel creatief van worden en ja draaien is zeker beter maar als ik een draaibank in de schuur zet staat de schuur vol :wink:
life sucks and then we die
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 23 okt 2006 19:18

waar hebben jullie het over:P
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 23 okt 2006 19:26

Dat heet offtopic geblaat, had je nog vragen die onbeandwoord zijn?
Omhoog

divided
Tomosforummer
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:33
  • Citeer

Berichtdoor divided » 23 okt 2006 21:42

...(knip)..ik ga het spruistuk proberen te ontgrenzen, is het btw belangrijk wd 40 of siliconenspray te gebruiken? lijkt me wel maar ik heb dat spul niet dus moet ff kopen....(knip)...gr thom
Spruitstuk ontgrenzen is niet moeilijk. Neem een buisje van dezelfde binnendiameter als de buitenwerkse maat van je spruitstuk met een twee keer zo grote lengte als die van de begrenzingsbus. Een M6 moer in de opening vanaf het membraam laten zakken en een M6 bout en carrosseriering aan de andere kant en je hebt een prachtig stukje gereedschap om je begrenzer eruit "te trekken". WD40 heb je imo niet nodig. Zo vast zit deze bus niet als je het doet op bovenstaande wijze.

Zie ook mijn foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suc6.
haha deze is mooi.
creatief bedacht zal vast goed werken :)

btw levert dat ook resultaat met een std carb 9/12
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9682
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 24 okt 2006 17:30

haha deze is mooi.
creatief bedacht zal vast goed werken :)

btw levert dat ook resultaat met een std carb 9/12
Je kan enkele kilometers per uur winnen, maar het is beter om je carb ook te vervangen door een groter exemplaar (bijv 14/12 of 15/15), anders wordt je nog begrensd. :roll:
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
17 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.