inleiding:
ik heb hem gekocht begin februari. toen zat er een 14/9 carb op, *standaard dus. De jonge waarvan ik hem kocht had nog een 14/12 liggen en die wou ik erop hebben (stond in de advertentie). dat was geen probleem ook afgesproken dat hij hem zou afstellen.
sinds dien heb ik het een en anders vervangen. zoals gaskabel, remkabels, remmen losgemaakt die zaten muurvast. hij remt echt mega goed nu. ook zat er een kabelbreuk naar het achterlicht, nieuwe kabel getrokken en die deed het ook weer.
maar ik heb sinds februari niet echt veel gereden. heb ook een Aprilia SR 50 Di-tech en die gebruik ik als "vervoer" tomos was voor erbij, snor

ik ben er nu meer mee gaan rijden. eerst deed ie het perfect 1x kicken en hij liep (in februari/maart). dat doet ie nu niet meer (sinds vervangen gas kabel) maar hij loopt ook niet goed. hoe langer ik rij hoe slechter hij gaat lopen lijkt wel. en valt zelfs uit, dan krijg ik hem niet meer gekickt. hij ploft dan, lijkt net of hij telaat vonkt ofzo. maar dat zou niet moeten kunnen, ik ben niet aan de ontsteking geweest. alst ik een minuut of 5/6 wacht dan kan ik hem, met veel moeite, weer starten, maar dan loopt hij echt zwaar beroert. ook stottert hij enorm op top en houd hij in, vooral met warme motor, met koude *motor lijkt het ietsje minder te zijn.
ik ging dus kijken hoe mijn bougie eruit zag en welke maat sproeier ik heb: zie bijlagen.
sproeier 68.
mijn setup staat in mijn onderschrift, vind dit beetje aan de grote kant eerlijk gezecht. dus ik denk dat hij wat kleiner moet. maar zou het kunnen dat door het warme weer hij nu moeilijk loopt of zelfs verzuipt? en dat ie het met het koude weer van februarie daardoor wel goed liep? ik had toen geen problemen. ook lijkt het of hij savonds, als het kouder is dus, beter loopt.
dan iets anders nog, hij lekt olie bij het voortandwiel. de kering is goed maar hij lekt tussen het busje en de as. ik had dit gekit, volgends mijn vader zou dit goed moeten zitten maar als ik hem nu op de zijstandaart zet liggen er naa een minut of 2, druppels onder. dus ik dat heeft het ook niet gehouden, iemand sugesties hiervoor? jan mischien een slimme tip?