• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Brommer afvoeren voor verkoop.

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
17 berichten • Pagina 1 van 1
Brian Tomos
Tomosforummer
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 apr 2006 15:33
Locatie: Rdam
  • Citeer

Berichtdoor Brian Tomos » 07 mei 2007 13:12

Hallo ik heb een tomos brom versie met deze setup

60cc airsal
airsal mebraam
16/16 spruitstuk
16/16 dellorto sha, gaasfilter
techno bullit

De brommer rijdt nu iets over de 75 echte km maar nu ga ik mijn brommer verkopen en wil ik de brommer iets minder snel maken.

Ik heb zelf al wel iets bedacht zoals een snor cilinderkop plaatsen, zal dat kunnen en zal mijn brommer dan snelheid minderen en gewoon nog goed en stationair lopen?

Ik wil het liefst een snelheid maken van 55 hooguit 60,
Ik kan geen standaard cilinder of uitlaat plaatsen want die heb ik niet meer,
Tomos Revival SETUP:
65cc airsal
airsal mebraam
16/16 dellorto met powerfilter
16/16spruitstuk
techno gp (Endy reverse)
Rijdt rond de 80/85 echt km/h!!
Omhoog


ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 07 mei 2007 13:22

ontsteking verlaten (dus niet vervroegen) !!

snorkop (dan heb je zelf altijd een bromkop over)

een te grote sproeier er op zetten dan gaat ie gewoon weer zohard als het hoord
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 07 mei 2007 13:45

ik zou gewoon die snelle onderdelen verkopen en dan kun je makkkelijk met dat geld een 50 cc en 14/12 kopen en normaal spruitstuk

heb je nog geld over (winst)

en dan zou hij wel beter rijden lijkt mij, en snorkop gaat hij denk ik niet veel slomer door is meer voor optrekken snor en bromkop
Omhoog

Brian Tomos
Tomosforummer
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 apr 2006 15:33
Locatie: Rdam
  • Citeer

Berichtdoor Brian Tomos » 07 mei 2007 17:01

Heej ik begrijp niet goed wat je bedoel door een grote sproeier erop te zetten en daardoor gaat de brommer een stuk zachter?
Leg het me effe uit, want er zit nu een sproeier 74 in.
En dan verziek ik toch ook mijn hele afstelling

Heej maar dat met die snorkop zal wel gaan toch want dat maakt toch best wel veel verschil bij een tomos.

Enne een beetjuh met de tandwielen spelen zou dat gaan,
eentjuh voor veel trekkracht zodat de tomos een lage topsnelheid krijg.

Help me effe boy's want kom er echt nie uit.
Tomos Revival SETUP:
65cc airsal
airsal mebraam
16/16 dellorto met powerfilter
16/16spruitstuk
techno gp (Endy reverse)
Rijdt rond de 80/85 echt km/h!!
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 07 mei 2007 19:09

gewoon een 32 achtertandwiel monteren, dan zal hij cker lekker optrekken.

als hij dan nog te hard gaat een kleinere carb zien te regelen, desnoods een 9mm
kreidler powur in et schuurtje
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 07 mei 2007 21:17

Ik zou de uitlaat vervangen voor een standaard pijp.
Kost geen drol en gaat aanzienlijk langzamer door.

Snorkop heeft geen zin voor je top, krijg je alleen minder trekkracht door.
Voor top zal je niks merken want gaat gewoon even hard.

Eventueel een iets groter achtertandwiel nemen.
Brommer rijd beter maar alles nog niet opgelost.
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 07 mei 2007 21:59

Je bent al op de goede weg, hij reed eerst 90 en nu opeens 75. De bougievonkjes zijn zeker bijna op?

Maak gewoon een begrenzer van een aluminium plaatje in de vorm van de uitlaatpakking, maar dna met een kleine binnendiameter. Dan heb je een simpele prop voor in je uitlaat..
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

dannydesigns
Tomosforummer
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 mar 2007 11:42
Locatie: Barendrecht
Contacteer:
Contacteer dannydesigns
Website
  • Citeer

Berichtdoor dannydesigns » 07 mei 2007 22:10

ja maar dat komt omdaat hij nu ook een 60cc airsal heeft ipv een 65 :shock:
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 07 mei 2007 22:16

euh slimpie, dat is 1 en dezelfde cilinder..
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 07 mei 2007 22:16

oja? zelfde boring en slag, zal dan wel 5 cc pure koolaanslag zijn gok ik zo :')

edit, inhoud vd 60/65/70zeezee's airsal /DMP is 63.7 cc
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 08 mei 2007 01:07

Ik zou de uitlaat vervangen voor een standaard pijp.
Kost geen drol en gaat aanzienlijk langzamer door.

Snorkop heeft geen zin voor je top, krijg je alleen minder trekkracht door
Voor top zal je niks merken want gaat gewoon even hard.


