uit welk jaar komt de tomos ?> 2002
Is het een snor of een brommer?> Brommer
wanneer ontstond het probleem?> gisteren (26-9-2009)
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?> homoet P4 erop
Wat is het probleem?> ik zal even beginnen bij het begin... 3 weken terug had ik mijn 2e handse knalrode tomos opgehaalt. gekocht omdat ik er de komende jaren mee naar school wil gaan. aangezien hij een tijdje mee moet heb ik er ééntje uitgezocht die er nog netjes uitziet zonder roest en dergelijke (ja die zijn best zeldzaam

dit was toch nog niet helemaal de snelheid die ik hoopte dus heb ik gisteren een homoet P4 gemonteerd voor iets meer top. beetje zoeken met sproeier maar de grootste die ik op dit moment heb liggen is 71 en ging het beste.
ok nu het probleem

1) ik heb een puntcontact-ontsteking en hij slaat er een paar over. oplossing = andere ontsteking erop?
2) nog een te kleine sproeier gemonteerd. hierdoor krijgt hij bij hoge toeren misschien te weinig brandstof (omdat er dan veel nodig is vanwege de snelheid waarmee de zuiger op en neer gaat) waardoor er niks kan ontbranden. grotere sproeier is dan de oplossing.
3) iets anders, maar wat

grotere sproeiers ga ik binnekort zowieso wel halen om te proberen maar ik plaats dit topic hier omdat het ook misschien iets anders kan zijn. grotere sproeiers lijken mij eerlijk gezegt een beetje te ver gaan voor deze set-up, rest is namelijk standaard (carb en spuitstuk enz...). heeft iemand dit probleem eerder gehad en hoe is dit verholpen?
m.v.g. Danny