• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Gat in cylinder

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
tomos53
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor tomos53 » 12 aug 2016 12:04

Hoi allemaal ik ben hier nieuw en heb een brandende vraag .
Ik heb onlangs een splinter nieuwe tomos qwadro EX snor gekocht .
Ben geen leek maar heb ook niet heel veel verstand van bromers leer wel snel en rijd al 25 jaar snorbromer maar heb dit nog nooit mee gemaakt .
Maar goed ik kocht dus een nieuwe brommer .
Maar dat ding reed niet lekker telkens als ik gas trugnam begon hij vreselijk te Stoteren.
Binnen een week was mijn shook Stuk en kreeg ik problemen met starten .
Uiteindelijk kwam ik er achter dat het motorblok lekte 365 km op de teller 3 weken later .
De brommer is opgehaald voor reparatie .
Shook was gemaakt moest vervangen worden lekkende motorblok was fabrieks fout volgen verkoper waren er meer met dit euvel .
Bromer terug ontvangen maar stoteren deet hij nog steets .
Toen kwam ik er achter dat het blok nog steets lek was wel iets minder maar lek .
Nogmaals opgehaald maar hierna nog steets lek en stoteren .
Verkoper begind nu lastig te doen en nu ben ik er onlangs achter gekomen dat er roest en een roestgat in mijn cylinder zit
Denk dat ik het andwoord wel weet maar toch is dit normaal ???
Hoeveel kwaat kan dit ?
Kan dit de oorzaak zijn van dit beroerde rijde ?
Echt ik heb zo veel 2 hand Snorbromer gehad maar er heb er nog nooit een zo beroerd gereden als deze nieuwe .
Zal ff een foto toevoegen graag jullie bevindingen .
Al vast hartelijk dank
Bijlagen
image.jpeg

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 12 aug 2016 16:11

Gaatje is van het boutje voor je spruitstuk, daar kan ie als het goed is niet door lekker (vinger er even op houden of deo in spuiten om zeker te zijn?)

Verkoper moet dat ding gewoon goed afleveren toch.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 12 aug 2016 17:08

Lijkt mij ook, daarvoor heb je garantie. Verkoper moet niet zo moeilijk doen als hij gewoon de fabriek/ importeur kan aanspreken. Anders kan hij de Tomos ook terugnemen en de koop ongedaan maken. Produkt dient gewoon goed te zijn en gezien de ervaringen die jij hebt met andere snorfietsen geeft dit aan dat je wel weet waar je over praat.

Het is ook wel erg makkelijk om je de snorfiets terug te geven met de opmerking " lekkende motorblok was fabrieks fout . Er waren er meer met dit euvel" om vervolgens er niets meer aan te willen doen. Misschien een vreemde vraag, maar mag ik weten welke verkoper dit is en waar deze is gevestigd? Wellicht hebben andere leden dezelfde ervaring of kennen deze toko als slecht te boek staan.

Volhouden dat probleem verholpen wordt of en anders je geld terug op grond van een ondeugdelijk produkt (Wettelijke verplichting).
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

tomos53
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor tomos53 » 12 aug 2016 19:37

Hoi bedankt voor jully reactie .
Ja dit is een heel tiest verhaal wand dit is jammer genoeg nog maar het toppje van de ijsber .
Verkoper heeft wel gebrobeerd om hem te maken het lekkende motorblok dan 2 x maar hij is gewoon niet in staat om hem te repareren .
En echt ik heb al alles gedaan om de koop te ontbinden bij elker reparatie die maar liefst 3tot4 weken duurde kwam de brommer slechter en meer beschadigd terug .
Kand de brommer niet zo lang missen in verband Woon werk verkeer .
Altijd 2e hansjes gehad en nu denk je koop nu maar eens een nieuwe dan krijg je dit .
Zo als ik al zij heb er nog nooit een gehad die zoo slecht rijd als deze .
Nu ben ik een leek en een vrouw van 63 jaar maar heb er de afgelopen paar dagen zelf voor gezord dat de brommer al 50% beter rijd dan ooit .
Kwam er achter dat mij keting een speling had van zo ongeveer 5 cm dus straker gesteld en rijd 10 x beter .
Toen de brommer geleverd werd had ik nog een probleen namelijk dat mijn standaard steeds op straat klapte en dan bedoel ik elke 10 meter was niet normaal op dat ding te rijden .
Dat bij eerste reparatie ook medegedeel werd toen gebbeld dat dit kwam omdat ik op de brommer ben gaan ziten terwijl deze op de standaard staat .
Ik kan mij hier dan nog wel iets bij voorstelen maar niet binnen een paar dagen waasin ik mij niet kan herrineren dat ik er zo op ben gaan zitten
Na de eerste reparatie was het ietsb minder maar na de laatste keer was het niet normaal .
Heb ik uit ellende maar een nieuwe besteld voor €10 Deze er onder gezet ( ja een schande een nieuw brommer en dan moet je als 63 jarige er ook nog zelf aan gaan slutelen maar goed het orgineel er af gehaald nou elke idioot kan zien dat deze standaar voor problemen gaat zorgen leek wel of hij door een dronken lasser was gelast zo scheef was dit ding
En nu met een nieuw ding van €10 jongens waar hebben we het over kan ik gewoon normaal rijden wist al niet meer wat dit was .
Na de latste reparatie ook een probleen met mijn knipperlechten deze knipperen niet maar flikkeren afen toe knipperen ze even en gaan dan flikkeren zo als ik zij komt de brommer steets slechter trug .
Maar ja kan nu mailen wat ik wil meneer reageerd niet meer .
Zal het voor de rechter moeten gooien denk ik .
Maar ja dan moet ik sterk staan vandaar mijn vraag hier op het vorum is dat gat in de sylinder mieschien iets wat veel of snel voorkomt bij tomos .
Kan er een gat ontstaan in 3 weken binnen staan ja weet ik veel hij zal zekker van alles beweren
Volgens de verkoper is ook dat stotteren een tomos kwaal en moet ik maar aan wennen .
Ben dan wel een leek maar ik hoor volgens mij niet op een hinekend paart te zitten als ik gas minder.
Weet niet zo goed of ik de naam van de verkoper mag niemen in verband met smaat ?
Nog wel wat mooie ftotjes van mijn gloet nieuwe bromertje :cry:
Maar goed laat mij zo veelmogelijk weten wat jullie hier van vinden dan kan ik mij een beeld vormen .
Al vast bedankt
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 12 aug 2016 20:08

