achtervelg zat onder de olie, toen heb ik me keerring voortandwiel laten maken, maar al een dag later begon hij weer te lekken..

zou hij weer lek zijn of kan het ook wat anders zijn, er loopt gewoon olie ter hoogte van het voortandwiel op de grond..

welk lager bedoel je? de krukaslager? een keerring kost nl 10EOf je vervangt het lager met keerring in de laatste overbrenging in de versnellingsbak. Werkt overigens beter dan vloeibare pakking.
dus die naaldlagers vervangen ?Nee ik bedoel het laatste inwendige tandwiel in je bak, waaraan je kettigwiel vastzit. Deze zit tussen de twee carterhelften van je blok in. In het gat waar je kickstartas doorheen gaat zit een tweetal lagers, en in die lagers zitten ook keerringen.
kijk hier maar eens ik bedoel dan onderdeel nummer 23 en 24
maar de vloeibare pakking truc wil ook nog wel eens werken ?yep.Voor zover je de andere keerring al hebt vervangen en je nog steeds olie lekkage hebt op de ketting. Maar doordat de ketting al zo vol zit met die olie ziet men niet direct het resultaat en lijkt het nog steeds je achterwiel te vervuilen. Ook ketting goed schoonmaken en weer met een goed kettingvet invetten. Daarna rijden en kijken.
ok dankjeIk werk daar liever niet mee. Ik heb er ook geen ervaring mee, maar kan je wel zeggen dat ik denk dat het een tijdelijk lapmiddel is. Gezien de draaiende delen die afgedicht moeten worden is vervanging beter dan dichtsmeren. Misschien dat dit wel werkt bij vaste afdichtingen zoals bij je carterdeksel, membraam, etc.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 5 gasten