Tomos volledig standaard, en vrij afgebeund...


Verder was het voorspatbord beschadigd, en vervolgens is er gewoon een kwast overheen gehaald, het zadel was kapot.. de veer was afgebroken. de handvatten, gashendel en remhendels waren lelijk, de middenbok was doorgezakt, en zo waren er nog wel wat dingen...
Wat er toen aan gedaan is: Allereerst gewassen. Daarna ging het regenen en startte de brommer niet meer... Heel raar, waarschijnlijk was het vocht bij de bougie.
Aantal nieuwe onderdelen besteld:
- buddyzadel
- achtervoetsteuntjes
- links en rechts compleet nieuwe gas/rem en handvat set.
- nieuw voorspatbord
- kettingbeschermer
- nieuwe middenbok
- van die nieuwe rechthoekige blokjes in het midden van het stuur (was er 1 door midden)


Vervolgens kwam er een digitaal tellertje, en is de brommer weggebracht voor een volledige onderhoudsbeurt. Daarbij is de brommer helemaal binnenstebuiten gekeerd en afgesteld. Eigenlijk was hij nu in orde, en zag hij er zo uit:


Daarna kwamen er wat problemen.. de voorremkabel knapte, en uiteindelijk moesten de remsegmenten vervangen worden. Ook was het oliepeil schroefje van de rechter carterkap dol gedraaid. Remsegmenten zijn gewoon vervangen, carterkap is opgetapt, olie meteen ververst, en pakking vervangen.
Er zit nu een xenon-look koplamp in, waardoor ie mooi wit licht geeft. Ook is de standaard-snor uitlaat vervangen door een standaard-snel uitlaat, waardoor ie harder optrekt en in plaats van 32 nu 40 gaat. Er zitten 300 mm chrome schokbrekers onder, omdat er af en toe met z'n tweeen op wordt gereden, en omdat het mooier staat.
Hij is gewassen en gepoetst, en de ketting is gesmeerd... (v. Klaveren: bedankt, topmethode van het potje olie en het kwastje om de ketting in te smeren. Vanaf nu gaat het elke week even op deze manier gebeuren)

Na het wassen en poetsen.

idem

schokbrekers chroom 300 mm.



Digitale teller..
De brommer is nu volledig standaard, op een standaard-snel uitlaat na. Er zit dus ook nog een standaard snor carburateur op en een standaard snor cilinder. De top is 37 km/h. Nog iemand ideeën? Bromcilinder, bromkop, of beiden? 14/12 carburateur of 15 mm carburateur?
Hoeveel denken jullie dat ie waard is zoals ie nu is volgens de laatste update?
Als iemand nog ideeën heeft, ze zijn altijd welkom!