Welke Tomos model heb je? Tomos Youngster
Wat is het bouwjaar? 2005?
Sinds wanneer speelt dit probleem? Aankoop
Wat is het probleem? Stukje advies
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Veel
Beste Allen,
Ik heb graag een stukje advies / ervaring van jullie.
Ik heb het weekend een Tomos Youngster gekocht (helaas ter vervanging van mijn Funtastic welke is gestolen)
Bij thuiskomst en openschroeven, kom ik de grootste beun praktijken ooit tegen.
Luchtfilter vol gaten, carb uitgeboord, cilinderkop afgevlakt, uitlaat binnenwerk (half) eruit gesloopt.
Maar... hij deed het perfect lol!
Het verdient geen schoonheidsprijs (vooral de kop, omg lol wat een braswerk) maar hij was goed afgesteld.
Ik heb de kop nu netjes vlak gemaakt (zaten groeven in van 0,5mm van het schuren) een Techno (bullet?) uitlaatje eronder.
De Carb is een 14/9 uitgeboord naar ong. 12mm. Luchtfilter er maar even helaal af gehaald.
Hij rijd als een trein, een berg power en komt aan de 50 op de tellen, maar hele hoge toeren, denk met andere tandwielen makkelijk 55/60.
Mijn vraag: heeft een 15/15 carb echt veel voordeel power/snelheid? Wil er wel 1 opzetten, samen met een power/cross (weet niet hoe ze die noemen) luchtfilter. Maar ik vraag me af hoeveel verschil dit nu werkelijk maakt.
Heeft iemand advies / ervaring hiermee?
En wie weet waar ik een HD kop kan kopen? Deze werkt goed (heel goed) ik win een hoop kracht en 5-10km op de tellen met alleen die kop t.o.v. een orginele kop. Echter het slechte werk baart me een beetje zorgen.
Mvg
Mike
ps.
Andere tips zijn van harte welkom,