Eventueel een iets groter achtertandwiel nemen.

waar heb jij die wijsheid vandaan ?
is onzin namelijk en niet zo'n klein beetje ook
door een bromkop stijgt je top aanzienelijk

@ topic starter als je een te grote sproeier monteerd dan gaat hij op top inhouden waardoor je top omlaag gaat

hij start dan ook iets beter en loopt ook iets beter stationair

maar veeeel tegroot heeft juist het tegengestelde effect

jah kan idd ook met je tandwielen gaan spelen

maar warom zo moeilijk doen

onsteking zo laat mogelijk zetten scheeld je een hele hoop kilometers
een snorkop met dikke koppakking scheeld je ook aanzienelijk
sproeier groter helpt ook mee

voordeel van bovenstaande is dat het je geen geld kost , je houd er een bromkop aan over en het is niet veel werk en kan makkelijk ongedaan worden gemaakt
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

Brian Tomos
Tomosforummer
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 apr 2006 15:33
Locatie: Rdam
  • Citeer

Berichtdoor Brian Tomos » 08 mei 2007 17:37

kheb een standaardt uitlaat bemachtigd voor mijn tomos, dus die ga ik er effe opzetten, en dan maar kijken wat die doet.

Snorkop niet weten te bemachtigen de nieuwe versie (de zilveren) kost nieuw 50 fucking euro, misschien iemand die een snorkop wil ruilen tegen een in nieuwe staat verkerende bromkop, moet ook een nieuw model zilverkleurig zijn.

( kheb wel degelijk de 85 km gehaald maar dan met mijn endy reverse en niet met deze techno g,p wel op deze setup, jah )

Dus nu ga ik effe als ik tijd heb die uitlaat erop zetten kijken wat me brommer doet, en als me brommer dan nog te snel gaat, dan ga ik effe kijken of dat met me sproeier's misschien lukt.

Bedankt iedereen kheb nu tenminste een paar dingen om effe te proberen
Ik hou jullie op de hoogte.
Tomos Revival SETUP:
65cc airsal
airsal mebraam
16/16 dellorto met powerfilter
16/16spruitstuk
techno gp (Endy reverse)
Rijdt rond de 80/85 echt km/h!!
Omhoog

McPatatbakker
Tomosforummer
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 nov 2006 21:43
  • Citeer

Berichtdoor McPatatbakker » 08 mei 2007 17:42

Ik heb wel een snorkop voor je, alleen een zwarte?
maar waarom stop je er zoveel geld in, je kan hem tog ook
gewoon opgevoerd verkopen..
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 08 mei 2007 17:48

Ik zou de uitlaat vervangen voor een standaard pijp.
Kost geen drol en gaat aanzienlijk langzamer door.

Snorkop heeft geen zin voor je top, krijg je alleen minder trekkracht door
Voor top zal je niks merken want gaat gewoon even hard.


Eventueel een iets groter achtertandwiel nemen.

waar heb jij die wijsheid vandaan ?
is onzin namelijk en niet zo'n klein beetje ook
door een bromkop stijgt je top aanzienelijk

@ topic starter als je een te grote sproeier monteerd dan gaat hij op top inhouden waardoor je top omlaag gaat

hij start dan ook iets beter en loopt ook iets beter stationair

maar veeeel tegroot heeft juist het tegengestelde effect

jah kan idd ook met je tandwielen gaan spelen

maar warom zo moeilijk doen

onsteking zo laat mogelijk zetten scheeld je een hele hoop kilometers
een snorkop met dikke koppakking scheeld je ook aanzienelijk
sproeier groter helpt ook mee

voordeel van bovenstaande is dat het je geen geld kost , je houd er een bromkop aan over en het is niet veel werk en kan makkelijk ongedaan worden gemaakt
Heb zelf ook met een bromkop gereden. Kwa top ging ik niks sneller.
Brommer rijd beter maar alles nog niet opgelost.
Omhoog

Brian Tomos
Tomosforummer
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 apr 2006 15:33
Locatie: Rdam
  • Citeer

Berichtdoor Brian Tomos » 08 mei 2007 17:48

Ik stop er bijna geen geld meer in uitlaat gekregen van een goede vriend van me,

Hopelijk loopt de brommer dan iets zachter,
Ik ga de brommer ook opgevoerdt verkopen maar dan lichtjes.
Tomos Revival SETUP:
65cc airsal
airsal mebraam
16/16 dellorto met powerfilter
16/16spruitstuk
techno gp (Endy reverse)
Rijdt rond de 80/85 echt km/h!!
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 08 mei 2007 17:49

Je bent al op de goede weg, hij reed eerst 90 en nu opeens 75. De bougievonkjes zijn zeker bijna op?

Maak gewoon een begrenzer van een aluminium plaatje in de vorm van de uitlaatpakking, maar dna met een kleine binnendiameter. Dan heb je een simpele prop voor in je uitlaat..
Kan je er net zo goed een uitlaat bij S bocht monteren, hoef je niet zo met pakkingen te prutsen.
Brommer rijd beter maar alles nog niet opgelost.
Omhoog

Brian Tomos
Tomosforummer
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 apr 2006 15:33
Locatie: Rdam
  • Citeer

Berichtdoor Brian Tomos » 08 mei 2007 17:51

Ik heb ook zo een standaadt uitlaat me zo een dunne s bocht erop,
nieuw model nog helemaal mooi chroom,

Hoe hard zal mijn brommer dan gaan?
Tomos Revival SETUP:
65cc airsal
airsal mebraam
16/16 dellorto met powerfilter
16/16spruitstuk
techno gp (Endy reverse)
Rijdt rond de 80/85 echt km/h!!
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
17 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.