Berichtdoor shadowranger » 16 jul 2016 22:17
Je hebt ook langere tapeinden nodig, want de kop is dikker van een vierkante cilinder. Ik zie op de foto een oranje haan (blauwe Tos), is dit een S25 met 1-speed blok? Ik zie er overigens geen cilinder op zitten. Is deze wel compleet?
Als je nog rendement wil hebben zul je zelf sleuven moeten maken in de zuiger bij de inlaat, want een pen 10 zuiger met fabriek af sleuven is er niet. Je kan wel gewoon de dichte gebruiken. uit de oude cilinder, maar dan zal deze wel moeten inlopen op de andere cilinder. Als je een af-fabriek zuiger met sleuven wil kopen zul je ook de krukas moeten vervangen voor een pen 12 met naaldlager, de koppeling (aansluiting op de krukas) moet je dan ook wijzigen. Tenzij er al een pen 12 krukas in zit. In sommige laatste generatie S25 1-speed blokken met ei-cilinder is wel een pen 12 krukas gemonteerd met bijbehorende koppeling geleverd. Aan jou de keus, maar ik zou eerst het blok checken.
Eerlijk gezegd zou ik ervoor kiezen een goed 2e hands 2-speed blok te kopen, kost je minder moeite.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn