Er zit inderdaad een 12v lampje in, dus dan zal de spanningsregelaar gewoon vervangen moeten worden en dan had ik nog een vraag: Mijn achterband loopt ongever om dezelfde tijd (2 rondjes) als je met je hand draait klem, als je dan even door draait gaat die wel weer maar toch. Als ik gewoon zonder de motor aan te hebben een stuk naar voren 'rijd' voel je ook een soort klik. Is dit normaal of ligt het misschien aan de pas strak gezette ketting? ik dacht misschien dat het de rem was die vast liep, dus gewoon elke dag gereden en die rem goed ingeknepen, maar het is er dus nog steeds.Die brommix is goed hoor.
Dat lampje, is dat wel een goede? Dus een 12v lampje, ipv 6v zoals een puch heeft?
Anders kan ook je spanningdsregelaar naar z'n grootje zijn.
Zoals ik al geschreven had, start de brommer koud pas na 10x kicken en een aantal maal choken dus dat helpt helaas niet echt heel goed.Als hij koud is zal hij niet perfect starten, daarom hebben ze een choke uitgevondenProbeer hem eens te starten met de choke, dan zou het goed moeten gaan.
Kan zijn de dat bougie niet meer is zoals die altijd geweest is, dus die even vervangen....
Wat is het probleem?
Ik heb gisteren een snorbrommertje overgenomen van een kennis die er niks meer mee deed. Brommer heeft volgens mij jaren stilgestaan, dus het starten ging de eerste keer wat moeizaam. Eenmaal gestart liep de brommer perfect, en ook opnieuw starten ging met 1 kick. Behalve als de motor koud is, want dan moet er echt 10x gekickt en gechoked worden wil de brommer starten. Voordat ik begin met de ontsteking afstellen, vraag ik toch maar even eerst hier of iemand weet wat het probleem is, want misschien is het iets eenvoudigers.
Bedankt voor je reactie. Ik heb de bougie al vervangen, want die zat er sowieso al 8 jaar op volgens mij. Ook is de benzine vers (er zat nog een halve liter in toen ik de brommer kreeg, daarna heb ik deze volgetankt dus ik denk dat benzine/olie goed gemengd is nu). Carburateur schoonmaken is misschien sowieso wel een idee, ga ik dat zo even doenKan zijn de dat bougie niet meer is zoals die altijd geweest is, dus die even vervangen....
Wat is het probleem?
Ik heb gisteren een snorbrommertje overgenomen van een kennis die er niks meer mee deed. Brommer heeft volgens mij jaren stilgestaan, dus het starten ging de eerste keer wat moeizaam. Eenmaal gestart liep de brommer perfect, en ook opnieuw starten ging met 1 kick. Behalve als de motor koud is, want dan moet er echt 10x gekickt en gechoked worden wil de brommer starten. Voordat ik begin met de ontsteking afstellen, vraag ik toch maar even eerst hier of iemand weet wat het probleem is, want misschien is het iets eenvoudigers.
Kan ook ff je benzine er uit gooien en nieuwe 'schone' in doen. Zou ik zowiezo doen want als die een hele tijd (denk aan +halfjaar) niet heeft gereden kan het zijn dat de olie die in brommix gezakt is naar de bodem. Straks als dat dus weg is gaat hij behoorlijk schraal lopen.
Ook even je carburateur schoonmaken.
Sproeiers kan je gewoon in elke brommerzaak halen, in heel veel verschillende maten, voor zo'n €2,- per stuk.Alweer een vraag nouja ik moet nog veel leren en doen.
Ik lees hier veel over de spoeiers in de caburateurs, ik weet wel wat het is want ik maak dat kreng regelmatig schoon voor mijn cross puchje maar hier lees ik over verschillende maten. Maar ik kan geen spoeiers vinden op de onlineshop website's. Kunnen jullie mij tips geven waar ik die verschillende spoeiers kan kopen ?
Want ik wil me erg gaan verdiepen in tomos, want ik ga een tomosje aanschaffen als ik 16 word.
**EDIT GEVONDEN**
ja oke ik bedoelde ook een cilinder voor tomos:P maar het maakt dus niet uit voor een a5 motor blok want die heeft toch ook twee versnellingen (automaat)?idd. of je moet je uitlaat omlassen en gaan beunen met je spruitstuk voor puch.
vraag of kijk of het voor tomos A35 is. dan weet je ckr dat je niet hoeft te beune
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 9 gasten