Ben nu onderhand 16, doe VWO en woon in Borne. Ergens ver weg in Overijssel!

Ik volleybal op aardig hoog nivea (landelijk/regionaal), en speel 7jaar gitaar nu.
Samen met een goede kennis (zou haast zeggen familie) , hebben we nu ongeveer een half jaar geleden een Revival gekocht in Almere voor 300,- euro.
't Revivaltje had kenteken en verder alle papieren, maar was alleen in een bar slechte staat. De vogelkak en schimmel zat erop, en echt lekker liep hij niet

Echt vrolijk werd ik er echter niet van, dus kwamen we met een plan om er maar een 'projectje' van te maken, en dat werd het! Na aankoop van de brommer kwam ik er eigenlijk achter dat de verkoper veel defecten niet gemeld had. (Wat een eikel!)
Maarja, je kan natuurlijk niet bij aankoop ff het blok lostrekken en kijken hoe het ervoor staat!

Na enige incasatie van de defecten/schade kwam ik toen neer op het volgende:
- Gescheurde rechtertank-kap
- Gescheurde achter-kap
- Scheur in het alu, bij de tapeinden
- Verlichting
- Blokkerende remklauw
- Afgeknapte tandwielen
- Vastgeroeste schokbrekers
Nou, deze gevallen moesten dus in ieder geval wel behandeld worden. Maar gelukkig kon ik vertrouwen op de expertise van mijn kennis, deze is namelijk monteur!

Verder moest er natuurlijk wel een redelijke snelheid op de teller komen, want 45km/h is natuurlijk niks. Een ander uitlaatje, carbje, en tandwielverhouding waren dus ook van toepassing. Uiteraard een andere kleur, want dat blauwe is zo standaard op de revivaltjes dat ik er ziek van werd. Over de preciese kleur was ik nog niet overeen, mischien 'tomos-oranje' of groen. Uiteindelijk kwam ik uit op Goud! Goud? Ja GOUD! Het leek me gewoon een lijpe kleur, alleen moest ik uitkijken dat het geen kermis atractie werd met al die andere chromen onderdelen. Dus spoten we voor de verandering ook nog wat onderdelen zwart.
Ik zou haast zeggen, genoeg gelult zo (Ben al dat getyp zat

Zie hier de gemaakte foto's, en het filmpje van de eerst start.(Gister, 1keer kicken en klaar. Zoals het hoort!)
25 Mei 2009
Fotoline, zie hier mijn brommer, vanaf het begin tot nu!;D
Met natuurlijk een praatje bij het plaatje!
Foto's van direct na de aankoop!

Achterbrug en Blokframe in de lak

Nogmaals, nu met framedeel van onder de buddy in de primer.

Achterkap in de lak!

Blok uitelkaargehaald, goed schoongemaakt, nieuwe lagers, nieuw voortandwiel.

De chromen onderdelen.

Achteras soort van gepolijst met staalborstel op slijptol, was verroest en had afgebladerde lak.

Ook remschijf schoongemaakt met slijptol, was ook erg roestig.

Begin van de opbouw, was nog een behoorlijke klus ivm met vergeetachtigheid over hoe alles nou zat!

Yeaah, een rollend frame!

Uitlaat dr'onder

Helemaal klaar! Alleen nog ietsjes afwerken qua bedrading, en mischien optisch nog iets.

Zonder chromen zijkap, die ben ik deels aan het uitfrezen zodat je het blokje ziet!

Totaalplaatje, nog niet helemaal af naar mijn idee. Ik mis wat.

Voorvork

Handvat close-up <O~

Koplamp

Vanaf de zijkant.

En nogmaals vanaf de andere zijkant!

Setup
- 50cc standaard
- 15/15 Carb
- Spruitstuk ontgrenst en uitgeboord.
- Techno Uitlaat
- Sproeier 66
- Top 65km/h (GPS)