63 is het nieuwe 53 he ;)

Tja, moet je van die beschadegingen zeggen, lijkt hier en daar wat steenslag, veer zit niet zo mooi gecentreerd dus krasjes, niet netjes. Beschadeging bij het wiel snap ik niet goed. Ketting spannen blijf je doen bij een tomos (ik iig wel)

Die 'gaten' die horen er dus te zitten, dat het nu al roest is een ander verhaal maar kan verder geen kwaad, ff beetje olie op spuiten des noods.

Wat er niet echt duidelijk word, in welke zin is het blok 'lek'?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

tomos53
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor tomos53 » 12 aug 2016 20:23

Het motorblok lekt aan de onderkand olie .
En de verkoper heeft de carter er af gehad (vandaar ook de beschadigingen op de kappen denk ik )
dat kan ik aan de paking zien was eerst een groene gewonne .
En het is nu een zwarte vloeibaren paking

tomos53
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor tomos53 » 12 aug 2016 20:32

En ja keting spanned blijf je doen maar toch niet als deze net van de verkoper komt die hoord de boel toch normaal af gesteld te zijn en kan ik door tot de eerste onderhouds buurd of zie ik dat verkeer .
Ik heb € 256 betaald om de brommer rijklaar te maken dan kan ik dan toch normaal en vijlig op de brommer rijden neem ik aan ?
En ik heb het hier over een speling van zo een 5 cm dus is niet een klein betje te slap

tomos53
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor tomos53 » 12 aug 2016 20:35

53 is het geboortjaar

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 12 aug 2016 22:50

Ja, ik ben het helemaal met je eens hoor. Het ding moet gewoon goed functioneren en al helemaal geen olie lekken. Verkoper lijkt er jouw probleem van te willen maken maar dat is het niet (nou ja, nu wel dus)

Misschien inderdaad andere stappen overwegen.

O no, red pilled...

tomos53
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor tomos53 » 13 aug 2016 08:54

Even een corectie het is €156 rijklaarmaken

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 14 aug 2016 09:19

Als ik een advies mag geven, neem geen genoegen met deze manier van handelen van de verkoper. U geeft aan dat de Tomos al vanaf het begin niet voldoet aan de wensen. Wellicht hebben ze er al volgens hen genoeg aan gedaan om de problemen/ klachten te verhelpen, maar een klant mag NOOIT genegeerd worden. Dit alles valt onder het consumentenrecht en u heeft ten alle tijden het recht de koop te ontbinden en het geld terug te vragen. Ook al geeft de verkoper aan van niet. Daarnaast geld ook nog eens de wettelijke garantie, tenzij aantoonbaar kan worden gemaakt dat het product op ondeskundige wijze is gebruikt. Hoe dan ook zou ik op zeer korte termijn actie ondernemen naar deze verkoper toe of via mail uw zaak voorleggen aan de importeur van Tomos. Zie mail adres in volgende link: http://www.tomos.si/nl/over-tomos/contact. Ik neem aan dat de verkoper een officieel verkooppunt is van Tomos.

Gezien het relaas zou het zeker niet onverstandig zijn om een juridisch traject op te starten. Dit kost ook geld, maar gezien het verhaal mag ik aannemen dat u sterker staat dan u zelf aanneemt. Leg het eens voor aan, indien u deze zelf heeft, uw rechtsbijstandsverzekering, of anders eens contact opnemen met DAS rechtsbijstand (doen ook zaken als u niet bij hen verzekerd bent) en hun de zaken eens voorleggen wat u verder kan doen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers